• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Lovve123
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-08-27 08:19:18 följande:
    ser också det översta 😍 köp cb digitalt ultratidigt så kommer det säkert gå bra ????🏽
    Yay! Ja ska gå till apoteket nu på förmiddagen och testa kring lunch när jag hållt mig några timmar 😍
  • Hejasommaren
    Lovve123 skrev 2025-08-27 07:16:19 följande:
    Rfsu uppe och graviditeskollen nere. Någon mer som ser något på det röda? 🙏
    Jag ser absolut! Vad spännande! Du skickar dessutom hopp till mig som precis testade negativt ÄL+10 - då kanske jag inte är helt ute ut leken ännu..
  • Lovve123
    Hejasommaren skrev 2025-08-27 08:46:48 följande:
    Jag ser absolut! Vad spännande! Du skickar dessutom hopp till mig som precis testade negativt ÄL+10 - då kanske jag inte är helt ute ut leken ännu..
    Kul att det kunde ge hopp! Ja var så negativt det kunde bli igår😄 har du några symtom?
  • Errorika
    Nanathalie skrev 2025-08-22 13:34:44 följande:
    Hej ❤️

Jag var i samma situation som dig. Eller är. Med ma:t.

Vi fick se vår lilla sprattla runt, såg hjärtat slå, fick videor och bilder från ultraljud och grät av lycka - äntligen skulle det bli vår tur. Kommer aldrig glömma den isande känsla jag upplevde när vi insåg att hjärtat hade slutat slå och att den lilla var alldeles stilla.

Jag såg det långt innan läkaren vågade säga det och likt PTSD är den synen som fäst vid min hornhinna. Jag minns allting som igår fastän det var i februari.

Jag känner också som du, att jag jagar något. Att jag vill fylla tomrummet med kärlek. Att en del av mitt hjärta nu fattas och att det enda som kommer kunna fylla upp det är ett nytt plus och en frisk graviditet.

Med detta vill jag säga att det du känner är helt normalt. Vi försökte på nytt nästa cykel efter läkares inrådan och fick, precis som du själv skriver; erfara en kemisk graviditet i april/maj.

Det finns inga garantier för att man inte ska få två missfall på raken, men sannolikheten för att det ska ske är samtidigt låg.

De följande cyklerna efter ett mf/ma är man enligt forskning extra fertil då kroppen "minns". Jag hoppas att du ska känna att det faktiskt finns en chans att just Denna cykel är er cykel. Att just Denna ägglossning är ägglossningen som ger er eran bebis tillslut. Även om man ibland har svårt att andas, får man inte fortsätta kämpa. Det är som att vara ute på djupt vatten och bara sluta simma.

Det kommer bli er tur. Kanske den cykel som kommer, kanske en annan. Jag vet att det kanske inte är till någon tröst då jag själv fått denna kommentaren otaliga gånger sedan mitt ma, men du KAN bli gravid. Det i sig är ett gott tecken.

Med det sagt så ska du känna att du är redo att våga igen. Och det är bara du som kan bestämma det. ❤️

Du får gärna skriva meddelande till mig här inne om du vill bolla tankar, känslor och annat. 

Kram ❤️
    Tack snälla för dina fina ord ❤️ Jag skrev inlägget och sedan har jag hållit mig borta, det tog en del att skriva det. Men kändes jättefint att mötas av ditt svar ❤️
  • Errorika
    Rumpetrollet skrev 2025-08-22 21:33:15 följande:
    Förstår dig! Det är tufft att gå från hopp om att få ett barn till att plötsligt vara tillbaka på ruta 1 igen. Jag har också varit med om samma, tyvärr mer än en gång. Men jag har faktiskt tro på att det blir bra tillslut. Även för dig. Men jag förstår verkligen att det känns tufft att liksom börja om från början. Den där lite naivt positiva inställning som man kan ha från början blir ju liksom spräckt när man behöver gå igenom ett missfall. 
    Tack för svar ❤️ Jag är ledsen att du också har behövt gå igenom samma, och flera gånger dessutom. 
  • Hejasommaren
    Lovve123 skrev 2025-08-27 09:20:11 följande:
    Kul att det kunde ge hopp! Ja var så negativt det kunde bli igår😄 har du några symtom?
    Inget mer än det ?vanliga? som ömma bröst och molvärk - men det kan ju vara mensens intågande också 🥲
  • Errorika

CD 14 nu. Jag har tidigare ägglossat CD 21, men den cykeln jag blev gravid så hade jag tagit Donaferty Premium i två månader och tror att jag hade ÄL typ CD 16. Testade inte för ÄL den cykeln, så svårt att veta. Men det stämde med när symptomen kom och hur starka streck jag fick. Äter Donaferty igen, började direkt när jag gjorde aborten efter konstaterad MA 😭 men tror inte den har hunnit påverka cykeln ännu. 

Testade igår med RFSU ÄL-test och det var jättesvagt. Tidigare hade jag Natural Cycles-testen, det känns nästan som att dom var bättre? Tror jag kör på såna nästa gång, även om dom är dyrare.

Försöken känns sådär. Jag känner mig splittrad och har svårt att gå in i det. Det känns sorgligt 😭

• lunyum

Jag är på mensens första dag och hoppar in här nu för försök nummer tre! Verkar ha längre cykler än jag trott så BIM är beräknat till ganska långt fram. 

Lovve123 - 1/9
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9

Elisand - 2/9
    Aisof - 3/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Vallmo93 - 18/9
    Lunyum - 29/9

• Anonym (V)
    lunyum skrev 2025-08-27 09:37:41 följande:

Jag är på mensens första dag och hoppar in här nu för försök nummer tre! Verkar ha längre cykler än jag trott så BIM är beräknat till ganska långt fram. 

Lovve123 - 1/9
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9
    Aisof - 3/9
    Lalviv 8/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Vallmo93 - 18/9
    Lunyum - 29/9

• Lovve123

Det digitala visade: GRAVID!
    Kan inte fatta det! Hoppas hoppas det går vägen nu! Fick missfall i maj så vågar inte vara för glad än men just nu är jag gravid!!!

Lovve123 - 1/9 ➕

Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9
    Aisof - 3/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9