klyban skrev 2025-08-26 14:18:42 följande:
Jaha?
Det är få fiskarter som överlever som du påstår.
Det är väl typ, mal,karp, sutare eller som arapaima.
Sill den dör så får du tittar på den.
Och sen är grisarna döda och lider inte alls, och inte heller bryr sig längre.
Har inte beskyllt dig för något alls 
Det är inget påstående, det är fakta att kött är en totalt överlägsen näringskälla.
Och du börjar nu också låta som där veganerna som är kritvita i ansiktet och utmärglade och som säger jag mår så bra.
Igen och nu börjar jag undra varför du inte ens läser, men en gång till då, jag skiter fullständigt vad du äter.
Men när du börjar predika så kommer jag och drar ner er från piedestalen, och det gäller även andra dieter där folk predikar att alla måste äta som vi.
Om du inte förstår den religiösa framtoningen flera dieter har, eller din egen framtoning.
Så försök igen och kom inte tillbaka innan du fattar, men kanske du träffat på såna dito som dig i LCHF, så borde du fattat p å en tusendels sekund.
Dieten är havererad, ingen sagt att kosttillskott inte kan lösa problemen du skapat för dig själv med en fallerad diet.
Och här börjar jag bli lätt fundersam, varför säger du något så konstigt?
Dieten utan animalier på något sätt, är en så onaturlig diet att du kan dö av den.
molly50 skrev 2025-08-26 12:59:20 följande:
Jag är köttätare och har också bra värden. Men jag har allergier och en ibs-mage som inte tål för mycket frukt och grönt.
Så jag har inte så mycket val.
Men jag äter bara svenskt och gärna lokalproducerat kött från bönder där jag vet att djuren har haft det bra.
Men framförallt så äter jag viltkött då maken jagar. De djuren har definitivt haft det bra.
Så jag vågar kalla mig djurvän trots att jag äter kött.
Tyvärr har du kommit till ett ställe där inget djur som föd upp för mat kan ha det bra.
Men personligen har jag sett detta genom min uppväxt hur djuren har det fantastiskt bra, och sen senare ligger på tallriken som mat.
Och det är få undantag i Sverige som inte sköter sina djur bra till utmärkt.
Men tydligen ska vi prata om gasade grisar där istället, eller inte känna en hemskhet vad veganerna gjorde med den där gården, och där de inte alls fann djurplågeri.
Så de skapade det själva och försökte skylla på bonden, som tur var gick det åt helvete och de blev avslöjade.
Men frågan är, hur många gårdar till hade de infiltrat?
Men mycket av denna typen av diskussioner som en del skapar från just denna dieten, det handlar om skuldbelägga och berätta att du är hemsk för att äta kött.
Vad har du den uppgiften från? Dessutom är det många räknat i individer.
Nej.en direkt osanning. Det är ju för att bedöva grisarna gasas, men själva gasningen plågar grisar.
Jag avstår gärna från det du kallar "överlägset". Och det finns även långtidseffekter av kostvanor.
det är stor skillnad på hur jag uttrycker mig (lugnt) och en del LCHF:are (det var ju en LCHF-våg för 10.20 år sen eller något)
Vaddå fallerad? Jag mår bra tycker jag.
Hur man än sköter djur i uppfödningen så dödas de ju om de är produktionsdjur.
Du och jag funkar inte så bra i diskussioner. Jag kanske avslutar diskussionen med just dig men fortsätter med andra.