• Anonym (Tjej)

Män är efterblivna

Har på senaste börjat tänkt på hur killar kan vara så efter med vissa grejer. Har en sambo jag dagligen undrar hur det ser ut där uppe i huvet. Det är allt från hur killar städar, handlar, lagar mat, problemlösning eller bara vardagliga grejer. Är 22 år och när jag ser min sambo eller ser andra tjejer lägga upp om sina killar vad dom gjort konstigt blir jag helt paff. Hur kan dom eller ni killar som läser vara så efter liksom hur tänker ni eller är ni bara dumma? 
    Blir ju svårt att inte ha lite attityd när man dagligen får så dumma frågor. Dessutom måste man ju göra allt i hushållet för killen ser ju helt efterbliven ut i köket eller med tvätt osv. Tänker inte stå som en mamma och säga gör si gör så.

• Svar på tråden Män är efterblivna
  • Anonym (Många_millenials)
    Mayjel skrev 2025-07-20 01:39:04 följande:

När det kommer till det sociala så håller jag med TS. Många knasbollar som inte vet hur man ska bete sig mot folk. Noll social kompetens. 

Väldigt många socialt inkompetenta män idag, det ser man inte minst på datingapparna. Män där som inte ens klarar att presentera sig.

Hur fasen tror detta att de ska få dejta någon när de inte ens kan kommunicera?
  • Core
    Ezmeraldah skrev 2025-07-20 07:33:47 följande:
    Exempelvis kan man ju välja nån som behärskar grundläggande grammatik.

Oj, jag är ledsen om jag träffat en öm punkt.

I sak har du så klart rätt, är det viktigt för dig kan du kontrollera hur en potentiell partner behärskar grundläggande grammatik, och kanske skulle inte jag uppnå den nivå du önskar, vilket jag är helt okej med.

Men även om du försöker gå till angrepp helt utanför ämnet, kvarstår ändå faktum. Väljer du att investera din framtid i en korkad och lat partner är du själv inte den skarpaste kniven i lådan hur duktig du än är på att vara konsekvent i användningen av pronomen på ett forum.

• Anonym (Inte en korkad man)
    Anonym (Tjej) skrev 2025-07-18 19:29:21 följande:
    Män är efterblivna

Har på senaste börjat tänkt på hur killar kan vara så efter med vissa grejer. Har en sambo jag dagligen undrar hur det ser ut där uppe i huvet. Det är allt från hur killar städar, handlar, lagar mat, problemlösning eller bara vardagliga grejer. Är 22 år och när jag ser min sambo eller ser andra tjejer lägga upp om sina killar vad dom gjort konstigt blir jag helt paff. Hur kan dom eller ni killar som läser vara så efter liksom hur tänker ni eller är ni bara dumma? 
    Blir ju svårt att inte ha lite attityd när man dagligen får så dumma frågor. Dessutom måste man ju göra allt i hushållet för killen ser ju helt efterbliven ut i köket eller med tvätt osv. Tänker inte stå som en mamma och säga gör si gör så.

Väldigt många 22 åringar är omogna, killar som tjejer. Jag är själv 40+ och tycker att många tjejer är korkade men även killar i den åldern. Och jag var nog lika korkad själv då. 
  • Ezmeraldah
    Core skrev 2025-07-20 09:32:43 följande:

I sak har du så klart rätt, är det viktigt för dig kan du kontrollera hur en potentiell partner behärskar grundläggande grammatik, och kanske skulle inte jag uppnå den nivå du önskar, vilket jag är helt okej med.

Men även om du försöker gå till angrepp helt utanför ämnet, kvarstår ändå faktum. Väljer du att investera din framtid i en korkad och lat partner är du själv inte den skarpaste kniven i lådan hur duktig du än är på att vara konsekvent i användningen av pronomen på ett forum.

Det är du som går till angrepp utanför ämnet och antyder att TS har låg intelligens. Jag hakade bara på ditt resonemang.

Hur mycket du än vill skylla på kvinnorna så finns det strukturer i samhället och det måste man kunna diskutera. 

Har du nåt belägg för påståendet nedan? 

"Väljer du att investera din framtid i en korkad och lat partner är du själv inte den skarpaste kniven i lådan "

Jag håller inte alls med om att det generellt sett är kvinnor med låg intelligens som lever med strategiskt inkompetenta män. Och vad jag vet finns ingen forskning som styrker att så skulle vara fallet. Om man tror att det finns ett sånt samband så förstår jag om man gärna vill framhålla att man själv minsann valt en jämnställd partner. Som om det låg nån sorts prestige i det. DET tycker jag personligen tyder på lägre intelligens eller åtminstone bristande analytisk förmåga, ointresse eller brist på allmänbildning. 
  • Ezmeraldah
    Core skrev 2025-07-20 09:32:43 följande:

Det är du som går till angrepp utanför ämnet och antyder att TS har låg intelligens. Jag hakade bara på ditt resonemang.

Hur mycket du än vill skylla på kvinnorna så finns det strukturer i samhället och det måste man kunna diskutera. 

"Väljer du att investera din framtid i en korkad och lat partner är du själv inte den skarpaste kniven i lådan "

Jag håller inte alls med om att det generellt sett är kvinnor med låg intelligens som lever med strategiskt inkompetenta män. Och vad jag vet finns ingen forskning som styrker att så skulle vara fallet. Om man tror att det finns ett sånt samband så förstår jag om man gärna vill framhålla att man själv minsann valt en jämnställd partner. Som om det låg nån sorts prestige i det. DET tycker jag personligen tyder på lägre intelligens eller åtminstone bristande analytisk förmåga, ointresse eller brist på allmänbildning. 
  • Ezmeraldah
    ClumsySmurf skrev 2025-07-19 16:31:52 följande:
    TS har inte skrivit något i sin tråd
    Nej, det är ju konstigt med tanke på vilka trevliga och intressanta svar hon får... Ärligt talat fattar jag att hon inte lägger tid på det här tramset. 
  • Core
    Ezmeraldah skrev 2025-07-20 10:44:58 följande:

En en trådstart du står bakom påstår OP att män, helt utan avgränsning, är efterblivna. Men du efterfrågar en djuplodande analys från mitt håll? Och vetenskapliga artiklar på att korkade människor tenderar att träffa andra korkade? Vem ska forska på det? Finns det studier på att raggare träffar andra raggare, eller att adeln träffar adeln?

Det finns ingen forskning på sunt förnuft, saker som säger sig självt. 

Jag problematiserade ett påstående med ett motargument, du påpekar mina grammatiska brister. Vem är det som inte håller sig till ämnet?

Jag är ledsen, att vissa kvinnor är känslostyrda och inte klarar av att göra ett bra urval av partner är ett lika tydligt faktum som att vissa män är lata grisar utan en känsla för ansvar. De här två kategorierna träffar varandra. Men lägg inte det på oss andra, varken män eller kvinnor, att en del män är si, och kvinnor så, legitimerar inte breda generaliseringar.

• Anonym (Ture)
    Ezmeraldah skrev 2025-07-20 10:55:56 följande:
    Nej, det är ju konstigt med tanke på vilka trevliga och intressanta svar hon får... Ärligt talat fattar jag att hon inte lägger tid på det här tramset. 
    Eller så var tråden bara till för att provocera och "hon" sitter och njuter......
  • Mayjel
    Anonym (Många_millenials) skrev 2025-07-20 08:50:40 följande:
    Väldigt många socialt inkompetenta män idag, det ser man inte minst på datingapparna. Män där som inte ens klarar att presentera sig.

Hur fasen tror detta att de ska få dejta någon när de inte ens kan kommunicera?
    Ja, och jag skulle tro det syns lite överallt, i alla åldersgrupper. Själv vet jag en typ på 60 år som fortfarande tycks helt nollställd när det kommer till det sociala och i synnerhet hur man beter sig mot kvinnor.
    Kanske sitter detta i de manliga generna eller nåt.

Sen så är det även min upplevelse att kvinnor är mer flitiga och noggranna i hemmet. Detta är dock inget som stör mig nåt särskilt eftersom man alltid kan välja bort alternativet med sambo. Social inkompetens är något svårare att kompromissa med. 
  • Postman
    Anonym (Ture) skrev 2025-07-20 13:28:57 följande:
    Eller så var tråden bara till för att provocera och "hon" sitter och njuter......
    Troligen har du helt rätt i det eller så ville denna bara starta en gnäll_på_män_tråd, liknande manbebisar. Mycket klassisk mansförakt i tråden. 
Svar på tråden Män är efterblivna