• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-14 23:45:42 följande:

Alla som kan ha sex tar inte ansvar. Därför finns straffskalor för det. 

Du bara babblar. En mening i taget. Hur skulle det vara om du inte duckade för kärnan. I den bästa av världar, hur har du det då? Du bemödade dig inte att kommentera det. Var det liiiite för nära din tes? Vad får dig att tro och tycka att du ska ha en villig kvinna serverad på silverfat? Vad har du att erbjuda/tillföra. Ditt ansvar för situationen? Fattar du vad samtycke innebär i praktiken? 

Så du skulle påstå att alla personer är ansvariga för allt?
    Att du snackar om ett ansvar talar för att du ser det som något naturligt att man ska ta ansvar för det här. 
  • Anonym (Om du gör det)

Du bara babblar. En mening i taget. Hur skulle det vara om du inte duckade för kärnan. I den bästa av världar, hur har du det då? Du bemödade dig inte att kommentera det. Var det liiiite för nära din tes? Vad får dig att tro och tycka att du ska ha en villig kvinna serverad på silverfat? Vad har du att erbjuda/tillföra. Ditt ansvar för situationen? Fattar du vad samtycke innebär i praktiken? 

Sexköp är inte en bra lösning med tanke på hur det brukar fungera.

I så fall, du verkade tro att det ska handla om val som låg bakom varför någon inte hade sex. 
    Om det handlar om vad man ska erbjuda så borde du först använda andra argument. 
  • Anonym (Om du gör det)

Om det handlar om att man ska erbjuda något så borde det väl också gälla kvinnorna, att de ska behöva jobba lika hårt som det är för männen att få sex?
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-11 17:39:54 följande:

Den lag som finns är sexköpslagen. Du straffas om du köper sex. Du straffas inte om du säljer sex. Varför det är så kan du fundera på. 

I den bästa av världar hur skulle det vara då? En kommunal callgirl verksamhet för alla män som inte tar någon som helst ansvar för sin situation utan bara är en bekväm gnällig jävel? En meny att välja ifrån. Säker kan man söka bidrag för det också. Eller kanske ett högkostnadsskydd så det blir gratis när du betalat en maxsumma. Bedömt efter inkomst kanske. Det vore väl något? Har du någonsin ägnat en tanke åt kvinnas som ska ha sex med dig? Behöver hon ge sitt samtycke eller ska hon bara ställa upp? Vad gör det med den kvinnan på sikt? 

Din värld och optimala situation gissar jag ser rätt annorlunda ut jämfört med en hel massa. Din kvinnosyn och rättvisetänkande är faktiskt obehagligt. 

Och om det handlar om att erbjuda något så gäller det även när personer säljer sex. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-14 15:09:15 följande:
    Du anser inte att alla kan ta ansvar, alltså?
    Och vad handlar det om då, enligt dig?
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-14 14:30:44 följande:
    Det finns problem med prostitution. 

Du förväntar dig att man ska ha sex och ta ansvar. 
    Det finns då en poäng att något är fel om någon inte kan ta ansvar. 
    Vad för fel tänker du på?
    Vad ska göras åt detta "fel" , som inte görs idag?
    Vad anser du att personen skulle skrivit då?
    Om det bara handlar om att hem byter argument när det passar hen bra så måste hen sluta exempelvis snacka om att att någon person skulle ha tagit tag i problemen tidigare för han fortfarande ha problem.

Man antyder som sex är något som alla personer kan ha och det skulle handla om ett val. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 16:38:47 följande:
    Om det bara handlar om att hen byter argument när det passar hen bra så måste hen sluta exempelvis snacka om att att någon person skulle ha tagit tag i problemen tidigare för han fortfarande ha problem.

Man antyder som sex är något som alla personer kan ha och det skulle handla om ett val. 
  • Anonym (Om du gör det)

Du förväntar dig att man ska ansvar och som det skulle handla om något val när någon inte har sex. 
    Det borde då innebära att alla personer borde ha en möjlighet att kunna ta eget ansvar. 

Samtycke betyder inte att andra personer ska få saker utan att de behöver göra något. 

Om det ska handla om att man ska anstränga sig, varför ska inte någon annan person göra det fast de vill ha någon relation med mig?
    Lösningen från din sida är att jag ska anstränga mig på ett sätt som andra personer inte gör tillbaka. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-11 17:39:54 följande:

Den lag som finns är sexköpslagen. Du straffas om du köper sex. Du straffas inte om du säljer sex. Varför det är så kan du fundera på. 

I den bästa av världar hur skulle det vara då? En kommunal callgirl verksamhet för alla män som inte tar någon som helst ansvar för sin situation utan bara är en bekväm gnällig jävel? En meny att välja ifrån. Säker kan man söka bidrag för det också. Eller kanske ett högkostnadsskydd så det blir gratis när du betalat en maxsumma. Bedömt efter inkomst kanske. Det vore väl något? Har du någonsin ägnat en tanke åt kvinnas som ska ha sex med dig? Behöver hon ge sitt samtycke eller ska hon bara ställa upp? Vad gör det med den kvinnan på sikt? 

Din värld och optimala situation gissar jag ser rätt annorlunda ut jämfört med en hel massa. Din kvinnosyn och rättvisetänkande är faktiskt obehagligt. 

Du har rättvisetänkande. 
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 16:17:25 följande:
    Och du erkänner nu att olika personer kan få sex utan att ta ansvar 
    Vad tycker du att man ska göra åt det då?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 16:18:59 följande:
    Om den personen tror att alla kan ta ansvar så kan det innebära att den personen tror det behövs inte någon extra hjälp ifrån samhället 
    Om? 
    Och vilken extra hjälp är det du konkret pratar om? Ge exempel.
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?