Core skrev 2025-07-20 11:30:54 följande:
En en trådstart du står bakom påstår OP att män, helt utan avgränsning, är efterblivna. Men du efterfrågar en djuplodande analys från mitt håll? Och vetenskapliga artiklar på att korkade människor tenderar att träffa andra korkade? Vem ska forska på det? Finns det studier på att raggare träffar andra raggare, eller att adeln träffar adeln?
Det finns ingen forskning på sunt förnuft, saker som säger sig självt.
Jag problematiserade ett påstående med ett motargument, du påpekar mina grammatiska brister. Vem är det som inte håller sig till ämnet?
Jag är ledsen, att vissa kvinnor är känslostyrda och inte klarar av att göra ett bra urval av partner är ett lika tydligt faktum som att vissa män är lata grisar utan en känsla för ansvar. De här två kategorierna träffar varandra. Men lägg inte det på oss andra, varken män eller kvinnor, att en del män är si, och kvinnor så, legitimerar inte breda generaliseringar.
Det är dina åsikter och inte fakta. Jag håller verkligen inte med.
Det finns massor av forskning i ämnet för den som är intresserad. Och ja, det finns forskning gällande relationer och familjebildning inom både adel och raggarkultur. Samt litteratur, dokumentärfilm osv.
Om vi säger att du har rätt: dessa kvinnor har låg intelligens. ...och sen vadå? Är man mindre värd om man har låg intelligens? Förtjänar man inte en jämnställd relation och att bli behandlad som en jämlike? Är det rätt att behandla nån illa för att denne har låg intelligens? Får man skylla sig själv? Eller vart vill du komma egentligen?
Jag tror som sagt inte att varken männen eller kvinnorna är korkade. Jag tror att det handlar om sociala strukturer.