• Anonym (Fjärde barnet)

BF April 2026

Finns det fler med BF i April som vill följas åt? Jag väntar fjärde (och förmodligen sista) barnet och tänker njuta så mycket det går av den här tiden 😊

• Svar på tråden BF April 2026
  • Dumlan
    valkyrian skrev 2025-08-25 11:57:28 följande:
    Härligt <3 

har VUL bästa vecka i v 6+5. håller tummarna för att allt är toppen med min lilla då. Har ?äntligen? börjat må illa. vidrigt men känner mig i alla Fall gravid 
    samma här, symtomen ger någon trygghet - som ett bevis på att något sker.

Hoppas ni får fint resultat nästa vecka <3
  • Anonym (Fjärde barnet)

Hej på er och kul att det tillkommit några! Jag kommer att lämna tråden då vi var på ultraljud idag, v 8+0 och man tyvärr inte kunde se något foster. Bm såg en gulesäck som såg fin ut och sa att det kunde vara för tidigt men jag tror det är kört. Har fått ny tid om 10 dagar men jag är inställd på att det blev ett MA. Har aldrig varit med om det förut, men nån gång ska väl vara den första. Jobbigt att behöva gå omkring och må illa och vara trött men bara vänta på missfall/abort.

Hoppas det går bättre för er andra! 🙏

• valkyrian

Jag beklagar. Gick igenom samma sak i maj i år. Den lilla gav upp i v 8+6. känns lite väl att vänta 10 dagar tills nästa ultraljud. Håller tummarna på att du trots allt är kortare gången än du trodde 

Anonym (Fjärde barnet) skrev 2025-08-26 13:49:44 följande:

Hej på er och kul att det tillkommit några! Jag kommer att lämna tråden då vi var på ultraljud idag, v 8+0 och man tyvärr inte kunde se något foster. Bm såg en gulesäck som såg fin ut och sa att det kunde vara för tidigt men jag tror det är kört. Har fått ny tid om 10 dagar men jag är inställd på att det blev ett MA. Har aldrig varit med om det förut, men nån gång ska väl vara den första. Jobbigt att behöva gå omkring och må illa och vara trött men bara vänta på missfall/abort.

Hoppas det går bättre för er andra! 🙏

• Anonym (Fjärde barnet)

Tack för omtanken Valkyrian, känns så knäppt att kroppen kan luras så här. Har fått telefontid på gynmottagningen idag så hoppas på att få komma in till dem för ett konstaterande så att jag kan få avbryta och gå vidare. Så kanske man kan göra ett nytt försök snart igen 😊

• Olivia891234

Hej!

5+6 här och ville bara skriva av mig lite :)

Vi började försöka skaffa ett syskon i slutet av november - blev gravid på första försöket. Det slutade i missfall vecka 7. Sedan hade jag tre graviditeter till - utan någon mens emellan - som alla slutade med missfall/ett MA i vecka 6-9.

I maj/juni fick vi pausa en månad och så gjorde jag en missfallsutredning som inte visade på något alls. Sen försökte vi i juli igen - första gången jag inte blev gravid! Men sen plussade jag för femte gången gillt (eller sjätte om man räknar med vårt levande barn).

Nu har det, till skillnad mot de andra gångerna, ökat som det ska på testerna. Tog RFSU-test varje dag tills för en vecka sen. Och på 5+1 tog jag clearblue som visade 3+. 

Nu mår jag även jätteilla precis hela tiden, spydde igår, och verkligen extrem trötthet. Detta kände jag inte heller de tidigare gångerna så jag hoppas hoppas hoppas att det är femte gången gillt det gäller, the golden egg typ. 

Jag ska göra VUL på måndag och hoppas se ett hjärta som slår! 

• valkyrian
    Olivia891234 skrev 2025-08-27 14:58:11 följande:

Hej!

Vi började försöka skaffa ett syskon i slutet av november - blev gravid på första försöket. Det slutade i missfall vecka 7. Sedan hade jag tre graviditeter till - utan någon mens emellan - som alla slutade med missfall/ett MA i vecka 6-9.

I maj/juni fick vi pausa en månad och så gjorde jag en missfallsutredning som inte visade på något alls. Sen försökte vi i juli igen - första gången jag inte blev gravid! Men sen plussade jag för femte gången gillt (eller sjätte om man räknar med vårt levande barn).

Nu har det, till skillnad mot de andra gångerna, ökat som det ska på testerna. Tog RFSU-test varje dag tills för en vecka sen. Och på 5+1 tog jag clearblue som visade 3+. 

Nu mår jag även jätteilla precis hela tiden, spydde igår, och verkligen extrem trötthet. Detta kände jag inte heller de tidigare gångerna så jag hoppas hoppas hoppas att det är femte gången gillt det gäller, the golden egg typ. 

fy vilken resa! Jag håller tummarna Att allt ser bra ut på måndag. Vi är ungefär lika långt gångna, jag ska göra ultraljud nästa onsdag :) hoppas på små blinkande hjärtan nästa vecka <3 men det låter bra att det ökar som det ska denna gång. 

• Dumlan
    Olivia891234 skrev 2025-08-27 14:58:11 följande:

Hej!

Hej,

känner med dig! Mellan barn ett och två hade jag fyra missfall/MA. Gjorde tillslut en lyckad ivf, som resulterade i barn två. Och nu - gravid på första försöket. Känns för bra för att vara sant. 9+0 imorgon, sett liten och idag även hittat hjärtljud med hemma-doppler.

jobbigt att du mår illa - men också skönt att något är annorlunda! hoppas ni får ett fint ultraljud på måndag!
  • Fröet1
    Anonym (Fyrabarnsmamman) skrev 2025-08-22 17:08:06 följande:
    Beklagar! 
    Vi avbröt ju också i vecka 16, det var oerhört tufft så jag förstår precis dina känslor. När vi hade uppföljning efter aborten så sa de att vi fick bekostat nipt av regionen, pga Turners. Du kanske kan höra om det är möjligt för dig med? Då gör jag det istället för kub, i samma veckor som kub skulle ha gjorts. 

Jag verkar nu mellan att göra ett tidigt ultraljud och inte, jag gjorde ju det i den graviditeten och allt "såg bra ut" så det känns som att det inte hjälper mycket att göra det nu igen. Att man får vänta helt enkelt

Jag ska fråga imorgon på vårt besök hos barnmorskan om vi får göra NIPT. Vårt KUB är först slutet av vecka 13 och de känns som en evighet bort.

Jag förstår vad du menar, vårt tidiga ultraljud tog inte bort så mycket oro, vi fick det av vården som ett extratest den här graviditeten. 

• Appelkakan

Frågade om Nipt hos bm men kommer inte få göra det eftersom våra andra barn är friska. Så de var inprincip omöjligt få det genom remiss, har ni andra kunnat få det? Det verkar vara väldigt svårt få! Jag tillhör Stockholms regionen. 

• valkyrian
    Appelkakan skrev 2025-08-30 13:14:52 följande:

Frågade om Nipt hos bm men kommer inte få göra det eftersom våra andra barn är friska. Så de var inprincip omöjligt få det genom remiss, har ni andra kunnat få det? Det verkar vara väldigt svårt få! Jag tillhör Stockholms regionen. 

Vilka skäl angav du? Hade du haft en graviditet med kromosonavvikelse? 

Tänkte göra NIPT och bekosta själv, genom vården får man typ bara om dåligt KUB eller tidigare foster med kromosomavvikelse. Vill gärna göra ett då jag är 37 År :) 

Svar på tråden BF April 2026