• Anonym (Mio)

Hjälpa till med städ?

Var inbjuden på fest förra helgen. Sov där och nu har jag fått höra att de är upprörda över att jag inte erbjöd mig hjälpa till att städa innan jag drog.

Vad säger ni? Förväntar ni er att att städa efter någon annans fest?

• Svar på tråden Hjälpa till med städ?
  • Anonym
    EpicF skrev 2025-07-27 17:05:33 följande:
    Varför erbjöd du dig inte att städa innan du drog till färgan?
    Jag blir mycket nyfiken - Vad är en färga för något? Jag trodde att det var ett verb? Förklara gärna!
  • Lynx123
    Anonym skrev 2025-07-28 03:17:30 följande:
    Jag blir mycket nyfiken - Vad är en färga för något? Jag trodde att det var ett verb? Förklara gärna!
    Det är en felstavelse. Kunde du verkligen inte förstå ordet utifrån kontexten?
  • klyban
    Lynx123 skrev 2025-07-28 07:15:18 följande:
    Det är en felstavelse. Kunde du verkligen inte förstå ordet utifrån kontexten?

Det upprepade sig så många ggr, så en felstavning blev sen inte logiskt att det var, em var nog det.

Vad det har med mig och göra vet jag inte dock.

Men gisdsar att användaren ville byta ämne och när alla ifrågasatte vart "drog direkt" kom ifrån, och som hen vägrade be om ursäkt för och vägra släppa innan väggen av kritik blev för mycket.

Då hamnade vid färga istället.
    Jag har ingen husvagn, bilen är utan dragkrok, och jag inte åkt på en färja på mycket länge på detta.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • EpicF
    Anonym skrev 2025-07-28 03:17:30 följande:
    Är du vuxen? Vuxna brukar veta vad en färga är, till och med barn vet vad det är.... men tydligen inte du. Färga är ett transportmedel som fraktar bilar, bussar, motorcyklar, cyklar, människor etc där det är vatten mellan punkt A och punkt B. Ett väldigt effekt sätt att ta sig över ett vatten. 
  • EpicF
    klyban skrev 2025-07-28 11:20:41 följande:

Det upprepade sig så många ggr, så en felstavning blev sen inte logiskt att det var, em var nog det.

Vad det har med mig och göra vet jag inte dock.

Men gisdsar att användaren ville byta ämne och när alla ifrågasatte vart "drog direkt" kom ifrån, och som hen vägrade be om ursäkt för och vägra släppa innan väggen av kritik blev för mycket.

Då hamnade vid färga istället.
    Jag har ingen husvagn, bilen är utan dragkrok, och jag inte åkt på en färja på mycket länge på detta.

" drog direkt" kommer av att ts skrev redan i trådagarten att h*n drog efter att hon hade vaknat, eftersom hon skulle hinna med en färga. 
  • Virriga Vera
    EpicF skrev 2025-07-28 20:42:47 följande:
    " drog direkt" kommer av att ts skrev redan i trådagarten att h*n drog efter att hon hade vaknat, eftersom hon skulle hinna med en färga. 
    Nu fabulerar du igen, Det står ingenstans i trådstarten att TS drog så snart TS vaknat.

Detta står i första inlägget.

"
    Hjälpa till med städ?

Var inbjuden på fest förra helgen. Sov där och nu har jag fått höra att de är upprörda över att jag inte erbjöd mig hjälpa till att städa innan jag drog.

Kan du visa var det står att TS drog direkt efter att TS vaknat?
  • EpicF
    Virriga Vera skrev 2025-07-28 21:10:40 följande:
    Nu fabulerar du igen, Det står ingenstans i trådstarten att TS drog så snart TS vaknat.

Detta står i första inlägget.

"
    Hjälpa till med städ?

Kan du visa var det står att TS drog direkt efter att TS vaknat?
    Jag sov på deras uppfart, i husbil, och tog färjan dagen därpå. 

Sov där och nu har jag fått höra att de är upprörda över att jag inte erbjöd mig hjälpa till att städa innan jag drog.

Det står rätt klart att ts drog dagen därpå. 
  • Lynx123
    EpicF skrev 2025-07-28 21:43:18 följande:
    Jag sov på deras uppfart, i husbil, och tog färjan dagen därpå. 

Sov där och nu har jag fått höra att de är upprörda över att jag inte erbjöd mig hjälpa till att städa innan jag drog.

Det står rätt klart att ts drog dagen därpå. 
    Att du ens orkar svara...
Svar på tråden Hjälpa till med städ?