Anonym (Pingu) skrev 2025-08-24 21:45:45 följande:
Ja jag skulle vilja träffa någon som är van vid såna som mig. Jag har alltid haft jobb och det har jag nu också, bra lön. Tidigare har jag haft lite umgänge men folk började flytta och skaffa barn och allt så idag har jag i princip inget. Jag står ensam kvar på ruta ett.
Jag har kollat en hel del sånt också gällande "Looksmaxing" men också folk som faktiskt går runt på stan och börjar småprata med tjejer. Sociala experiment. Men även en del psykologer. Jag kan få kontakt med människor, på jobbet pratar jag mycket med folk och får folk och skratta. Men dom gör det klart väldigt tidigt att vi inte kommer att bli något mer.
Jag vet inte riktigt vad jag gör för att de ska backa. Min enda teori är att dom inte gillar att fula killar visar intresse för dom. Enkelt.
Okej, men då är ju det steg nummer 1 för dig, att leta rätt på en sån samtalskontakt. Men du kan inte enbart prata med denne om dejtande, utan du behöver prata om dig själv och din självkänsla och så också, för det är garanterat ett bidragande problem.
Låter som att du försökt mest ute i livet, stämmer det?
Har du provat nätdejting alls?
Är inte heller så att allt psykologer säger är bra. Man måste ju alltid titta på saker med kritiska ögon.
Jag hoppas du undviker såna där incel-sidor, för det är verkligen en grogrund för att snabbt må sämre, även om du mått sämre i en ?gemenskap?.
Okej, jag kan förstå den känslan. Det är inte ovanligt att en del hamnar ?utanför? när de andra i ens omgivning skaffar hus och familj osv. Jag tillhör den gruppen också, men mina vänner är fortfarande mina vänner, men man får omformatera sin relation. Samt försöka hitta nya vänner
Och tex på jobbet, så är det inte alls konstigt att man inte vill inleda något. Är kan ju bli katastrof om det inte funkar. Kan bli väldigt obekväm.
Sen känns det som att du direkt går till att du är ful och därför vill ingen ha dig. Det visar dels på din dåliga självkänsl, men också att du direkt går dit om du blir avvisad, att det måste vara det.
Har du veta att personen är singel? Heteo? Förälskad i någon annan? Nyseparerade?
Det kan ju finnas massa anledningar som inte har med ditt utseende att göra.
Nu finns det ju faktiskt många tjejer som skiter fullständigt i detta med längd, men om vi nu for arguments sake säger att det är så, har du funderat på att försöka rikta in dig på tjejer där tex längd inte har lika stor påverkan?
Korta tjejer? Tjej i rullstol där längd inte spelar lika stor roll?
Och just när det gäller utseendet, hur mycket har du provat olika sätt du kan påverka ditt utseende så som frisyr eller skägg eller så?