• Anonym (Antiextremist)

Gaza

Det som sker just nu i Gaza är outhärdligt. Oskyldiga barn, kvinnor och män dödas och tvingas svälta av Israel. Bilderna vi ser Gaza är fyllda av förtvivlan och sorg, och ändå tycks världens poliyiker stå passiva.  Människovärdet borde vara universellt, oavsett nationalitet eller religion. En människa är en människa trots israels ständiga försök att demonisera palestinier.

När bomber faller över bostadsområden, när hela familjer utplånas, när människor mördas medan de försöker skaffa mat, när barn skjuts systematiskt kan vi inte blunda. Varför accepteras det av högerpolitiker som tiger och låter brutaliteten fortsätta?

Det som behövs nu är inte fler tomma ord, utan handling. Internationella ledare måste sätta civila liv först. Tystnaden är också ett svek och varje dag av passivitet kostar oskyldiga människor livet.
  • Svar på tråden Gaza
  • Anonym (Antiextremist)

Guld!

• nihka
    RebeckaZ70 skrev 2026-02-03 07:20:48 följande:

Det är väl det som gjort bitterheten och hämndbegäret som aldrig släpper.

Äntligen ett inlägg med lite självinsikt.

Jodå, det märks tydligt att du är mycket hatisk mot araber och i synnerhet palestinier. Men det finns också goda krafter i Israel att lära av.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2026-02-01 20:49:48 följande:
    Oj, du manipulerade min kommentar igen.
    Som jag tidigare förklarat klipper jag allt som inte är relevant.
  • nattuw
    Rataxes skrev 2026-02-03 08:28:02 följande:
    Det måste kännas förnedrande att ständigt losa mot en underlägsen motståndare, trots en på pappret överväldigande övermakt. Kvalitet och motivation gör mycket.
    Den förklaring jag sett handlade om en kultur där klanmotsättningar och bristen på individualism omöjliggjorde en effektiv militär eller för den delen ett effektivt civilsamhälle.
  • nihka
    nattuw skrev 2026-02-03 21:20:38 följande:
    Jag med.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Alexanderlukas
    Håller med, inte mycket relevant där inte. 
    Håll stånd mot kulturvänstern!
  • Anonym (Antiextremist)
    Din sionistiska bubbla du lever i är mycket liten. När allt som egentligen är relevant förklaras bort med "det är inte relevant", har du i praktiken byggt en vägg runt dig själv,en trång värld där obekväma fakta och bredare perspektiv inte längre får plats. Problemet är att väggarna inte skyddar dig från verkligheten, de skyddar dig bara från att förstå den.

• Anonym (Antiextremist)
    Alexanderlukas skrev 2026-02-03 22:10:05 följande:
    Håller med, inte mycket relevant där inte. 
    😄 Var det jobbigt att skriva något eget?
  • Rataxes
    nattuw skrev 2026-02-03 21:32:26 följande:
    Den förklaring jag sett handlade om en kultur där klanmotsättningar och bristen på individualism omöjliggjorde en effektiv militär eller för den delen ett effektivt civilsamhälle.
    Bristen på förmåga att skapa ett vettigt civilsamhälle kanske ligger bakom det faktum att arabiska muslimer från dessa länder väljer att lämna sina länder.
    Lite fundersam kan man bli av att det inte verkar vara någon direkt ström av arabiska muslimer som lämnar Israel? Trots att det enligt de tidigare nämnda verkar vara helvetet på jorden?
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • Alexanderlukas
    Anonym (Antiextremist) skrev 2026-02-03 23:32:03 följande:
    😄 Var det jobbigt att skriva något eget?
    Visst är det underbart med dessa muslimer i IDF, som strider för sitt hemland Israel. 

Håll stånd mot kulturvänstern!