KillBill skrev 2026-02-02 17:36:19 följande:
Jag förstod att du kanske inte hade möjlighet att läsa ledaren, och därför har jag inkluderat konkreta exempel från texten.
Vad är din uppfattning om att Benjamin Netanyahu försöker kontrollera krigets historiska berättelse för att undvika ansvar för den 7 oktober, samtidigt som han vägrar att inrätta en statlig undersökningskommission och aktivt försöker ersätta Israels militära och juridiska elit med lojala tjänstemän?
Vad tycker du om att Knessets förslag om en ny mediamyndighet i praktiken möjliggör politisk kontroll och hotar pressfriheten, trots att regeringens egna juridiska rådgivare har varnat för riskerna?
Hur ser du på att vissa ministrar i regeringen, såsom Itamar Ben Gvir och Bezalel Smotrich, använder sina positioner för att utöka extremhögerns kontroll över både polis och territorium?
Och vad är din kommentar till att Ben Gvir, som tidigare dömts för uppvigling och stöd till terrorism, styr polisens insatser mot demonstranter, medan Smotrich styr över Västbanken och förbereder marken för potentiell annektering, utan att hindra bosättares våld mot palestinier?
Jag delar inte deras uppfattning om hur mitt land ska styras. Du vet, vi har en opposition i Israel, till skillnad mot ditt älskade palestina, där oppositionella mördas, och en diktator styr sedan 20 år.
Jag har alltid varit för en tvåstatslösning, men blir mer och mer skeptisk, liksom många andra med mig.
Tycker du det är konstigt? Försök leva med grannar som har det inskrivet i sina stadgar att ditt land ska utplånas,
varför tror du att ukrainarna är misstänksamma mot ryssar? Varför tror du att det fanns ett utbrett tyskhat i England efter 1940?
Nu är ju araberna värdelösa på krigföring, 1948, 1967, 1973, övertro, lathet, korruption och usel träning.
Det är väl det som gjort bitterheten och hämndbegäret som aldrig släpper.