Anonym (Stjerneskud) skrev 2025-07-29 18:07:31 följande:
Ibland kan det vara helt naturligt att vara egoistisk i tanken en stund, men om det på minsta vis går ut över de barn du har blir det osunt.
Du har chansen att ge världen ett par jättegulliga artiga killar som både kan sköta ett hem och greja med teknik, och behandlar kvinnor som jämlikar- det är väl en fantastisk möjlighet?
Vill du sedan vara "fairy godmother" för någon ung flicka i din närhet för att få ut prinsessgrejen ur systemet så finns det rätt många unga tjejer som behöver någon form av extramamma. Håll utkik i vänkretsen, i grannskapet, i barnens idrottsföreningar.
Jag har varit extra stöd i ett par år till en tjej vars mamma var kroniskt deprimerad och det är fint att kunna göra lite skillnad där, om man har tid och ekonomisk möjlighet. Jag sponsrade henne med tidiga råd om betygstaktik, utbildningar och allmän pepp, samt studentklänning och tillbehör. Och sen flög den fågelungen över halva landet för att läsa en ganska ovanlig utbildning! Det kunde man inte trott två år innan, då hon var en späd, blyg och bekymrad flicka med hopsjunkna axlar.
Lär dina pojkar att gå stolta men vänliga genom livet och ge en tilltufsad flicka modet att gå rakryggad bredvid dem.
Vad fint att du gjorde så och hjälpte tjejen. En av mina bästa vänner har varit lite ?fairy godmother? till en av mina döttrar (fast hon är gudmor på riktigt till min son). Inte för att min dotter har haft det svårt som hon du hjälpte direkt men de har sång och dans som gemensamt intresse. Min dotter har sjungit tillsammans med henne, fått privata danslektioner och fått hennes gamla danskläder. Nu har min kompis precis fått en egen dotter, hennes första barn, ungefär samtidigt som jag fick mitt fjärde.
Så att ha en sån relation med någon flicka i ens närhet låter ju inte som en dålig idé. Min dotter älskar verkligen min kompis.
Sen ville jag säga till TS att för mig var det lite ?tvärtom?, jag kan erkänna att jag blev jätteglad när jag fick veta att jag väntade en son efter två döttrar. Sen blev det en dotter till efter honom som jag såklart är jätteglad för också ..
men ja , jag är glad att jag har en pojke också. Det är såklart många som längtar efter döttrar men många som längtar efter söner också. Mina kusiner är 5 tjejer, det var väl allra mest pappan som ville ha en son men har fått höra att anledningen att de skaffade så många barn var att de fortsatte försöka få en son tills de gav upp till slut. Många vill väl helst ha båda men det blir ju inte alltid så.
Och även om det ligger långt fram i tiden så kan du ju få ett barnbarn som är flicka sen. Mina två yngsta barns pappa har två bröder , mamman fick bara pojkar.. Sen fick hon till slut en flicka nu för snart 6 månader sen, min dotter och blev väldigt glad (och såklart glad för sonen innan också).
Kan erkänna att jag har noll koll på NUB-teorin trots att ja har 4 barn men den är väl inte 100%?