Anonym (!) skrev 2025-08-24 14:36:35 följande:
Jag skulle vilja veta hur du för träffa någon.
Som autistisk vet jag också att det kan vara svårare med det sociala. Jag har själv autism och har lite svårt med sociala situationer vilket såklart också kan påverka vid relationer då.
Men har du försökt i någon form av samtalskontakt att få hjälp i hur du känner och tänker i dejtingsammanhang?
Är ju inte heller så att man kan bli för gammal för att kunna hitta någon. Även i äldre ålder så inleder ju folk nya relationer.
Det finns säkert fler vägar du kan gå för att hitta en partner, och på så vis få en riktig relation,
men äkta närhet och intimitet, för det är ju trots allt det du söker.
Helt ärligt så de senaste åren har jag inte gjort så många saker för att träffa någon. Jag har tappat allt hopp. Men det är inte bara det sociala som går emot mig utan det är även utseendet. Har en bekant med asperger men han är jävligt lång och snygg så han får tjejer iallafall, även fast det aldrig håller. Att han har asperger märks efter några sekunder och han fick gå i specialklass för det. Han kompenserar med annat.
Nej jag har tyvärr inte haft någon samtalskontakt, jag skriver av mig på internet istället. Har skrivit av mig på olika forum i över tio års tid. Ja jag vill ha en riktig relation egentligen men jag tror inte det är möjligt :/
Mitt självförtroende är så lågt det kan bli numer. Ful, asperger och världens sämsta självförtroende. Allt detta tillsammans gör att jag aldrig kommer kunna hitta någon.