• Anonym (Fjärde barnet)

BF April 2026

Finns det fler med BF i April som vill följas åt? Jag väntar fjärde (och förmodligen sista) barnet och tänker njuta så mycket det går av den här tiden 😊

• Svar på tråden BF April 2026
  • valkyrian

Alltså tänkte gnälla lite. 
    Min mage är så svullen. Den är så rund och helt omöjlig att dölja, som en v 17-20 mage när det är som värst. Inga av mina kläder döljer en mage effektivt för jag gick upp en del i vikt i våras av olika anledningar så mina kläder är redan tighta. Och det är sommar i Sverige ju, så tjocktröjor vilket är det enda som skulle kunna funka att dölja med är ett helt sinnessjukt val nu. vet att det spekulerades och pratades om min mage när jag var gravid i våras men fick MA så är så sjukt obekväm på jobbet. Tänker att folk funderar över min mage och jag behöver min energi till att överleva illamående som pågår dygnet runt och trötthet. jag vill inte berätta än, det är så tidigt men paniken varje morgon när jag försöker klä mig liksom. Längtar efter att vara på embrace it, ha fina figursydda kläder som visar en gravidmage (inte tarmar haha). Tänker att jag beröttar efter NIPT i slutet av månaden men lagom tills dess har väl svullnaden lagt sig. 

• Sandramalmö

Hallå, hoppar in här.

Har BF 4 april.

Jag har två barn sedan innan (17 och 15 år) medan min man har inga barn sedan innan så väntar med spänning vårt gemensamma  barn. Vi har dock tre missfall bakom oss så därför va det i måndags  så skönt att äntligen få se ett hjärta  tickande för fullt på ultraljudet. 

Nu känns allt på riktigt och man försöker  bara njuta, även om man är trött  hela tiden och har världens illamående 

• Dumlan
    Sandramalmö skrev 2025-09-10 15:36:12 följande:

Hallå, hoppar in här.

Har BF 4 april.

Jag har två barn sedan innan (17 och 15 år) medan min man har inga barn sedan innan så väntar med spänning vårt gemensamma  barn. Vi har dock tre missfall bakom oss så därför va det i måndags  så skönt att äntligen få se ett hjärta  tickande för fullt på ultraljudet. 

Nu känns allt på riktigt och man försöker  bara njuta, även om man är trött  hela tiden och har världens illamående 

Grattis till fint ultraljud!

då ligger vi nära, har bf 1/4 :) vi Väntar också nummer tre, storasystrarna är 2 och 7. (hade 4 missfall emellan dom..). Nu väntar vi på nipt-svar som skickades i torsdags. puh.
  • Sandramalmö
    Dumlan skrev 2025-09-10 19:14:43 följande:
    Grattis till fint ultraljud!

då ligger vi nära, har bf 1/4 :) vi Väntar också nummer tre, storasystrarna är 2 och 7. (hade 4 missfall emellan dom..). Nu väntar vi på nipt-svar som skickades i torsdags. puh.
    Okej, håller tummarna. Känns som man går och oroar sig hela tiden. Vi är inbokad  på kub 29/9.

Nu kommer jag intr ihåg alla  inlägg här. Men var det ni som hoppade kub och gjorde nipt direkt  ?

Får man fråga hur gammal du är ?
  • Dumlan
    Sandramalmö skrev 2025-09-10 21:12:40 följande:
    Okej, håller tummarna. Känns som man går och oroar sig hela tiden. Vi är inbokad  på kub 29/9.

Nu kommer jag intr ihåg alla  inlägg här. Men var det ni som hoppade kub och gjorde nipt direkt  ?

Får man fråga hur gammal du är ?

ja, precis! Vi gjorde likadant med nummer två. Jag är 35 år :) Med ettan var nipt inte lika etablerat Och således blev det kub den gången. 

• valkyrian

Jag hoppas inte KUB men bokat NIPT innan KUB så kommer helt enkelt göra båda :) men NIP 10+3 (lite marginal haha) och KUB 12+0 

är 37 år

• Sandramalmö

Hur mår ni annars ? Jag har haft väldigt mycket illamående  men värst är nog tröttheten.  Jag är så trött hela tiden. Spelar  ingen roll hur mycket man vilar så är jag trött

• Sandramalmö
    Appelkakan skrev 2025-09-11 23:16:17 följande:

Jag har också extrem trötthet känner mig helt utbränd:) är i v 9 och är 36 år 

Känner  igen det. 
    Jag är 38 år. Jävla skillnad och va gravid nu än när man va i 20 års åldern med dom stora. Då kändes allt lättare.
  • Anonym (Mammatillsnart5)

Hej! Jag är gravid med mitt 5e barn och är beräknad 10e april! Så jag är alltså i vecka 9+6. 
    Jag följs gärna åt. 
    Denna graviditet är lite speciell då det lutar åt att jag har en kronisk tarmsjukdom (mild crohns) och har just nu en aktiv inflammation jag behandlar med pentasa. Så nervositeten denna graviditet är sjuk. 

Svar på tråden BF April 2026