• Anonym (Mio)

Hjälpa till med städ?

Var inbjuden på fest förra helgen. Sov där och nu har jag fått höra att de är upprörda över att jag inte erbjöd mig hjälpa till att städa innan jag drog.

Vad säger ni? Förväntar ni er att att städa efter någon annans fest?

• Svar på tråden Hjälpa till med städ?
  • Meddelande borttaget
  • Virriga Vera
    EpicF skrev 2025-07-26 13:20:31 följande:
    Anonym (Mio) skrev 2025-07-26 10:44:51 följande:
    Vart sa jag att jag drog direkt?

Pratar inte dina vänner med varandra? Varför skulle jag inte veta?

Du själv skrev det. 
    Nej, det gjorde han inte. Han skrev att han drog, inte att han drog direkt.
  • Anonym (m)
    Lynx123 skrev 2025-07-26 12:10:53 följande:

Men vem erbjuder sig INTE att hjälpa till i en sådan situation? Det är väl vanligt hyfs?

Är det hyfs att snacka skit efter då?
  • Meddelande borttaget
  • Lynx123
    Anonym (m) skrev 2025-07-26 18:09:32 följande:
    Är det hyfs att snacka skit efter då?
    Det var inte det jag frågade, men för att svara på din fråga så blir det TS gjorde inte mindre ohyfsat av att någon blev sur och talade illa om henom efteråt.
  • Virriga Vera

jag håller faktiskt inte med er om att TS skulle stanna och städa. TS sov inte hos värdparet. TS sov i sin husbil och hade tydligen en färja att passa. Ja, den var parkerad på deras uppfart. Men den kunde lika gärna varit parkerad på gatan utanför, skulle det gjort skillnad? 

• Virriga Vera
    EpicF skrev 2025-07-26 20:59:01 följande:
    Anonym (Mio) skrev 2025-07-26 16:35:51 följande:
    Vart?

Vet du inte vad du själv skriver? Trots att det också.blir citerat? Ändå missar du det
    Läs igen och du kommer att se att ordet DIREKT saknas. 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-07-26 20:59:01 följande:
    Anonym (Mio) skrev 2025-07-26 16:35:51 följande:
    Vart?

Vet du inte vad du själv skriver? Trots att det också.blir citerat? Ändå missar du det

Näää, ingen ser att TS drog direkt, det är bara du som gör ett antagande som du nu vet är fel.
    Men ändå försöker du hävda att du har rätt, undrar vad som gick sänder där och när det inte ens står direkt :whoco5:

Är det verkligen så extremt utmanande att du inte ens kan erkänna du har fel igen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Meddelande borttaget
  • klyban
    EpicF skrev 2025-07-27 13:58:22 följande:
    Jag har ingen skyldighet att erkänna något för dig. 
    Det har en tolkning. Du vet sådant som alla gör, även du. 

Dock hade du chansen att be om ursäkt före jag dök upp, men du klarar inte av att be om ursäkt för dina fel ändå och det har vi alla lärt oss sedan innan.

Så du försöker hävda tolkningsföreträde över TS?
    Samma sekund du vägrade acceptera när TS sagt att det är inget h*n ens skrev.

Vet när jag fått något fel, så har jag valt be om ursäkt för felet, men då vet jag att du inte klarar av att släppa det istället och försöker inbilla dig att felet är något jag påstår även efter ursäkten över att det blev.
    Sånt är så extremt fascinerande att se och riktigt perplexande samtidigt.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Hjälpa till med städ?