• Anonym (Fjärde barnet)

BF April 2026

Finns det fler med BF i April som vill följas åt? Jag väntar fjärde (och förmodligen sista) barnet och tänker njuta så mycket det går av den här tiden 😊

• Svar på tråden BF April 2026
  • Shoegal

Hej alla!

Har BF i mitten på april och detta är tredje barnet. 

Mår rätt dåligt med extrem trötthet och en del illamående. 
    Är så velig om vi ska berätta för barnen, de är 9 & 6 och jag tycker det känns så jobbigt att behöva bortförklara att mamma är trött hela tiden. Skulle kännas lättare om jag kunde förklara för dem varför jag inte orkar som innan. 

Samtidigt är jag livrädd att vi får missfall om vi berättar för tidigt.. hur tänker ni? 

• Lea137

Vi har plussat idag, helt oplanerat för första gången. Våra andra barn är 9, 6, och 4.
    Bf 27/4. Tog ett test idag då mensen var tre dagar sen. Men trodde verkligen inte att jag var gravid.
    Är ganska chockad.

Håller tummar och tår att era graviditeter kommer fortgå utan problem ♡♡

• valkyrian
    Shoegal skrev 2025-08-22 18:12:36 följande:

Hej alla!

Har BF i mitten på april och detta är tredje barnet. 

Mår rätt dåligt med extrem trötthet och en del illamående. 
    Är så velig om vi ska berätta för barnen, de är 9 & 6 och jag tycker det känns så jobbigt att behöva bortförklara att mamma är trött hela tiden. Skulle kännas lättare om jag kunde förklara för dem varför jag inte orkar som innan. 

Samtidigt är jag livrädd att vi får missfall om vi berättar för tidigt.. hur tänker ni? 

Jag berättade för min då 8 åring om min graviditet i våras och blev tvungen att krossa hennes hjärta när det visade sig att bebisen inte levde i v 10. Vill inte göra det igen men hon har lite koll på mig så hon har nog gissat sig till det. väntar till mit VUL om ca 2 veckor i alla fall. Inte för att det hjälpte sist men man kan inte leva med tron att det ska gå åt skogen antar jag. 
  • Shoegal
    valkyrian skrev 2025-08-22 20:51:35 följande:
    Jag berättade för min då 8 åring om min graviditet i våras och blev tvungen att krossa hennes hjärta när det visade sig att bebisen inte levde i v 10. Vill inte göra det igen men hon har lite koll på mig så hon har nog gissat sig till det. väntar till mit VUL om ca 2 veckor i alla fall. Inte för att det hjälpte sist men man kan inte leva med tron att det ska gå åt skogen antar jag. 
    Vad tråkigt att höra, hoppas det går vägen denna gång!

Är just det jag är rädd för att barnen skulle ta det väldigt hårt, men håller å andra sidan med att man kan inte heller gå runt och tänka det värsta..
  • Minilillis

Hej! Hoppar in här då jag äntligen fått mitt plus! Är i v 6 (5+2) och är då beräknad kring den 24 🥹😄

Har så svårt att fatta att det finns en liten prick som gror just nu, har inga symptom mer än trötthet och lite huvudvärk. De va helt andra bullar med tösen som nu har blivit 2år, då checkade jag nog av varenda graviditet symptom redan i v 5 😂

Fler än jag som inte känner nått och försöker övertala hjärnan att det är på riktigt? ♡

• Javas

Jag har inga symptom alls, har ändå varit gravid ett stort antal gånger tidigare, har alltid haft åtminstone nått litet symptom, men inte denna gång. Kommer inte att våga tro på det här förrän jag ser det 😄 

• Minilillis
    Javas skrev 2025-08-24 16:37:30 följande:

Jag har inga symptom alls, har ändå varit gravid ett stort antal gånger tidigare, har alltid haft åtminstone nått litet symptom, men inte denna gång. Kommer inte att våga tro på det här förrän jag ser det 😄 

Haha då är vi 2 😂 har bokat ett vul/ul om några veckor så längtar nå extremt dit nu så man får de bevisat 😂
  • Appelkakan

Hej! 

Hoppar in här, är 36 år och bor i Stockholm. Har precis plussat och väntar mitt fjärde barn. Äldre syskonen är 12, 9 och 3. Än har jag inte känt av några symtom men det ligger nog runt hörnet :) 

Vad roligt att vi är så många som kan följas åt! Jag har aldrig gjort nipt test förrut men funderar på att göra det. Har någon med erfarenhet tips på vart i Stockholm det kan göras? 

• Dumlan

Hej, 
    har tagit lite avstånd från tråden pga orolig. Men - idag fick vi se liten igen (gjorde ett tidigare vul i 6+4) och blev framflyttade två dagar till och med. Nu skall jag tillåta mig att njuta tills nipt :)

bf 1/4 (8+4 idag) 

• valkyrian
    Dumlan skrev 2025-08-25 10:27:23 följande:

Hej, 
    har tagit lite avstånd från tråden pga orolig. Men - idag fick vi se liten igen (gjorde ett tidigare vul i 6+4) och blev framflyttade två dagar till och med. Nu skall jag tillåta mig att njuta tills nipt :)

bf 1/4 (8+4 idag) 

Härligt <3 

har VUL bästa vecka i v 6+5. håller tummarna för att allt är toppen med min lilla då. Har ?äntligen? börjat må illa. vidrigt men känner mig i alla Fall gravid 
Svar på tråden BF April 2026