• Anonym (Tjej)

Män är efterblivna

Har på senaste börjat tänkt på hur killar kan vara så efter med vissa grejer. Har en sambo jag dagligen undrar hur det ser ut där uppe i huvet. Det är allt från hur killar städar, handlar, lagar mat, problemlösning eller bara vardagliga grejer. Är 22 år och när jag ser min sambo eller ser andra tjejer lägga upp om sina killar vad dom gjort konstigt blir jag helt paff. Hur kan dom eller ni killar som läser vara så efter liksom hur tänker ni eller är ni bara dumma? 
    Blir ju svårt att inte ha lite attityd när man dagligen får så dumma frågor. Dessutom måste man ju göra allt i hushållet för killen ser ju helt efterbliven ut i köket eller med tvätt osv. Tänker inte stå som en mamma och säga gör si gör så.

• Svar på tråden Män är efterblivna
  • Anonym (Ja)

Tänker ofta att killar inte blir äldre än 12 år mentalt. 

• Tecum

Men... varför är ni tillsammans med efterblivna personer? Vad tillför han i era liv?

• knottkött
    Tecum skrev 2025-07-18 21:03:53 följande:

Men... varför är ni tillsammans med efterblivna personer? Vad tillför han i era liv?

Maka söker kaka.
  • Tecum
    knottkött skrev 2025-07-18 21:09:19 följande:
    Maka söker kaka.
    En logisk slutsats.
  • Anonym (s)

Ofta är det för att de inte behövt kunna dessa saker, vid 22 är det många röriga personer av båda könen. Man får prata ihop sig men förstår att det blir svårt med detta om detta är nivån av uttalanden...

Vissa vägrar förbättras trots listor, appar etc och då får man välja om denne är värt det men ingen är tankeläsare. 

• Anonym (s)

Men hur troligt jag än tror denna tråd är... hur rättfärdigar man ett sånt utdaterat och idiotiskt missbruk av ordet efterbliven?

• Anonym (haha)

De e väl de bortskämd som är i den åldern nu föräldrar har gjort allt för dem , sen bryr sig inte killar om små grejer de löser ju sig ändå,  tjejer över tänker mycke å kommer inte till skott!

• Anonym (Många_millenials)

Många killar födda runt milleniet har curlats något sinnessjukt, även om män alltid har varit svåra att få att göra hushållssysslor. Män tycker ofta att det "räcker" med att de jobbar och "försörjer familjen", sen anser många män att makservicen därhemma får frugan/ sambon ta hand om. Det är något vi fortfarande bör jobba aktivt på att förändra, för så ska det inte se ut år 2025.

• Queen81

Fast varför blir du tillsammans med någon du tycker är efterbliven?
    Och att generalisera så som "alla killar är dumma i huvet" ser bara illa ut.

Svar på tråden Män är efterblivna