• Anonym (Fjärde barnet)

BF April 2026

Finns det fler med BF i April som vill följas åt? Jag väntar fjärde (och förmodligen sista) barnet och tänker njuta så mycket det går av den här tiden 😊

• Svar på tråden BF April 2026
  • Appelkakan

Angav inget skäl utan frågade bara om det finns möjlighet till att göra ett sånt då jag hört att många andra gjort det. Jag är 36 kanske kommer bekosta ett sånt själv, det är första gången jag gör ett nipt så vi får se :)

• pinkv0dka

Hej, kul att hitta denna grupp!

Jag plussa 14 augusti och är i vecka 5+6 idag. Bf 25 april :)
    Känner inte av så mycket symtom denna gång jämfört med mitt första barn, bara enormt trött haha.
    Jag har inte ringt MVC än ska göra det nästa vecka men har nog inte riktigt smält att jag är gravid även om det var väldigt planerat. Kul att följa er andra här!

• Dumlan
    Appelkakan skrev 2025-08-30 20:15:46 följande:

Angav inget skäl utan frågade bara om det finns möjlighet till att göra ett sånt då jag hört att många andra gjort det. Jag är 36 kanske kommer bekosta ett sånt själv, det är första gången jag gör ett nipt så vi får se :)

Hej!

vi kommer också göra nipt privat, gjort med tidigare barn också. detta blir vår tredje, och jag är 35 :)

Jag har aldrig hört om någon som fått det gratis via regionen, om man inte har tidigare graviditeter med kromosomavvikelse.

<3
  • Olivia891234

Vul nyss, fick se ett hjärta som slog! 🥰 dock 6+1 istället för 6+4 som det borde vara, men hon verkade inte lägga någon vikt vid det.

• Dumlan
    Olivia891234 skrev 2025-09-01 10:03:49 följande:

Vul nyss, fick se ett hjärta som slog! 🥰 dock 6+1 istället för 6+4 som det borde vara, men hon verkade inte lägga någon vikt vid det.

Grattis! Det kan ju räcka att dom mäter någon mm fel så diffar det dagar, beroende på hur bebis ligger. de är ju så små vid den tiden :) 
    vi har nipt + ultraljud på torsdag :) Blir tredje ultraljudet den här graviditeten, lite bränd av tidigare missfall/ma..
  • whitelight

Nu har man äntligen fått tid för inskrivning! Har både KUB och inskrivning i vecka 14, känns sååå sent. Förra gången gjorde vi tidigt ultraljud men det stället vi gjorde på har lagt ner så nu finns det inget bra ställe i närheten längre. Känns lite konstigt att inte veta om det finns ett hjärtslag eller inte den här gången. Det var även det ultraljudet som vi visade för familj när vi skulle gå ut med graviditeten runt v9, nu har vi inget "bevis" på samma sätt. 

Är i vecka 10 nu och har redan fått lägga undan några byxor som jag inte kan ha längre, min midja har försvunnit. Men känns för tidigt att redan gå över till graviditetskläder. Speciellt eftersom jag bara hade två par gravid-byxor och två gravidleggings sist som jag varvade mellan. 

• valkyrian
    Dumlan skrev 2025-09-01 12:44:50 följande:
    Grattis! Det kan ju räcka att dom mäter någon mm fel så diffar det dagar, beroende på hur bebis ligger. de är ju så små vid den tiden :) 
    vi har nipt + ultraljud på torsdag :) Blir tredje ultraljudet den här graviditeten, lite bränd av tidigare missfall/ma..
    Samma,

gjorde ett v 5+6 (förra veckan) på gynakuten, har ett bokat på fredag v 7+0 samt ska göra ett v 9+0. Har dessutom bokat NIPT + ultraljud v 10+3. Sen KUB v 12+0. Efter detta hoppas jag att ångesten kan släppa lite. Förra gravidteten slutade i MA v 8+3, därför jag vill ha ett ultraljud både v 7+0 för att se hjärtat och v 9+0 för att "komma förbi" den förra graviditeten. 
  • Rhea

Hej!

Jag hoppar med här, kul att följas åt!

Första barnet, är 35 år. Är i v. 7 + 1 och plussade 10/8. Förra veckan vad jag på inskrivningssamtal. Mår konstant illa, äter varannan timme, sömnig och trött mest hela tiden och har konstant huvudvärk... men har inte spytt iaf! 😅

Är ganska orolig inför kub som jag ska göra 10/10 och även för missfall. 

• Dumlan
    valkyrian skrev 2025-09-01 14:27:12 följande:
    Samma,

gjorde ett v 5+6 (förra veckan) på gynakuten, har ett bokat på fredag v 7+0 samt ska göra ett v 9+0. Har dessutom bokat NIPT + ultraljud v 10+3. Sen KUB v 12+0. Efter detta hoppas jag att ångesten kan släppa lite. Förra gravidteten slutade i MA v 8+3, därför jag vill ha ett ultraljud både v 7+0 för att se hjärtat och v 9+0 för att "komma förbi" den förra graviditeten. 

Förstår precis! Har själv två MA, där vi sett hjärtslag, som sedan avstannat. Så tråkigt att vara så förstör att man inte kan glädjas nästan. Men i övermorgon har vi nipt, ser det okej ut då och vi får bra resultat skall jag njuta av graviditeten. 

Svar på tråden BF April 2026