• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-11 17:39:54 följande:

Den lag som finns är sexköpslagen. Du straffas om du köper sex. Du straffas inte om du säljer sex. Varför det är så kan du fundera på. 

I den bästa av världar hur skulle det vara då? En kommunal callgirl verksamhet för alla män som inte tar någon som helst ansvar för sin situation utan bara är en bekväm gnällig jävel? En meny att välja ifrån. Säker kan man söka bidrag för det också. Eller kanske ett högkostnadsskydd så det blir gratis när du betalat en maxsumma. Bedömt efter inkomst kanske. Det vore väl något? Har du någonsin ägnat en tanke åt kvinnas som ska ha sex med dig? Behöver hon ge sitt samtycke eller ska hon bara ställa upp? Vad gör det med den kvinnan på sikt? 

Din värld och optimala situation gissar jag ser rätt annorlunda ut jämfört med en hel massa. Din kvinnosyn och rättvisetänkande är faktiskt obehagligt. 

Det finns problem med prostitution. 

Du förväntar dig att man ska ha sex och ta ansvar. 
    Det finns då en poäng att något är fel om någon inte kan ta ansvar. 
  • Anonym (Om du gör det)

Den lag som finns är sexköpslagen. Du straffas om du köper sex. Du straffas inte om du säljer sex. Varför det är så kan du fundera på. 

I den bästa av världar hur skulle det vara då? En kommunal callgirl verksamhet för alla män som inte tar någon som helst ansvar för sin situation utan bara är en bekväm gnällig jävel? En meny att välja ifrån. Säker kan man söka bidrag för det också. Eller kanske ett högkostnadsskydd så det blir gratis när du betalat en maxsumma. Bedömt efter inkomst kanske. Det vore väl något? Har du någonsin ägnat en tanke åt kvinnas som ska ha sex med dig? Behöver hon ge sitt samtycke eller ska hon bara ställa upp? Vad gör det med den kvinnan på sikt? 

Din värld och optimala situation gissar jag ser rätt annorlunda ut jämfört med en hel massa. Din kvinnosyn och rättvisetänkande är faktiskt obehagligt. 

Om det skulle handla om ett privilegium eller något som få personer får tillgång till så hade du inte skrivit om att man ska ta ansvar. 
  • Anonym (Om du gör det)

Det handlar om att du tror alla personer kan ha sex och ta ansvar. 
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-14 14:35:49 följande:
    Du anser inte att alla kan ta ansvar, alltså?
    Och vad handlar det om då, enligt dig?
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-14 14:30:44 följande:

Vad för fel tänker du på?
    Vad ska göras åt detta "fel" , som inte görs idag?
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-14 14:34:51 följande:
    Om det skulle handla om ett privilegium eller något som få personer får tillgång till så hade du inte skrivit om att man ska ta ansvar. 

Vad anser du att personen skulle skrivit då?
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 16:25:44 följande:
    Eftersom du tog upp om en lag, det är ingen lag som säger att man ska tycka om varandra vid sex. 
    Man kan bli förhindrad av att kunna ha sex på olika sätt umed nuvarande lagstiftningen. 
    Ingen har skrivit att det är lag på att man ska tycka om varandra. Däremot måste båda ge sitt samtycke enligt lag, annars är det ett övergrepp.
  • Anonym (Kimchi)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-14 14:35:49 följande:

Alla som kan ha sex tar inte ansvar. Därför finns straffskalor för det. 

Du bara babblar. En mening i taget. Hur skulle det vara om du inte duckade för kärnan. I den bästa av världar, hur har du det då? Du bemödade dig inte att kommentera det. Var det liiiite för nära din tes? Vad får dig att tro och tycka att du ska ha en villig kvinna serverad på silverfat? Vad har du att erbjuda/tillföra. Ditt ansvar för situationen? Fattar du vad samtycke innebär i praktiken? 

• Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-14 23:45:42 följande:

Du bara babblar. En mening i taget. Hur skulle det vara om du inte duckade för kärnan. I den bästa av världar, hur har du det då? Du bemödade dig inte att kommentera det. Var det liiiite för nära din tes? Vad får dig att tro och tycka att du ska ha en villig kvinna serverad på silverfat? Vad har du att erbjuda/tillföra. Ditt ansvar för situationen? Fattar du vad samtycke innebär i praktiken? 

Och du erkänner nu att olika personer kan få sex utan att ta ansvar 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-14 15:09:15 följande:
    Du anser inte att alla kan ta ansvar, alltså?
    Och vad handlar det om då, enligt dig?
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-14 14:30:44 följande:

Vad för fel tänker du på?
    Vad ska göras åt detta "fel" , som inte görs idag?
    Vad anser du att personen skulle skrivit då?
    Om den personen tror att alla kan ta ansvar så kan det innebära att den personen tror det behövs inte någon extra hjälp ifrån samhället 
  • Anonym (Om du gör det)

Och samtycke är att kvinnor ska ha det lättare?

Att du tror att man kan ta ansvar kan bidra till att du tycker man ska ta ansvar. 
  • Anonym (Om du gör det)

Och det finns personer som inte kan ta ansvar men de våldtar inte någon. 

Det blir som det låter som du menar att personer som kan ha sex är bara de som våldtar någon 
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?