BF April 2026
Finns det fler med BF i April som vill följas åt? Jag väntar fjärde (och förmodligen sista) barnet och tänker njuta så mycket det går av den här tiden 😊
Finns det fler med BF i April som vill följas åt? Jag väntar fjärde (och förmodligen sista) barnet och tänker njuta så mycket det går av den här tiden 😊
Hur mår ni annars ? Jag har haft väldigt mycket illamående men värst är nog tröttheten. Jag är så trött hela tiden. Spelar ingen roll hur mycket man vilar så är jag trött
Idag fick vi tillbaka nipt, låg risk på alla. Nu ska jag försöka njuta av graviditeten, och sluta oroa mig :)
Idag fick vi tillbaka nipt, låg risk på alla. Nu ska jag försöka njuta av graviditeten, och sluta oroa mig :)
Härligt <3
själv gjorde jag mitt tredje ultraljud pga oro (minskade symptom v 8+0) och såg åter igen en liten som mätte perfekt med ett slående hjärta.
hon som gjorde ultraljudet var inte så trevlig men set i det för kunde andas ut. Ska försöka hålla mina fingrar i styr till NIPT nu, har det bokat den 29/9 så lite drygt två veckor kvar.
min svullna mage bara la sig över natten, det är så skönt nu när jag vet att allt är som det ska. Men +1 kilo i graviditeten redan. ska försöka börja jogga lite efter v 12 men vågar inte innan. Gymmar 2-3 dagar i veckan men dieten lämnar mer att önska just nu. är så trött och allt känns äckligt. beställt hellofresh till de veckor vi inte har mina stora barn så jag kan få lite veriearad mat utan att behöva tänka så mycket.
Härligt <3
själv gjorde jag mitt tredje ultraljud pga oro (minskade symptom v 8+0) och såg åter igen en liten som mätte perfekt med ett slående hjärta.
hon som gjorde ultraljudet var inte så trevlig men set i det för kunde andas ut. Ska försöka hålla mina fingrar i styr till NIPT nu, har det bokat den 29/9 så lite drygt två veckor kvar.
min svullna mage bara la sig över natten, det är så skönt nu när jag vet att allt är som det ska. Men +1 kilo i graviditeten redan. ska försöka börja jogga lite efter v 12 men vågar inte innan. Gymmar 2-3 dagar i veckan men dieten lämnar mer att önska just nu. är så trött och allt känns äckligt. beställt hellofresh till de veckor vi inte har mina stora barn så jag kan få lite veriearad mat utan att behöva tänka så mycket.
Ja det lever jag på fram till NIPT om exakt 14 dagar.
min förra graviditet stannade idag på 8+3 men den lilla mätte alldeles för kort för att det skulle stämma, enligt den ultraljuddateringen skulle jag ha plussat typ 4 dagar efter befruktning.
sen är väl inte sannolikheten att det ska hända igen så stor men ja lite läskigt är det. Längtar efter små rörelser och en riktig gravidmage nu <3
Nu har jag fått se lillhjärtat slå, vilken lättnad. Efter otaliga missfall så vågar vi kanske tror att det funkar den här gången. Vecka 7+6 idag enligt mätningen.
Nu har jag fått se lillhjärtat slå, vilken lättnad. Efter otaliga missfall så vågar vi kanske tror att det funkar den här gången. Vecka 7+6 idag enligt mätningen.
Halloj! Länge sen jag skrev här inne nu. Fröet1, hur har det gått för dig blev du beviljad nipt av barnmorskan?
Jag är så sällan här inne så har missat så mycket!
jag är i vecka 11+4 idag och har TUL/NIPT inbokat på onsdag nästa vecka. Har inte gjort något ultraljud eller nåt och börjar bli så SJUUKT NERVÖS! vill inte vänta en dag till 😂???? tänk om det inte är nån bebis där eller om det är något fel igen. Men nu är det inte många dagar kvar jag behöver vänta iallafall.. tänk att oron aldrig lägger sig oavsett vilket barn i skaran man väntar.
Är det någon mer som är sugen på en mindre, privat fb grupp? Jag själv är inte så förtjust i de där superstora grupperna utan har tidigare alltid haft grupper med max 50/100 stycken i med bf samtidigt. Kanske någon känner sig manad eller sugen på att skapa en sån grupp? 😆