• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 13:43:44 följande:
    Och då skulle man kunna Ts behov kan vara annorlunda för sex skulle inte vara en rättighet men en rättighet för de som får samtycke och det skulle i teorin kunna handla om att han skulle ha förtjänar att köpa sex. 
    Ja, det är väl det du egentligen tycker? Att han förtjänar att köpa sex?
    Det är ju det du försöker vrida det till hela tiden.
  • Anonym (Om du gör det)
    Faile skrev 2025-10-11 01:55:40 följande:
    Rättighet till vadå? Det finns inget sådant idag.

Min fråga är, vad gör Ts behov annorlunda än någon annans? Om han har "rättigheter" så har väl alla andra som vill ha sex det också? Eller vad är kriterierna för dessa rättigheter? Och vem ska tillgodose dem? 
    En person skrev så här i tråden 

"Anonym (Igen) skrev 2025-10-11 07:47:31 följande:
    Men jösses, fattar du på allvar inte skillnaden mellan att två personer som verkligen vill ha sex med varandra ska ha rätt att ha sex med varandra och att någon ska ha skyldighet att ha sex med någon bara för att denne har svårt att få sex?"

Det är vanligt att olika personer använder meningen" rätt till sex"  när de syftar på sex mellan personer som har sex. 

Man skulle i så fall påstå att din mamma haft rättighet till sex någon gång. 
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 14:02:21 följande:
    Sluta snacka då om att sex ska se ut på något sätt. 
    Ska du bestämma vad andra ska skriva? Vad ger dig den auktoriteten?
    Ska andra bestämma vad DU skriva?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-11 14:36:46 följande:
    Ska du bestämma vad andra ska skriva? Vad ger dig den auktoriteten?
    Ska andra bestämma vad DU skriva?
    * ska skriva
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 14:21:56 följande:
    Och om sex är en rättighet för dessa personer, vad ska samhället göra så de kan få sex? 
    Den frågan har ställts till dig ett oräkneligt antal gånger. Svara på den själv först innan du ställer den till andra.
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 14:24:25 följande:
    Tack för vadå?
    Hon tycker det är en konstig ide att sex ska fördelas rättvist i befolkningen men hon själv har en ide om hur sex ska se ut hos personer som har sex. 
    Så om man har déer om hur sex ska ut, måste man samtidigt tycka att sex ska fördelas rättvist i befolkningen?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 14:22:34 följande:
    Det handlar om en rättighet som inte är likadan för alla personer 
    Och om utfallet av rättigheten inte blir lika hos hela befolkningen ska vissa personer inte klaga?
    Men DU är kvalificerad att klaga alltså?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 14:36:01 följande:
    En person skrev så här i tråden 

"Anonym (Igen) skrev 2025-10-11 07:47:31 följande:
    Men jösses, fattar du på allvar inte skillnaden mellan att två personer som verkligen vill ha sex med varandra ska ha rätt att ha sex med varandra och att någon ska ha skyldighet att ha sex med någon bara för att denne har svårt att få sex?"

Det är vanligt att olika personer använder meningen" rätt till sex"  när de syftar på sex mellan personer som har sex. 

Man skulle i så fall påstå att din mamma haft rättighet till sex någon gång. 
    Skulle kunna påstå? Tycker DU det?
    Eller hämnas du enbart nu igen då du fått svar du inte gillar?
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 14:11:03 följande:
    Och du erkänner nu att det är en rättighet för personer som tycker om varandra att de ska få ha sex med varandra. 
    Att det är en rättighet betyder att om de vill ha sex med varandra ska ingen hindra dem från det. Att en person som inte lyckas attrahera någon att ha sex med denna innebär dock inte att han eller hon har rätt att tillhandahållas en person att ha sex med eftersom det skulle innebära en skyldighet för denna person att ha sex med någon den egentligen skulle vilja slippa ha sex med. Helt otroligt att du inte förstår skillnaden.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 14:24:25 följande:
    Tack för vadå?
    Hon tycker det är en konstig ide att sex ska fördelas rättvist i befolkningen men hon själv har en ide om hur sex ska se ut hos personer som har sex. 
    Det handlar om samtycke, är det så svårt att begripa?
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?