• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Igen) skrev 2025-10-11 07:47:31 följande:
    Men jösses, fattar du på allvar inte skillnaden mellan att två personer som verkligen vill ha sex med varandra ska ha rätt att ha sex med varandra och att någon ska ha skyldighet att ha sex med någon bara för att denne har svårt att få sex?
    Och du erkänner nu att det är en rättighet för personer som tycker om varandra att de ska få ha sex med varandra. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Faile skrev 2025-10-11 01:55:40 följande:
    Rättighet till vadå? Det finns inget sådant idag.

Min fråga är, vad gör Ts behov annorlunda än någon annans? Om han har "rättigheter" så har väl alla andra som vill ha sex det också? Eller vad är kriterierna för dessa rättigheter? Och vem ska tillgodose dem? 
    TS behov ska ju vara annorlunda för han ska inte få tillgång till sex som man brukar få innan man bor på ett äldreboende. 
    Hans behov ska vara mindre värd än andras. 
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 13:12:02 följande:
    Det är fakta när jag jämför med att hon använt sig av kunna ha sex för hon har fått samtycke. 
    Det är en rättighet till att få ha sex om man fått samtycke 
    Och? Menar du att hon på något sätt diskvalificerat sig från att klaga? Ska du avgöra det?
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Igen) skrev 2025-10-11 07:47:31 följande:
    Men jösses, fattar du på allvar inte skillnaden mellan att två personer som verkligen vill ha sex med varandra ska ha rätt att ha sex med varandra och att någon ska ha skyldighet att ha sex med någon bara för att denne har svårt att få sex?
    Och om sex är en rättighet för dessa personer, vad ska samhället göra så de kan få sex? 
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Igen) skrev 2025-10-11 07:57:35 följande:
    Inlägget är ett svar till en man som spammat både denna tråd och andra med åsikten att kvinnor av medlidande bör ställa upp på sex med ensamma män på grund av någon skruvad idé om att sex ska fördelas "rättvist" inom befolkningen. 
    Tack!
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-11 14:21:32 följande:
    Och? Menar du att hon på något sätt diskvalificerat sig från att klaga? Ska du avgöra det?
    Det handlar om en rättighet som inte är likadan för alla personer 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-11 14:22:21 följande:
    Tack!
    Tack för vadå?
    Hon tycker det är en konstig ide att sex ska fördelas rättvist i befolkningen men hon själv har en ide om hur sex ska se ut hos personer som har sex. 
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 13:17:00 följande:
    Det är en rättighet att få ha samtyckande sex om man fått samtycke ifrån någon och man kan ha sex. 

Ts behov är en skillnad för han  troligen inte fått tillgång till lagen där man får ha sex med någon om man har samtycke.
    Han har inte använt sig av samhällets hjälp för olika problem för att kunna ha sex. 
    Inte tillgång till lagen? Har inte alla tillgång till lagen om det blir aktuellt?

Och tidigare skrev du väl att man inte kan veta om TS använt sig av samhällets hjälp. Har du fått annan information från TS nu?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 13:28:18 följande:
    Vad har det med saken att göra?
    Jag diskuterar om lagar
    Slingra dig inte. Svara på frågan.
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 13:32:26 följande:
    Om sex inte ska vara rättvist, varför snackar du själv om att det ska vara en skillnad nu?
    Det är fortfarande så att de flesta tycker att kontext spelar roll, även om du är av en annan åsikt.
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?