• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 15:27:20 följande:
    Och vad är lika villkor?
    Du snackar nu också pm något rättvist sex.
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Igen) skrev 2025-10-11 15:23:15 följande:
    Jag menade ju att om båda vill ha sex med varandra är kravet på samtycke uppfyllt, och då ska ingen hindra dem från att ha sex med varandra. Att någon ska ställa upp på sex utan att egentligen vilja det, bara för att det är synd om den som blir utan sex, är något annat.
    Och att ingen får hindra dom att ha sex går att vinkla till sin fördel. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Jag menade ju att om båda vill ha sex med varandra är kravet på samtycke uppfyllt, och då ska ingen hindra dem från att ha sex med varandra. Att någon ska ställa upp på sex utan att egentligen vilja det, bara för att det är synd om den som blir utan sex, är något annat.
    Och då erkänner du att för de flesta personer så får de tillgång till rättigheten att kunna ha samtyckande sex med någon. 
    Man skulle likaväl kunna jämföra den lagen med personer som blir utan sex eller för att jämföra med ingen rättighet till sex med någon. 
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 15:32:58 följande:
    Och då erkänner du att för de flesta personer så får de tillgång till rättigheten att kunna ha samtyckande sex med någon. 
    Man skulle likaväl kunna jämföra den lagen med personer som blir utan sex eller för att jämföra med ingen rättighet till sex med någon. 
    Det är skillnaden på rätt att ha samtyckande sex utan att någon utomstående lägger sig i och rätt till sex som innebär att någon måste ha sex som den egentligen inte vill ha.
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 15:26:41 följande:
    Tycka om varandra är inte ett krav när det handlar om sex. 
    Dessutom det går att förhindra folk att ha sex även med nuvarande lagar och nya, exempelvis om en myndighet skulle införa utegångsförbud för någon pandemi som pågår. 
    Och? Därmed är det acceptabelt med sexköp och att kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 15:29:56 följande:
    Och att ingen får hindra dom att ha sex går att vinkla till sin fördel. 
    Hur då? Genom att kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 15:32:58 följande:
    Vad skulle denna jämförelse ändra kring samtycke, menar du?
  • Anonym (C)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 15:26:41 följande:
    Tycka om varandra är inte ett krav när det handlar om sex. 
    Dessutom det går att förhindra folk att ha sex även med nuvarande lagar och nya, exempelvis om en myndighet skulle införa utegångsförbud för någon pandemi som pågår. 
    Det kommer inga lagar som gör att någon tilldelas en sexpartner.
  • Anonym (C)
    Instämmer, så är det.
  • Anonym (C)
    Anonym (Igen) skrev 2025-10-11 15:25:03 följande:
    Det handlar om sex på lika villkor och om att ingen ska behöva ställa upp på sex mot sin vilja.
    Exakt. 
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?