BF April 2026
Finns det fler med BF i April som vill följas åt? Jag väntar fjärde (och förmodligen sista) barnet och tänker njuta så mycket det går av den här tiden 😊
Finns det fler med BF i April som vill följas åt? Jag väntar fjärde (och förmodligen sista) barnet och tänker njuta så mycket det går av den här tiden 😊
Har nu gjort en privat Facebook grupp och döpt den till bf april/maj 2026.
Har aldrig gjort någon grupp innan. Men då den är privat förstod jag det som att jag behöver bjuda in dom som vill vara med.
Så skriv till mig om ni vill vara med i gruppen för att enklare kunna diskutera.
Fick mitt NIPT idag! vi väntar en liten pojke och prover visade inga avvikelser.
hade förresten 142 i ferrentenin och ska ändå äta järn enligt min BM. Bara att lyda och aldrig mer bajsa typ.
Hallå!
Idag hade vi kub (12+5) med goda nyheter! Har varit så orolig, känns skönt att man kan andas ut lite nu. Nästa steg för mig är att fatta att vi ska bli föräldrar... det har inte sjunkit in än.. fast jag läser böcker och försöker lära mig allt. Jag känner mig nästan lite avtrubbad?! Någon som känner igen sig?

Nästa måndag har vi ultraljud och NIPT, efter det hoppas jag på att kunna andas ut. Än törs jag inte tro på graviditeten, vilket är synd då det redan gått 12 veckor. Men på en vecka kan vi då förhoppningsvis dela med oss till alla och kunna börja njuta. Jag känner mig supergravid, mår illa på kvällarna, byxorna är trånga, hungrig hela tiden, bröstet är ömma och min hy är bättre än någonsin.
Hallå!
Idag hade vi kub (12+5) med goda nyheter! Har varit så orolig, känns skönt att man kan andas ut lite nu. Nästa steg för mig är att fatta att vi ska bli föräldrar... det har inte sjunkit in än.. fast jag läser böcker och försöker lära mig allt. Jag känner mig nästan lite avtrubbad?! Någon som känner igen sig?
Vi sålde alla bebisgrejer efter de stora barnen, trodde nog att vi var klara. Så det blir att börja om från början verkligen. Har köpt två bodys och några strumpor, kan inte riktigt minnas hur mycket som behövs av den minsta storleken, men det är ju bara kul att köpa, utmaningen blir att begränsa sig.
Även vagn och säng, alla tillbehör behöver vi skaffa, ska försöka hitta begagnat så mycket som möjligt.
Håller med om att det känns som att jag ljuger när jag berättar att jag har en bebis i magen, jag tror ju inte på det själv, även om ultraljudet såg jättebra ut...
Vad har ni förresten tänkt ha för barnvagn? Det finns ju så galet många modeller...
Vi bor lantligt, och långt upp i norr, så rejäla hjul är en fördel 👍
Emmaljunga alla dagar i veckan 🤗 alternativt Thule 🤗
Vad har ni förresten tänkt ha för barnvagn? Det finns ju så galet många modeller...
Spännande för övrigt hur lite aktivitet det är i denna tråd i jämförelse med både februari, mars, maj och till och med juni! Föds det färre barn i april i år eller vad beror det på? Eller har folk redan gått över i facebookgrupperna (jag är med i dom också)?
Jag är inte med i någon Facebookgrupp, behövs inbjudan för att vara med?
Spännande för övrigt hur lite aktivitet det är i denna tråd i jämförelse med både februari, mars, maj och till och med juni! Föds det färre barn i april i år eller vad beror det på? Eller har folk redan gått över i facebookgrupperna (jag är
Jag brukar kika i mars tråden eftersom ingen är aktiv här. Om det finns en Facebook grupp går jag gärna med i den.
Glömde tillägga (för att bidra till tråden), jag känner bebbe i magen! tycker jag har gjort ett ett tag nu men det är tydligare nu i vecka 17+6. Det är så obehagligt! Jag känner hur något liksom vänder sig inuti mig i livmodern och då brukar jag lägga handen långt ner på magen och känner då hur något puffar mot handen. Ibland brukar jag bli akut kissnödig i samband med rörelserna. Både magiskt och obehagligt.
V 18 och tror jag känner ibland men är ont helt övertygad. RUL 28/11 så bara det jag kan vänta på just nu För att de att allt är bra. Lyssnade På hjärta i v 17 hos BM och det lät fint.