• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Igen) skrev 2025-10-11 14:56:28 följande:
    Att det är en rättighet betyder att om de vill ha sex med varandra ska ingen hindra dem från det. Att en person som inte lyckas attrahera någon att ha sex med denna innebär dock inte att han eller hon har rätt att tillhandahållas en person att ha sex med eftersom det skulle innebära en skyldighet för denna person att ha sex med någon den egentligen skulle vilja slippa ha sex med. Helt otroligt att du inte förstår skillnaden.
    Och då kan man ju påstå att de flesta personer får tillgång till det där genom en rättighet 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Igen) skrev 2025-10-11 14:57:29 följande:
    Det handlar om samtycke, är det så svårt att begripa?
    Det skulle handla om samtycke då också. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Igen) skrev 2025-10-11 14:57:29 följande:
    Det handlar om samtycke, är det så svårt att begripa?
    Om det bara skulle handla om samtycke så hade du inte skrivit att det är en rättighet för personer som tycker om varandra. 
    Att man ska tycka om varandra är inget krav
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Igen) skrev 2025-10-11 14:56:28 följande:
    Att det är en rättighet betyder att om de vill ha sex med varandra ska ingen hindra dem från det. Att en person som inte lyckas attrahera någon att ha sex med denna innebär dock inte att han eller hon har rätt att tillhandahållas en person att ha sex med eftersom det skulle innebära en skyldighet för denna person att ha sex med någon den egentligen skulle vilja slippa ha sex med. Helt otroligt att du inte förstår skillnaden.
    Och det handlar då om att du tycker sex ska vara rättvist 
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 15:05:24 följande:
    Och då kan man ju påstå att de flesta personer får tillgång till det där genom en rättighet 
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 15:06:20 följande:
    Det skulle handla om samtycke då också. 

Vadå då också? Vid sexköp och att kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit?
    Vill du kalla det samtycke också?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 15:07:37 följande:
    Om det bara skulle handla om samtycke så hade du inte skrivit att det är en rättighet för personer som tycker om varandra. 
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 15:09:05 följande:

Försöker du vrida det till att personen ska hålla med dig om att sexköp är okej och att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit? Annars är det inkonsekvent i dina ögon?
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 15:07:37 följande:
    Jag menade ju att om båda vill ha sex med varandra är kravet på samtycke uppfyllt, och då ska ingen hindra dem från att ha sex med varandra. Att någon ska ställa upp på sex utan att egentligen vilja det, bara för att det är synd om den som blir utan sex, är något annat.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 15:09:05 följande:
    Det handlar om sex på lika villkor och om att ingen ska behöva ställa upp på sex mot sin vilja.
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Igen) skrev 2025-10-11 15:23:15 följande:
    Jag menade ju att om båda vill ha sex med varandra är kravet på samtycke uppfyllt, och då ska ingen hindra dem från att ha sex med varandra. Att någon ska ställa upp på sex utan att egentligen vilja det, bara för att det är synd om den som blir utan sex, är något annat.
    Tycka om varandra är inte ett krav när det handlar om sex. 
    Dessutom det går att förhindra folk att ha sex även med nuvarande lagar och nya, exempelvis om en myndighet skulle införa utegångsförbud för någon pandemi som pågår. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Igen) skrev 2025-10-11 15:25:03 följande:
    Det handlar om sex på lika villkor och om att ingen ska behöva ställa upp på sex mot sin vilja.
    Och vad är lika villkor?
    Du snackar nu också pm något rättvist sex?+. 
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?