En glad tjej skrev 2025-07-30 09:28:21 följande:
Jag har två döttrar och har haft min beskärda del konflikter med dem. Många tjejer är dramatiska och överreagerar på mycket, det kommer du troligtvis slippa med söner. Jag kan ibland tycka det är synd att jag inte fick en son också men så är livet, vi kan ju inte välja vilka lön vi får på barnen.
Gläds åt din kommande son, det kommer bli jättebra!
Fast alla är ju olika. Jag har tre döttrar och en son. Nu vet jag inte hur han kommer bli när han blir äldre för han är bara tre men han är faktiskt mycket mycket vildare och bråkigare än sina två storasystrar var i den här åldern (fast såklart helt underbar ändå, rolig och omtänksam och busig ). Däremot var han lugnare när han var bebis.Och mina bröder var aldrig så vilda som han , däremot var min kusin exakt så. Äldsta dottern är snart 19 nu och nyligen utflyttad och visst var det väldigt mycket konflikter ett tag men nu är vi mer som kompisar och har en jättebra relation.
Jag tänker också att det finns olika saker man behöver oroa sig för.. Nu kanske jag generaliserar lite och det är såklart beroende på var man bor men med pojkar behöver man ju oroa sig mer för att de t.ex ska hamna i gängkriminalitet och sånt .. Med tjejer är det lite annat, att de blir utsatta för saker och så.
Det ena måste inte vara bättre än det andra.. ogillar faktiskt att det alltid i såna här trådar ska vara folk som ?tröstar? med att skriva hur dåligt det är med döttrar.. Som sagt är alla barn olika , alla tjejer är inte likadana och alla killar är inte likadana och det kan vara lite olika utmaningar med båda könen. Kanske någon som faktiskt har båda har lite lättare att uttala sig om det också. Har nog inte sett någon som har båda skriva sånt där.. Antingen är de de som bara har söner som är SÅ glada att de slipper döttrar eller de som bara har döttrar som bara antar att allt alltid är så lugnt och perfekt med söner. Tror du på verkligen på riktigt att män (eller pojkar) inte kan vara dramatiska och överreagera? :)