Anonym (Pingu) skrev 2025-08-24 22:53:30 följande:
Ja jag vet att det är många saker jag måste lösa. Men jag tror att självkänsla och självförtroende kommer om man lyckas. Som t.ex den enda tjej jag har haft sex med för 15 år sedan så fick jag självförtroende efter det. Sedan gick det inte igen och då försvann självförtroendet med åren.
Jag höll på med nätdejting från 20-30 års ålder. Alltså i tio år. Varenda svensk dejtingsida har jag testat. Nätdejting har jag verkligen tappat förtroendet för, som de flesta män.
Det handlar inte bara om jobbet, det har varit så i alla situationer som dom backar direkt. Tjejer vill inte ha med mig på det sättet att göra. Som sagt utseendet är mitt största problem. Jag klandrar inte tjejer att dom nobbar mig, jag är inte attraktiv nog. Hade jag varit tjej hade jag inte heller velat att en kille som mig kom fram och flirtade. Jag försöker med olika längd på tjejer, jag bryr mig personligen inte om längden på tjejer alls. Så länge hon inte är 1.90. Just det där med frisyr är intressant då jag personligen inte hittat något bra att göra med mitt hår, ganska begränsat. Skägget är för tunt men jag behåller alltid lite stubb, för om jag rakar mig helt ser jag typ ut som 16.
Anonym (!) skrev 2025-08-24 22:40:39 följande:
Hur menar du att det inte gick som förväntat?
Jag tredubblade vikten jag kunde lyfta ungefär men det blev ingen synlig skillnad. Därav slutade jag.
First of, så är du i alla fall inte oskuld, så det gör ju att du inte behöver ?ljuga? om du pratar om erfarenhet. Är bara att säga att du inte varit med så många. Som sagt, om det ens behöver komma på tal.
Nja, jag håller inte med, för då hänger du upp din självkänsla kopplat till att få ligga, och då är det inte att du får bra självkänsla. Jag är rätt säker på att ditt dåliga självförtroende är en bidragande orsak till att du inte träffat någon, för dålig självkänsla, precis som bra självkänsla, är något man utstråla.
Och att lägga upp din självkänsla på att lyckas med tjejer gör att du inte kommer må bra i dig själv, så den dagen du väl träffar någon så är risken att du saboterar bara för att du kommer vara för beroende av den personen för att må bra. Du kommer då lägga ett på tok för stort ansvar på tjejen, men faktiskt också på dig själv.
Som en simmare som är värdelös om den inte vinner varje gång. Hur tror du den personen kommer må av förluster? Och hur bra kommer personen må på sikt om personens självvärde enbart är kopplat till att ta förstapriset. Kanske inte bästa liknelsen, men det som dök upp nu.
Om du jobbar på din självkänsla och på att DU ska må bra i ditt liv, oavsett om du har tjej eller inte, så kommer det också vara något du utstrålar.
Det kan ju vara att du i dagsläget utsöndra desperation i dina försök. Jag vet inte, men bara en tanke.
Okej, så då har du provat det förut, men när provade du senast? Vilka sidor provade du? Även betalsight?
Jag förstår också att det kan vara svårt för killar där. Inte minns för att det även finns massa fejkprofiler med bottar som säger precis vad man vill höra, så när sen en riktig kvinna skriver kan det vara svårt att hantera.
Jag säger inte att du inte försök, jag bara försöker visa att det kan finnas anledningar som du inte vet om, och du har säkert rätt att en del avvisat dig pga det, men det behöver inte vara alla.
Har du frågan frisören någon gång vad hen tror hade klätt dig?
Okej, men hur länge höll du på? För sånt kan ju också ta tid. Och sen kan det ju också bidra till att man mår bättre, både fysiskt och psykiskt.