• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Blä)
    HeiHei skrev 2025-08-24 17:25:15 följande:
    Skit i det du.
    Jahaaa på det viset! en liten off topic sabotör Solig 
  • Anonym (Pingu)
    Anonym (!) skrev 2025-08-24 14:36:35 följande:

Jag skulle vilja veta hur du för träffa någon. 
    Som autistisk vet jag också att det kan vara svårare med det sociala. Jag har själv autism och har lite svårt med sociala situationer vilket såklart också kan påverka vid relationer då.

Men har du försökt i någon form av samtalskontakt att få hjälp i hur du känner och tänker i dejtingsammanhang?
    Är ju inte heller så att man kan bli för gammal för att kunna hitta någon. Även i äldre ålder så inleder ju folk nya relationer. 
    Det finns säkert fler vägar du kan gå för att hitta en partner, och på så vis få en riktig relation,
    men äkta närhet och intimitet, för det är ju trots allt det du söker.

Helt ärligt så de senaste åren har jag inte gjort så många saker för att träffa någon. Jag har tappat allt hopp. Men det är inte bara det sociala som går emot mig utan det är även utseendet. Har en bekant med asperger men han är jävligt lång och snygg så han får tjejer iallafall, även fast det aldrig håller. Att han har asperger märks efter några sekunder och han fick gå i specialklass för det. Han kompenserar med annat.

Nej jag har tyvärr inte haft någon samtalskontakt, jag skriver av mig på internet istället. Har skrivit av mig på olika forum i över tio års tid. Ja jag vill ha en riktig relation egentligen men jag tror inte det är möjligt :/

Mitt självförtroende är så lågt det kan bli numer. Ful, asperger och världens sämsta självförtroende. Allt detta tillsammans gör att jag aldrig kommer kunna hitta någon.
  • Anonym (Pingu)
    Anonym (Blä) skrev 2025-08-23 23:44:13 följande:
    Skulle du känna dig mer lyckad av att få uppleva närhet som du köpt? att behöva betala för något. det finns överviktiga och underviktiga med förhållanden, det finns människor som saknar kroppsdelar som har förhållanden, det finns människor som är skalliga eller mer ludna med förhållanden, det finns förståndshandikappade med förhållanden. Hur lyckas alla andra men inte du? Är du så hopplös? Sluta leta ursäkter. Ta ansvar för ditt liv så kanske du lyckas få sex helt gratis, med en partner som vill ha sex med dig.
    Självklart skulle jag inte känna mig lyckad av det. Men köpt närhet kanske är bättre än ingen alls? Jag känner att något saknas i mig. Något är tomt i kroppen. Förmodligen tomt på dopamin man får av närhet.

När du nämner dessa överviktiga och underviktiga med förhållanden så får jag inget hopp, jag känner mig bara ännu mer värdelös att även dom lyckas och inte jag. 

Problemet är att det är för sent. Det finns ingen tjej som vill ha en kille i min ålder utan sexuell eller erfarenhet av intimitet. Jag har börjat acceptera mitt öde.
  • Anonym (Pashto)
    Anonym (M) skrev 2025-08-24 11:21:43 följande:

Jag tror inte att folk saknar empati för TS situation. utan det är handlingen, att köpa sex, de är emot. 

Att jämföra människohandel med nazism och pedofili är inte konstigt, de är alla vedervärdiga handlingar, oavsett hur man graderar dem inbördes. Men jag tror det är okunskapen om hur det hänger ihop som är problemet. hur sexhandel bara är en bricka i ett mkt större spel där människoliv inte betyder något och många människor tjänar enormt grova pengar. Varför vill man göda kriminella? 

Där har du fel. Jag saknar empati för ts "situation" Ts framställer sig själv som ett offer för att kunna rättfärdiga ett utnyttjande av andra människor. Ts startar en tråd om saken för att få sympatier som rättfärdigar övergrepp på andra. Enligt min mening så är människor som utnyttjar andra men samtidigt framställer sig själv som offret i ekvationen den värsta formen av livsform.

Skulle ts däremot känna en avsaknad av sexuella kontakter men försöka hantera saken på annat sätt så skulle min empati infinna sig. Ts är inte en god människa och försöker inte ens vara det. Ts tycker däremot att det är viktigt att han framstår som en god människa och vill rättfärdiga hans övergrepp. Vilket är manipulativt.
  • Anonym (!)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-08-24 15:04:51 följande:
    Har inte med saken att göra.
    Man snackar inte nu om någon lag som ska ändras. 

Det är absolut relevant eftersom det är så att TS överväger att köpa sex för att han onekligen tycker att det är något han ska få ha. 

Bara för att man säger att det inte är någon rättighet så har det inte något alls med laglig rätt att göra. Då läser du det nog på fel sätt. 

Att sex inte är en rättighet är viktig att förstå eftersom det är många som faktiskt anser att det är det. Och om andra får ligga ska jag också få det. 
    Men så är det inte. Man har rätt till sex med sig själv. Allt utöver det är något som är mellan två individer där samtycke ska finnas.

Och ska jag vara helt ärlig så tror jag risken är rätt stor att TS mått sämre efter att ha gjort en sånhär sa, och han kommer fortfarande inte ha upplevt närheten han vill uppleva. 

• Anonym (!)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-24 17:49:20 följande:
    Självklart skulle jag inte känna mig lyckad av det. Men köpt närhet kanske är bättre än ingen alls? Jag känner att något saknas i mig. Något är tomt i kroppen. Förmodligen tomt på dopamin man får av närhet.

När du nämner dessa överviktiga och underviktiga med förhållanden så får jag inget hopp, jag känner mig bara ännu mer värdelös att även dom lyckas och inte jag. 

Problemet är att det är för sent. Det finns ingen tjej som vill ha en kille i min ålder utan sexuell eller erfarenhet av intimitet. Jag har börjat acceptera mitt öde.

Men om det är så att det är en kemisk obalans hos dig, så finns det mediciner att ta. Du känns dessutom deprimerad med väldigt låg självkänsla vilket också är något du hade kunnat få hjälp med. Och om du tar tag i de bitarna och börjar må bättre i ditt liv så kanske du också kommer ha lättare att hitta någon.
    Jag är rätt övertygad att det inte är så att sex kommer få dig att magiskt må bättre. Ännu mindre vid ett sexköp, för tror det kommer få dig att känna dig ännu sämre, för bara att du frågar här visar att du inte är helt bekväm i tanken.

Jag tror att steg 1 för dig ska vara att göra vad du kan för att må bättre i dig själv. För när du mår som du gör nu är det nästan omöjligt att träffa någon.
    Sen är det ju inte heller så att du måste berätta för den du inleder något med att du inte har någon sexuell erfarenhet om du inte vill. Du har inga skyldigheter att berätta det. 

Därefter kan du försöka igen på nytt med detta med att träffa någon

• Anonym (Pingu)
    Anonym (!) skrev 2025-08-24 18:28:17 följande:

Men om det är så att det är en kemisk obalans hos dig, så finns det mediciner att ta. Du känns dessutom deprimerad med väldigt låg självkänsla vilket också är något du hade kunnat få hjälp med. Och om du tar tag i de bitarna och börjar må bättre i ditt liv så kanske du också kommer ha lättare att hitta någon.
    Jag är rätt övertygad att det inte är så att sex kommer få dig att magiskt må bättre. Ännu mindre vid ett sexköp, för tror det kommer få dig att känna dig ännu sämre, för bara att du frågar här visar att du inte är helt bekväm i tanken.

Jag tror att steg 1 för dig ska vara att göra vad du kan för att må bättre i dig själv. För när du mår som du gör nu är det nästan omöjligt att träffa någon.
    Sen är det ju inte heller så att du måste berätta för den du inleder något med att du inte har någon sexuell erfarenhet om du inte vill. Du har inga skyldigheter att berätta det. 

Därefter kan du försöka igen på nytt med detta med att träffa någon

Men jag lyckades inte hitta någon när jag mådde bra heller under hela min ungdomstid. Jag är deprimerad p.g.a min situation. Varför skulle jag lyckas nu om jag inte lyckades när man var 20-30 och levde ett aktivt och socialt liv? Tjejer har alltid lagt benen på ryggen när jag visat intresse.

Att jag inte har någon erfarenhet av intimitet lär ju märkas ganska snabbt.
  • Anonym (H)
    Anonym (K) skrev 2025-08-24 15:05:31 följande:
    Du menar att du skulle kunna ligga med en oskuld bara för att hjälpa honom? På riktigt?
    Ja. Om han är trevlig och har god hygien. 
  • Anonym (Ja, dä ä dä!)

Dä ä bar å åk!

På det!

Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?