• Anonym (Fjärde barnet)

BF April 2026

Finns det fler med BF i April som vill följas åt? Jag väntar fjärde (och förmodligen sista) barnet och tänker njuta så mycket det går av den här tiden 😊

• Svar på tråden BF April 2026
  • LLW
    Dumlan skrev 2025-08-12 08:03:44 följande:

Va jobbigt att MA upptäcktes så sent för er!

mins test ökar inte direkt heller längre, tycker snarare teststräcket är svagare än kontrolllsträcket, om man granskar det noooga. dock - sist det var så för mig så blandade jag ut urinet (sorry för tmi hehe) med vatten, och då blev teststräcket mycket starkare. kallas tydligen The hook effect, och uppstår när du har mycket hcg i kroppen.

nu är mina test slut och jag har bestämt mig för att inte köpa nya. Är i 6+4 idag, och ska göra vul imorgon. Har noll förväntninga.

vår första är 7,5 år, och andra snart två. vi Hade alla våra Missfall/MA/kemsik emellan barnen. Hade planerat att göra FET i september, på vår sista blasto. Var hos livio innan sommaren och tog förberedande prover osv. Sen plötsligt får vi ett positivt gravtest på typ första försöket. Vilket såklart kändes för bra och enkelt (och väldigt mycket billigare än transfern som kostar 23k) för att vara sant. 

hur gamla är era? Vilken vecka är du i? 

hoppas så att det kan få vara vår bådas tur den här gången! 

Åh vilken lättnad om ni kan slippa använda sist blaston! Och en trygghet att ha den kvar också, såklart. ivf är ju verkligen inte billigt, tror vi betalade över 150.000 sammanlagt innan vi fick vår dotter. Så att få ett barn ?gratis? känns ju som en lyx! 

våra barn är 3 & 5 :) Jag ska vara i vecka 4+4 idag, men nu tror jag tyvärr att det är över på riktigt. Tog test imorse, inte på första morgonurinet som man ska iof, men fick knappt utslag på rfsu?s test och fick 1-2 veckor på clearblue. Det borde ha stått 2-3 vid det här laget. Började också få rätt mycket bruna blödningar, så hoppet har sinat ganska rejält? Kan inte fatta att man ska behöva gå igenom så många missfall. Det här var dessutom allra sista försöket, så är det som jag befarar så blir det inga fler barn. Ska testa imorgon igen men är rätt säker på resultatet redan. 

håller tummarna för dig imorgon, stort lycka till! 

• Dumlan
    LLW skrev 2025-08-12 16:25:43 följande:

Åh vilken lättnad om ni kan slippa använda sist blaston! Och en trygghet att ha den kvar också, såklart. ivf är ju verkligen inte billigt, tror vi betalade över 150.000 sammanlagt innan vi fick vår dotter. Så att få ett barn ?gratis? känns ju som en lyx! 

våra barn är 3 & 5 :) Jag ska vara i vecka 4+4 idag, men nu tror jag tyvärr att det är över på riktigt. Tog test imorse, inte på första morgonurinet som man ska iof, men fick knappt utslag på rfsu?s test och fick 1-2 veckor på clearblue. Det borde ha stått 2-3 vid det här laget. Började också få rätt mycket bruna blödningar, så hoppet har sinat ganska rejält? Kan inte fatta att man ska behöva gå igenom så många missfall. Det här var dessutom allra sista försöket, så är det som jag befarar så blir det inga fler barn. Ska testa imorgon igen men är rätt säker på resultatet redan. 

håller tummarna för dig imorgon, stort lycka till! 

Vad ledsen jag blir av att läsa ditt inlägg! vill skriva något peppigt men efter ivf, återföringar och missfall så har man ju rätt bra koll på både ägglossning och hcg-stegring.

Var detta naturlig graviditet Eller ivf? Tänker eftersom du säger att det är sista <3
  • LLW
    Dumlan skrev 2025-08-12 17:39:24 följande:
    Vad ledsen jag blir av att läsa ditt inlägg! vill skriva något peppigt men efter ivf, återföringar och missfall så har man ju rätt bra koll på både ägglossning och hcg-stegring.

Var detta naturlig graviditet Eller ivf? Tänker eftersom du säger att det är sista <3
    Ja, tyvärr är man ju lite väl insatt vid det här laget, så det är svårt att lura hjärnan att allt är som det ska. Det var en naturlig graviditet, efter första barnet som kom genom ivf har jag blivit gravid naturligt fyra gånger, vilket känns helt galet. Men bara en gång har det gått hela vägen.. Det är sista gången eftersom att min man egentligen inte vill ha fler barn, men vi kom överens om att göra ett sista försök innan han gör en vasektomi. Så det känns extra tufft såklart. :(

skriv gärna imorgon efter ultraljudet <3
  • Dumlan
    LLW skrev 2025-08-12 21:33:55 följande:
    Ja, tyvärr är man ju lite väl insatt vid det här laget, så det är svårt att lura hjärnan att allt är som det ska. Det var en naturlig graviditet, efter första barnet som kom genom ivf har jag blivit gravid naturligt fyra gånger, vilket känns helt galet. Men bara en gång har det gått hela vägen.. Det är sista gången eftersom att min man egentligen inte vill ha fler barn, men vi kom överens om att göra ett sista försök innan han gör en vasektomi. Så det känns extra tufft såklart. :(

skriv gärna imorgon efter ultraljudet <3

Åh, jag förstår. lite samma visa som här. vi skulle sätta in blaston och sen sluta försöka. Jag ville gärna fortsätta försöka, medan sambon är nöjd med de två vi har. 

Har ni någon faktor? Vi fick första barnet naturligt (efter exakt ett års försök). Gjorde sedan Fertilitets Utredningen efter alla missfall, och när det till slut inte tog sig naturligt efter ett års försök (blev gravid var 6e månad i början, men slutade ju i mf varje gång), visade inget avvikande.

<3

• Dumlan

idag fick vi se ett litet piggt pickande hjärta som mätte perfekt i storlek. 

glad, men känner Fortfarande mycket oro pga historik <3

• LLW
    Dumlan skrev 2025-08-12 22:31:49 följande:

Åh, jag förstår. lite samma visa som här. vi skulle sätta in blaston och sen sluta försöka. Jag ville gärna fortsätta försöka, medan sambon är nöjd med de två vi har. 

Har ni någon faktor? Vi fick första barnet naturligt (efter exakt ett års försök). Gjorde sedan Fertilitets Utredningen efter alla missfall, och när det till slut inte tog sig naturligt efter ett års försök (blev gravid var 6e månad i början, men slutade ju i mf varje gång), visade inget avvikande.

<3

Stort grattis till er milstolpe idag <3 hoppas du ändå kan finna lite ro i att just nu är allt precis som det ska vara och din kropp sköter detta perfekt! 

Vi fick aldrig något svar på vår barnlöshet, bara lite teorier.. Idag är mina test blanka och jag har börjat blöda ordentligt, så för min del är resan slut nu. Måste bara försöka hitta acceptansen i att det blir så här nu. Är så otroligt tacksam för mina två barn, som jag så länge inte trodde att jag skulle få, så ska lägga all tid och energi på dom. Men idag tänker jag tillåta mig själv att vara ledsen. 

önskar dig all lycka framöver! 

• Dumlan
    LLW skrev 2025-08-13 13:57:09 följande:

Stort grattis till er milstolpe idag <3 hoppas du ändå kan finna lite ro i att just nu är allt precis som det ska vara och din kropp sköter detta perfekt! 

Vi fick aldrig något svar på vår barnlöshet, bara lite teorier.. Idag är mina test blanka och jag har börjat blöda ordentligt, så för min del är resan slut nu. Måste bara försöka hitta acceptansen i att det blir så här nu. Är så otroligt tacksam för mina två barn, som jag så länge inte trodde att jag skulle få, så ska lägga all tid och energi på dom. Men idag tänker jag tillåta mig själv att vara ledsen. 

önskar dig all lycka framöver! 

Tack snälla!

känner så med dig <\3
  • whitelight

Hej! Har BF den 3e april och väntar mitt andra barn. Kul att följas åt! 

Minns inte om det var så förra graviditeten men jag har en sån hunger att jag inte vet vad jag ska ta vägen i kombination med illamående. Vill bara äta comfort food och måste äta något varannan timme annars känns det som att jag inte har ätit något på en hel dag. Jätteobehagligt, känns nästan som att man ska svimma av varje gång :/ Någon mer som känner igen sig? 

Är lite deppig också över att jag inte fått tid för inskrivning än, måste ha något att se fram emot! Verkar vara hög belastning på MVC nu precis efter sommaren, ringde in för två veckor sen. Sist har jag för mig att en kallelse kom till brevlådan redan några dagar efter att man ringt in. Men man är väl kanske inte lika prioriterad som andragångsföderska med en tidigare okomplicerad graviditet. Har för mig att de sa något om att inskrivningen inte skulle ske förrän efter vecka 12. 

Kämpa på alla ni andra som också har det tufft nu i första trimestern Hjärta

• Mickanvickan

Hej! 

Jag är gravid och har BF 12 april! Jag har en son på snart 1,5 år så det är min andra graviditet nu. Jag känner igen det där med hungern!! Är SVINhungrig hela tiden och med ett litet underliggande illamående, som antagligen kommer för att min kropp tycker att jag svälter trots stora lass med mat och mellanmål🤣 
    Har mått helt okej hittills med ömma bröst och trötthet samt haft en del molande värk senaste veckan och en liiiten rosa flytning som kom igår morse och direkt får man katastroftankar om att det inte står rätt till? vi har tid för inskrivning och tidigt ultraljud nästa måndag 25/8 och längtar sååååå himla mycket för att se så att det finns en liten som mår bra där inne❤️ 
    Kul att kunna följas åt under graviditeten och se fram emot och hoppas på massa vårbebisar nästa år🙏🏻

• Tml1

Hej! Kul med en grupp 😄 Jag har bf 3 april och väntar vårt första barn. Fått ett tidigare missfall så nu är jag såklart väldigt nojig för denna graviditeten. 

Utöver trötthet känner jag också en SJUK hunger, alltså på en helt ny nivå. Som att jag skall svimma om det gått 3h utan mat 😂 

Ni som gjort resan tidigare, hur slappnar ni av? Jag får ont i magen varje gång jag skall torka mig och kollar efter blod? Så kan jag ju inte ha det i 9 månader 🤯

Svar på tråden BF April 2026