• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • skygda

pingu: vi föds skrikande, dör tysta och däremellan kommer mellansnacket. civilisationens moral är en tom fernissa, under den väntar de djur vi är, som står under samma djungelns lag som andra arter. kanske är det till och med så att den som tappat hoppet ser världen klarare än nånsin. utan hopp och moral återstår bara kompromisslös handling. men uppenbarligen hyser du hopp eftersom du söker efter en lösning, även om du får kompromissa lite. självklart uppstår marknad för närhet av naturnödvändighet, precis som marknad för religion och andlig närhet. kom ihåg att närhet kan liknas vid ett hologram, visuellt fulländat men utan massa. du kanske finner det tillräckligt, medan andra kanske finner existentiell tomhet som kan följa på det, du kanske finner att mänsklig beröring är som en sol i kollaps, allt ljus som når ut är redan förlorat. du löser ett problem, men skapar 2 nya, det är ett känt intellektuellt kretslopp. ibland är livet så, som en bränd pannkaka, mörkt i botten men med tillräckligt med sylt blir det ätbart ändå.

ingen kommer tacka dig om du låter bli, men priset du kan få betala kan bli mer än bara pengar. mitt råd är att du jobbar på andra sätt med andra infallsvinklar och strategier. ta en god kopp kaffe och tänk över det och om du vill bolla fler tankar.

• Anonym (Pingu)
    Anonym (!) skrev 2025-08-24 21:30:21 följande:

Kanske om du söker på vårdval psykoterapi i din region så ska du kunna få upp massa olika där som du kan kontakta. Och det behöver inte gå via VC ens  
    Och så provar du och känner av hur det känns med personen, och känner du att det inte känns bra eller att du inte får något förtroende för just den personen så provar du en annan. 

Har en annan fråga också. Hur ser ditt liv ut idag om du bortser från att du velat träffa någon? Jobb, umgänge osv

Många såna man läser om tips och råd kan ju vara jättebra, men just YouTube vet jag att där också finns MASSA skit. Videos om alfa och beta män tex och massa saker som snarare får män att må ännu sämre och mindre värda och så. Vet tex att bara ett par klick på tex hur man får magrutor kan leda in på just den typen av videos som riktar sig mot män som just dig, som sen bidrar till den här nertryckande typen av grejer.
    Det kanske inte alls är sånt du kollat på, men kanske inte omöjligt med tanke på hur mycket du kollat  

Att du får bra kontakt med tjejer visar ju ändå att autismen inte är något som stoppar dig i det avseendet. Där har du ju mycket vunnet bara där. 

Jag antar att du funderar mycket kring vad det är som gör att de backar när du vill mer. Har du själv några tankar eller funderingar kring varför det blivit så?

Och ärligt, jag hade faktiskt velat hjälpa dig så gott jag ändå kan. 

Ja jag skulle vilja träffa någon som är van vid såna som mig. Jag har alltid haft jobb och det har jag nu också, bra lön. Tidigare har jag haft lite umgänge men folk började flytta och skaffa barn och allt så idag har jag i princip inget. Jag står ensam kvar på ruta ett. 

Jag har kollat en hel del sånt också gällande "Looksmaxing" men också folk som faktiskt går runt på stan och börjar småprata med tjejer. Sociala experiment. Men även en del psykologer. Jag kan få kontakt med människor, på jobbet pratar jag mycket med folk och får folk och skratta. Men dom gör det klart väldigt tidigt att vi inte kommer att bli något mer. 

Jag vet inte riktigt vad jag gör för att de ska backa. Min enda teori är att dom inte gillar att fula killar visar intresse för dom. Enkelt. 
  • Anonym (Duger det?)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-24 19:58:55 följande:
    Jag har inte varit aktiv, jag har rört mig bland folk och så. Men inte aktivt försökt hitta en dejt. Jag varit aktiv i många, många år och försökte hitta någon men det gick inte. Idag är typ alla man träffar upptagna :/ i min ålder börjar folk stadga sig och skaffa barn.

Alltså, jag är helt övertygad om att utseendet är mitt största problem. Varje gång jag sett mig på en gruppbild eller liknande så ser jag typ alltid sämst ut. Det finns många singelmän i vårt land, jag tillhör inte direkt toppen. Jag kan inte tänka mig att det finns någon kvinna som attraheras av män som mig faktiskt. 

Vart ska jag kunna träffa denna tjej tänker du?
    Du undviker mina frågor, så jag undviker din.
  • Anonym (Duger det?)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-24 21:34:48 följande:
    Jag har en väldigt liten kroppsbyggnad framförallt. Tänk dig: ibb.co/Xrvcyj5Q (och ja det kanske är en LITEN överdrift men det är det närmaste jag kunde hitta). Jag är kort dessutom. Längdoperation finns ju men då måste man såga sönder benen och sitta i rullstol över ett år innan skelettet växer ihop igen.

Hade en enkel operation likt bröstoperation för kvinnor varit möjlig för mig hade jag betalat det direkt. Tyvärr är mitt problem inte så enkelt.
    Ja han var liten. Men det går ju att pumpa upp sig på gymmet. Men det gör du förstås redan? Eftersom du lagt dig under kniven som kvinna, så antar jag att det minsta du gör att träna hårt på gym.
  • Anonym (Pingu)
    Anonym (Duger det?) skrev 2025-08-24 21:53:15 följande:
    Du undviker mina frågor, så jag undviker din.
    Vad missade jag?
    Anonym (Duger det?) skrev 2025-08-24 21:55:13 följande:
    Ja han var liten. Men det går ju att pumpa upp sig på gymmet. Men det gör du förstås redan? Eftersom du lagt dig under kniven som kvinna, så antar jag att det minsta du gör att träna hårt på gym.
    Jag försökte göra det men tyvärr gick det inte som förväntat. Så nu försöker jag bara hålla en bra vikt istället vilket går väldigt bra.
  • Anonym (!)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-24 21:45:45 följande:
    Ja jag skulle vilja träffa någon som är van vid såna som mig. Jag har alltid haft jobb och det har jag nu också, bra lön. Tidigare har jag haft lite umgänge men folk började flytta och skaffa barn och allt så idag har jag i princip inget. Jag står ensam kvar på ruta ett. 

Jag har kollat en hel del sånt också gällande "Looksmaxing" men också folk som faktiskt går runt på stan och börjar småprata med tjejer. Sociala experiment. Men även en del psykologer. Jag kan få kontakt med människor, på jobbet pratar jag mycket med folk och får folk och skratta. Men dom gör det klart väldigt tidigt att vi inte kommer att bli något mer. 

Jag vet inte riktigt vad jag gör för att de ska backa. Min enda teori är att dom inte gillar att fula killar visar intresse för dom. Enkelt. 

Okej, men då är ju det steg nummer 1 för dig, att leta rätt på en sån samtalskontakt. Men du kan inte enbart prata med denne om dejtande, utan du behöver prata om dig själv och din självkänsla och så också, för det är garanterat ett bidragande problem. 

Låter som att du försökt mest ute i livet, stämmer det?
    Har du provat nätdejting alls?

Är inte heller så att allt psykologer säger är bra. Man måste ju alltid titta på saker med kritiska ögon.
    Jag hoppas du undviker såna där incel-sidor, för det är verkligen en grogrund för att snabbt må sämre, även om du mått sämre i en ?gemenskap?.

Okej, jag kan förstå den känslan. Det är inte ovanligt att en del hamnar ?utanför? när de andra i ens omgivning skaffar hus och familj osv. Jag tillhör den gruppen också, men mina vänner är fortfarande mina vänner, men man får omformatera sin relation. Samt försöka hitta nya vänner

Och tex på jobbet, så är det inte alls konstigt att man inte vill inleda något. Är kan ju bli katastrof om det inte funkar. Kan bli väldigt obekväm.
    Sen känns det som att du direkt går till att du är ful och därför vill ingen ha dig. Det visar dels på din dåliga självkänsl, men också att du direkt går dit om du blir avvisad, att det måste vara det. 
    Har du veta att personen är singel? Heteo? Förälskad i någon annan? Nyseparerade?
    Det kan ju finnas massa anledningar som inte har med ditt utseende att göra. 

Nu finns det ju faktiskt många tjejer som skiter fullständigt i detta med längd, men om vi nu for arguments sake säger att det är så, har du funderat på att försöka rikta in dig på tjejer där tex längd inte har lika stor påverkan?
    Korta tjejer? Tjej i rullstol där längd inte spelar lika stor roll?
    Och just när det gäller utseendet, hur mycket har du provat olika sätt du kan påverka ditt utseende så som frisyr eller skägg eller så?

• Anonym (!)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-24 22:37:48 följande:
    Jag försökte göra det men tyvärr gick det inte som förväntat. Så nu försöker jag bara hålla en bra vikt istället vilket går väldigt bra.
    Hur menar du att det inte gick som förväntat?
  • Anonym (Pingu)
    Anonym (!) skrev 2025-08-24 22:38:59 följande:

Okej, men då är ju det steg nummer 1 för dig, att leta rätt på en sån samtalskontakt. Men du kan inte enbart prata med denne om dejtande, utan du behöver prata om dig själv och din självkänsla och så också, för det är garanterat ett bidragande problem. 

Låter som att du försökt mest ute i livet, stämmer det?
    Har du provat nätdejting alls?

Okej, jag kan förstå den känslan. Det är inte ovanligt att en del hamnar ?utanför? när de andra i ens omgivning skaffar hus och familj osv. Jag tillhör den gruppen också, men mina vänner är fortfarande mina vänner, men man får omformatera sin relation. Samt försöka hitta nya vänner

Och tex på jobbet, så är det inte alls konstigt att man inte vill inleda något. Är kan ju bli katastrof om det inte funkar. Kan bli väldigt obekväm.
    Sen känns det som att du direkt går till att du är ful och därför vill ingen ha dig. Det visar dels på din dåliga självkänsl, men också att du direkt går dit om du blir avvisad, att det måste vara det. 
    Har du veta att personen är singel? Heteo? Förälskad i någon annan? Nyseparerade?
    Det kan ju finnas massa anledningar som inte har med ditt utseende att göra. 

Nu finns det ju faktiskt många tjejer som skiter fullständigt i detta med längd, men om vi nu for arguments sake säger att det är så, har du funderat på att försöka rikta in dig på tjejer där tex längd inte har lika stor påverkan?
    Korta tjejer? Tjej i rullstol där längd inte spelar lika stor roll?
    Och just när det gäller utseendet, hur mycket har du provat olika sätt du kan påverka ditt utseende så som frisyr eller skägg eller så?

Ja jag vet att det är många saker jag måste lösa. Men jag tror att självkänsla och självförtroende kommer om man lyckas. Som t.ex den enda tjej jag har haft sex med för 15 år sedan så fick jag självförtroende efter det. Sedan gick det inte igen och då försvann självförtroendet med åren.

Jag höll på med nätdejting från 20-30 års ålder. Alltså i tio år. Varenda svensk dejtingsida har jag testat. Nätdejting har jag verkligen tappat förtroendet för, som de flesta män. 

Det handlar inte bara om jobbet, det har varit så i alla situationer som dom backar direkt. Tjejer vill inte ha med mig på det sättet att göra. Som sagt utseendet är mitt största problem. Jag klandrar inte tjejer att dom nobbar mig, jag är inte attraktiv nog. Hade jag varit tjej hade jag inte heller velat att en kille som mig kom fram och flirtade. Jag försöker med olika längd på tjejer, jag bryr mig personligen inte om längden på tjejer alls. Så länge hon inte är 1.90. Just det där med frisyr är intressant då jag personligen inte hittat något bra att göra med mitt hår, ganska begränsat. Skägget är för tunt men jag behåller alltid lite stubb, för om jag rakar mig helt ser jag typ ut som 16.
    Anonym (!) skrev 2025-08-24 22:40:39 följande:
    Hur menar du att det inte gick som förväntat?
    Jag tredubblade vikten jag kunde lyfta ungefär men det blev ingen synlig skillnad. Därav slutade jag.
  • Anonym (Duger det?)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-24 22:37:48 följande:
    Vad missade jag?
    Anonym (Duger det?) skrev 2025-08-24 21:55:13 följande:
    Min poäng och mina frågor.

Fast nu var det ju inte prat om det, utan om att skaffa muskler. Varför gör du inte det? Om det nu hade varit enkelt som kvinna, menar jag. Då måste det ju vara enkelt att pumpa upp sig. Du måste ju ha mycket tid att lägga på det. 16 weeks of hell kanske vore något?
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?