• Anonym (Mio)

Hjälpa till med städ?

Var inbjuden på fest förra helgen. Sov där och nu har jag fått höra att de är upprörda över att jag inte erbjöd mig hjälpa till att städa innan jag drog.

Vad säger ni? Förväntar ni er att att städa efter någon annans fest?

• Svar på tråden Hjälpa till med städ?
  • Anonym (J)
    EpicF skrev 2025-07-25 23:05:38 följande:
    Du sov över.... dessutom, eftersom du drog direkt när du vaknade kan du omöjligt veta om andra hjälpte till eller inte. 
    Det gjorde hon inte alls, hon sov i SIN husbil. 
  • EpicF
    Anonym (J) skrev 2025-07-29 12:40:26 följande:
    Det gjorde hon inte alls, hon sov i SIN husbil. 
    Ja, hon sov över i sin husbil på deras uppfart. 
  • EpicF
    klyban skrev 2025-07-29 12:38:10 följande:

Hur kan du har mer hyfs än TS och när du skiter i vad h*n säger och hittar på eget och att h*n drog direkt?
    Undrar för det är ju det exakt omvända och ingen hyfs alls.

Eftersom jag tillskillad från ts (och kanske även dig?) förstår att det är normalt hyfs att erbjuda sig att hjälpa till att städa dagen efter en fest när man har sovit över. Oavsett om man sover i sin husbil/husvagn på uppfarten, i ett tält i trädgården, på en soffa, i ett badkar eller i en säng i huset. 
  • Anonym (m)
    EpicF skrev 2025-07-29 13:03:35 följande:
    Eftersom jag tillskillad från ts (och kanske även dig?) förstår att det är normalt hyfs att erbjuda sig att hjälpa till att städa dagen efter en fest när man har sovit över. Oavsett om man sover i sin husbil/husvagn på uppfarten, i ett tält i trädgården, på en soffa, i ett badkar eller i en säng i huset. 
    De som inte sov kvar då hur anser du att de skulle ha gjort enligt hyfs? Städa eller ej innan de åkte hem på kvällen?
  • EpicF
    Anonym (m) skrev 2025-07-29 14:34:12 följande:
    De som inte sov kvar då hur anser du att de skulle ha gjort enligt hyfs? Städa eller ej innan de åkte hem på kvällen?
    Nu vet inte jag hur du eller ditt umgänge gör, men det normala är att städa dagen efter när festen/tillställningen är över. 

Så varför ska de som inte sov över åka tillbaka och hjälpa med att städa? Det är inte speciellt vanligt. 
  • Anonym (m)
    EpicF skrev 2025-07-29 16:00:24 följande:
    Nu vet inte jag hur du eller ditt umgänge gör, men det normala är att städa dagen efter när festen/tillställningen är över. 

Så varför ska de som inte sov över åka tillbaka och hjälpa med att städa? Det är inte speciellt vanligt. 
    Fast du svarar ju inte hur du tycker de skulle ha betett sig för att vara hyfsade. Så hur ska de som åkte hem på kvällen bete sig enligt hyfs tycker du? Ska de komma tillbaka dagen efter och hjälpa till?
  • EpicF
    Anonym (m) skrev 2025-07-29 16:11:07 följande:
    Fast du svarar ju inte hur du tycker de skulle ha betett sig för att vara hyfsade. Så hur ska de som åkte hem på kvällen bete sig enligt hyfs tycker du? Ska de komma tillbaka dagen efter och hjälpa till?
    Normala folk åker hem när en fest är slut så länge inget annat är bestämt. 

Varför skulle de komma tillbaka dagen efter? 
    Att ni gör så i ditt umgänge är helt ok, men det tillhör knappast det normala. 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-07-29 13:03:35 följande:

Inget ändrar sig i att du har inget hyfs och som försöker lägga orden i munnen på TS.

Ämnet är ett annat hyfs, och en annan sak.
    Frågan är varför du väljer att fabulera vad TS sade och detta även när TS sade h*n inte alls drog direkt, och nyckeln är då direkt, då det inte ens existerade.
    Utan var något du lade till och vägra erkänna felet med.

Dock förstår jag du vill flytta diskussionen ifrån att du har ingen hyfs mot TS alls och då att du lägger orden i munnen på TS.

Så när ska du be om ursäkt för detta till TS?
    För där har du en till hyfs som saknas av dig.
    Och när det är ur världen så kanske du kan diskutera ämnet igen, men det är lugnt, vet du inte klarar av att be om ursäkt som vi andra kan och när vi gjort fel.(Komiskt att det igen blir en ny vattkoppor.... för dig, varför sker detta så ofta med just dig för?)

EpicF skrev 2025-07-29 16:31:36 följande:

Det stod ju i inlägget = ...och hjälpa till, läser du inte inläggen du svarar på?
    För det stod ju där.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2025-07-30 06:40:45 följande:

Det stod ju i inlägget = ...och hjälpa till, läser du inte inläggen du svarar på?
    För det stod ju där.

Och varför skulle de komma tillbaka dagen efter? Att de då skulle hjälpa med städning är underförstått. Min motfråga var Varför se de skulle komma tillbaka? 

Förstod inte du det?
  • EpicF
    klyban skrev 2025-07-30 06:40:45 följande:

Inget ändrar sig i att du har inget hyfs och som försöker lägga orden i munnen på TS.

Ämnet är ett annat hyfs, och en annan sak.
    Frågan är varför du väljer att fabulera vad TS sade och detta även när TS sade h*n inte alls drog direkt, och nyckeln är då direkt, då det inte ens existerade.
    Utan var något du lade till och vägra erkänna felet med.

Dock förstår jag du vill flytta diskussionen ifrån att du har ingen hyfs mot TS alls och då att du lägger orden i munnen på TS.

Så när ska du be om ursäkt för detta till TS?
    För där har du en till hyfs som saknas av dig.
    Och när det är ur världen så kanske du kan diskutera ämnet igen, men det är lugnt, vet du inte klarar av att be om ursäkt som vi andra kan och när vi gjort fel.(Komiskt att det igen blir en ny vattkoppor.... för dig, varför sker detta så ofta med just dig för?)

EpicF skrev 2025-07-29 16:31:36 följande:

För det stod ju där.

Du känner inge mig och vet inget om mig. Om jag hade varit ts så hade jag självklarhet erbjudit arr hjälpa till och städa, eftersom det i min värld är normalt hyfs att göra så när man har sovit över (oavsett var i huset/runt huset man sovit). 
Svar på tråden Hjälpa till med städ?