• Anonym (Dilemma)

Träffa gammal kärlek

Ska träffa min första stora kärlek efter +30 år, han bor inte i Sverige så ingen man träffar hursomhelst. 
    Jag har varit öppen med min sambo om detta att vi chattar o ska träffas vilket han är ok med.  Mannen jag ska träffa har inte sagt något till sin fru, nu har hon sett en av våra chattar, tyvärr har mannen kallat mig hjärtat och älskling i dessa..så hans fru är arg och sårad. Med all rätt.

Så mitt dilemma ska jag strunta i att träffa mannen trots att jag såg gärna vill se honom o ingen av oss har ju tänkt vara otrogen bara ses o äta en bit mat.
    Eller träffa honom trots att hans fru är sårad..Han kommer förmodligen inte berätta för henne att vi ska ses..

• Svar på tråden Träffa gammal kärlek
  • Anonym (Erfaren_man)
    molly50 skrev 2025-09-23 12:52:37 följande:
    Det undrar jag också då TS redan verkar ha bestämt dig för att träffa honom.

TS inser nog, innerst inne, att det är olämpligt. Mem hon hoppas att andra ska bekräfta henne i att det är helt oskyldigt. Dessvärre är det väldigt få som tycker så. 

• Krocko
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-09-23 12:56:40 följande:

TS inser nog, innerst inne, att det är olämpligt. Mem hon hoppas att andra ska bekräfta henne i att det är helt oskyldigt. Dessvärre är det väldigt få som tycker så. 

Och eftersom hon har vetskap om att detta kommer att ställa till problem i f d pojkvännens äktenskap så hade då åtminstone jag ställt in det hela. SÅ viktigt kan det väl ändå inte vara att träffa någon man inte träffat på 30 år kan man tycka. 
  • molly50

Det är möjligt att det är så, Men om så är fallet så borde hon ju också försöka följa de innersta känslorna som försöker säga henne något.
  • Anonym (Daisy)

Ts partner är ok med det, då ser iaf inte jag problemet.
    Frun är inte ts huvudvärk.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-09-23 14:49:02 följande:
    Vi vet att vissa av er inte ser problemet. Tack gud är det många av oss som gör det och det ger iaf lite förhoppningar om människors moral och uppfostran. 
  • Anonym (Daisy)
    Anonym (Hm) skrev 2025-09-23 14:59:35 följande:
    Vi vet att vissa av er inte ser problemet. Tack gud är det många av oss som gör det och det ger iaf lite förhoppningar om människors moral och uppfostran. 
    Ts frågar vad vi tycker, och alla som svarar gör det efter eget huvud.

Frågor på det?
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-09-23 14:49:02 följande:
    Nej, det är inte TS huvudvärk, men man kanske har en liten moralisk eller empatisk kompass som säger, vänta lite här nu, jag kanske ska backa ut ifrån den här grejen, eftersom uppenbarligen inte killen har förstånd att avstå. 

Men så är det ju, de flesta bryr sig bara om sig själva och skiter i andra.
  • Anonym (Va...)

Tänk att det ännu en gång blir en diskussion över TS etik och moral istället för frågan som TS ställde.

Det verkar vara mera intressant att klanka ner på TS än att fundera över problemet som sådant.

Vet inte om jag är bekväm med att följa detta forum längre.  Det är synd eftersom det är brett och i många stycken, har intressanta frågeställningar. 

Dessa återkommande påhopp med moraliska/etiska påståenden angående de som startar trådar och ställer frågor till oss gör att det säkert blir färre och färre som vill lägga ut sina frågeställningar här. Tillslut blir det bara trolltrådar kvar  och dessa är jag inte intresserade av.

• Krocko
    Anonym (Va...) skrev 2025-09-23 15:24:18 följande:

Tänk att det ännu en gång blir en diskussion över TS etik och moral istället för frågan som TS ställde.

Det verkar vara mera intressant att klanka ner på TS än att fundera över problemet som sådant.

Vet inte om jag är bekväm med att följa detta forum längre.  Det är synd eftersom det är brett och i många stycken, har intressanta frågeställningar. 

Dessa återkommande påhopp med moraliska/etiska påståenden angående de som startar trådar och ställer frågor till oss gör att det säkert blir färre och färre som vill lägga ut sina frågeställningar här. Tillslut blir det bara trolltrådar kvar  och dessa är jag inte intresserade av.

Men TS rågeställning är ju om hon, trots att det ställer till det för mannens fru, ska träffa mannen för en middag? Eller har jag missuppfattat TS tycker du?
  • Anonym (ABC)
    molly50 skrev 2025-09-23 13:12:06 följande:
    Det är möjligt att det är så, Men om så är fallet så borde hon ju också försöka följa de innersta känslorna som försöker säga henne något.
    Håller med.
  • Anonym (Va...)
    Krocko skrev 2025-09-23 15:32:05 följande:
    Men TS rågeställning är ju om hon, trots att det ställer till det för mannens fru, ska träffa mannen för en middag? Eller har jag missuppfattat TS tycker du?
    Men det har väl ingenting med TS etik och moral att göra?  

Nu är det X:et som har problemet. Inte TS.  Vi vet ingenting om X:et förutom att hans fru blivit lessen.  Blir frun mindre lessen om TS skulle dra sig ur?, knappast.

X:et hittar säkert någon annan gammal bekant att äta middag med. 
  • Krocko
    Anonym (Va...) skrev 2025-09-23 17:26:16 följande:

Nu är det X:et som har problemet. Inte TS.  Vi vet ingenting om X:et förutom att hans fru blivit lessen.  Blir frun mindre lessen om TS skulle dra sig ur?, knappast.

Okidoki. Vi ska bara svara ja eller nej då? Då svarar jag NEJ.
  • Anonym (Va...)
    Krocko skrev 2025-09-23 17:45:35 följande:
    Okidoki. Vi ska bara svara ja eller nej då? Då svarar jag NEJ.
    Man kan faktiskt diskutera varför hon funderar på om det är lämpligt att säga ja till middagen.  Varför hon ställer frågan ? osv

Det är inte OK att ifrågasätta hennes moral och etik om hon bestämmer sig för att tacka ja. Förstår du skilnaden?
  • Krocko
    Anonym (Va...) skrev 2025-09-23 18:04:17 följande:
    Man kan faktiskt diskutera varför hon funderar på om det är lämpligt att säga ja till middagen.  Varför hon ställer frågan ? osv

Det är inte OK att ifrågasätta hennes moral och etik om hon bestämmer sig för att tacka ja. Förstår du skilnaden?
    Eh, nej faktiskt inte....
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-09-23 15:00:39 följande:
    Ts frågar vad vi tycker, och alla som svarar gör det efter eget huvud.

Frågor på det?
    Ganska många, men jag måste mata katten. 
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (Hm) skrev 2025-09-23 19:27:03 följande:
    Ganska många, men jag måste mata katten. 
    Skål
  • Xenia
    Anonym (Va...) skrev 2025-09-23 17:26:16 följande:

Frågeställningen har allt med etik och moral att göra.

TS frågar inte vad hon ska ha på sig för kläder på träffen. Hon frågar inte om hon riskerar att exets fru kommer dit för att ställa till bråk. Hon frågar:

"Så mitt dilemma ska jag strunta i att träffa mannen trots att jag såg gärna vill se honom o ingen av oss har ju tänkt vara otrogen bara ses o äta en bit mat.
    Eller träffa honom trots att hans fru är sårad..Han kommer förmodligen inte berätta för henne att vi ska ses.."
  • Krocko
    Xenia skrev 2025-09-24 13:20:26 följande:
    Frågeställningen har allt med etik och moral att göra.

TS frågar inte vad hon ska ha på sig för kläder på träffen. Hon frågar inte om hon riskerar att exets fru kommer dit för att ställa till bråk. Hon frågar:

"Så mitt dilemma ska jag strunta i att träffa mannen trots att jag såg gärna vill se honom o ingen av oss har ju tänkt vara otrogen bara ses o äta en bit mat.
    Eller träffa honom trots att hans fru är sårad..Han kommer förmodligen inte berätta för henne att vi ska ses.."
    Tack Solig då är jag inte  ensam att tycka så!
Svar på tråden Träffa gammal kärlek