• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (C) skrev 2025-10-11 16:02:57 följande:
    Det kommer inga lagar som gör att någon tilldelas en sexpartner.
    Det finns ingen lag tilldelar någon en sexpartner efter att sexet ska " vara på lika villkor" 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (C) skrev 2025-10-11 16:05:26 följande:
    Instämmer, så är det.
    Eftersom du tog upp om en lag, det är ingen lag som säger att man ska tycka om varandra vid sex. 
    Man kan bli förhindrad av att kunna ha sex på olika sätt umed nuvarande lagstiftningen. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 16:25:44 följande:
    Eftersom du tog upp om en lag, det är ingen lag som säger att man ska tycka om varandra vid sex. 
    Man kan bli förhindrad av att kunna ha sex på olika sätt umed nuvarande lagstiftningen. 
    Du blandar ihop mig med någon annan, jag har inte skrivit om någon lag.
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 16:24:35 följande:
    Det finns ingen lag tilldelar någon en sexpartner efter att sexet ska " vara på lika villkor" 
    Har någon hävdat det då?
    Nej, men inte heller det har väl någon hävdat?
    Begriper du hur obehaglig du framstår som när du påpekar sådant här gång på gång?
  • Anonym (Kimchi)

Den lag som finns är sexköpslagen. Du straffas om du köper sex. Du straffas inte om du säljer sex. Varför det är så kan du fundera på. 

I den bästa av världar hur skulle det vara då? En kommunal callgirl verksamhet för alla män som inte tar någon som helst ansvar för sin situation utan bara är en bekväm gnällig jävel? En meny att välja ifrån. Säker kan man söka bidrag för det också. Eller kanske ett högkostnadsskydd så det blir gratis när du betalat en maxsumma. Bedömt efter inkomst kanske. Det vore väl något? Har du någonsin ägnat en tanke åt kvinnas som ska ha sex med dig? Behöver hon ge sitt samtycke eller ska hon bara ställa upp? Vad gör det med den kvinnan på sikt? 

Din värld och optimala situation gissar jag ser rätt annorlunda ut jämfört med en hel massa. Din kvinnosyn och rättvisetänkande är faktiskt obehagligt. 

• Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-11 16:49:34 följande:
    Har någon hävdat det då?
    Nej, men inte heller det har väl någon hävdat?
    Begriper du hur obehaglig du framstår som när du påpekar sådant här gång på gång?
    Då ska man inte snacka om ingen rättighet 
  • Anonym (Om du gör det)
    Faile skrev 2025-10-11 01:55:40 följande:
    Rättighet till vadå? Det finns inget sådant idag.

Min fråga är, vad gör Ts behov annorlunda än någon annans? Om han har "rättigheter" så har väl alla andra som vill ha sex det också? Eller vad är kriterierna för dessa rättigheter? Och vem ska tillgodose dem? 
    Det är fakta att hon inte berörs på samma sätt både hur hennes liv har varit samt även pågrund av lagarna. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-11 17:39:54 följande:

Den lag som finns är sexköpslagen. Du straffas om du köper sex. Du straffas inte om du säljer sex. Varför det är så kan du fundera på. 

I den bästa av världar hur skulle det vara då? En kommunal callgirl verksamhet för alla män som inte tar någon som helst ansvar för sin situation utan bara är en bekväm gnällig jävel? En meny att välja ifrån. Säker kan man söka bidrag för det också. Eller kanske ett högkostnadsskydd så det blir gratis när du betalat en maxsumma. Bedömt efter inkomst kanske. Det vore väl något? Har du någonsin ägnat en tanke åt kvinnas som ska ha sex med dig? Behöver hon ge sitt samtycke eller ska hon bara ställa upp? Vad gör det med den kvinnan på sikt? 

Din värld och optimala situation gissar jag ser rätt annorlunda ut jämfört med en hel massa. Din kvinnosyn och rättvisetänkande är faktiskt obehagligt. 

Bra skrivet.
  • Hornper
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-11 17:39:54 följande:

I teorin är det så, men knappast i praktiken. Om ordningsmakten hälsar på hos en kvinna som säljer sex kan hon råka synnerligen illa ut, även om hon inte kan lagföras. Hon riskerar att bli av med sin lägenhet, vårdnad av ev. barn och rapport till hennes ev. ordinarie arbetsgivare. Det kanske många i tråden tycker är utmärkt, men jag gör det då inte.
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 20:03:43 följande:
    Då ska man inte snacka om ingen rättighet 
    Det är fortfarande så att de flesta tycker att kontext spelar roll, även om du inte gör det. 
    Ska du sätta villkoren på vad som gäller för att kunna svara ingen rättighet, alltså?
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?