• Anonym (Dilemma)

Träffa gammal kärlek

Ska träffa min första stora kärlek efter +30 år, han bor inte i Sverige så ingen man träffar hursomhelst. 
    Jag har varit öppen med min sambo om detta att vi chattar o ska träffas vilket han är ok med.  Mannen jag ska träffa har inte sagt något till sin fru, nu har hon sett en av våra chattar, tyvärr har mannen kallat mig hjärtat och älskling i dessa..så hans fru är arg och sårad. Med all rätt.

Så mitt dilemma ska jag strunta i att träffa mannen trots att jag såg gärna vill se honom o ingen av oss har ju tänkt vara otrogen bara ses o äta en bit mat.
    Eller träffa honom trots att hans fru är sårad..Han kommer förmodligen inte berätta för henne att vi ska ses..

• Svar på tråden Träffa gammal kärlek
  • molly50
    Anonym (Ali) skrev 2025-09-17 23:19:00 följande:
    Han uttrycker sig på ett sätt som man gör när man hoppas på att det ska bli mer än bara ett trevligt möte.
    Ja,precis. Men TS verkar vara naiv nog att inte tro det.
  • molly50
    Lynx123 skrev 2025-09-18 07:06:37 följande:
    Grejen är också att även om det bara är han som är intresserad så kan ju TS bli indragen i värsta svartsjukehärvan om frun får reda på det här. Vi vet ju inget om henne och sättet han vill träffas på tyder på att han inte respekterar sin hustru.
    Ja,precis. Men om TS väljer att träffa honom så är väl det något hon får ta med i beräkningen då. 
  • molly50
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-18 08:34:03 följande:
    Jag tänker iallafall inget mer än träffa honom en gång.
    Men återigen så kan ju han ha andra avsikter än du. Var inte naiv.
  • molly50
    Krocko skrev 2025-09-18 09:09:06 följande:
    Och särskilt inte till någon man inte träffat på 30 år!
    Hade min man skrivit älskling och hjärtat till en annan kvinna så hade han INTE kommit undan med att förklara det med "chargong" eller "slentrian"
    Nej,precis. Det är samma här. Det är ju en fråga om respekt gentemot sin partner också.
  • molly50
    Anonym (Va...) skrev 2025-09-18 11:19:56 följande:

Men Herre Gud...!

Varför spekulera i vad han tänker och säger.  TS måste ju vara en vuxen kvinna, då det är 30 år sedan de senast sågs. Hon  är fullt kapabel att äta en bit mat tillsammans med sitt X.   Detsamma gäller X:et.

Hur och varför hans fru reagerar är hans huvudvärk inte TS.

Du tycker alltså inte att det är det minsta märkligt att skriva älskling och hjärtat till någon man haft ett förflutet med för 30 år sedan? Och att inte berätta för sin fru att man tänker träffa denna person?
  • Anonym (E)

Sorgligt att din sambo inte är din stora kärlek. 

• Anonym (Hmmm..,,)

Hur nära "vänner" är ni? Hur ofta pratar ni? Skriver, ringer, träffas eller facetime-ar? 

Har ni haft kontakt under alla dessa 30+ år?

Hur många andra f.d älskare tänker du så mycket på så du måste träffa EN gång.

Tror den enda i denna soppa som har vett och intelligens nog att FATTA vad denna träff innebär är frun. Du och din älskare vet såklart vad som gäller (även om du inte vågar erkänna det), men din sambo är antingen väldigt naiv, korkad eller så har han inte så mkt intresse av dig (längre?)  Eller så bryr han sig helt enkelt inte vad du gör och med vem. Kanske kan vara en förklaring till att du bara måste träffa denna man?

• Anonym (Va...)

Men Herre Gud !

Vem har sagt att X:et är TS stora kärlek?  Har TS sagt detta? eller är det era fantasier som spökar?

Det hela är bara så ljöligt! Vuxna människor kan träffa varandra utan att ställa till scener eller drama.  Vi ni ha detta får ni väl streama någon populär fiction serie.

• Anonym (Erfaren_man)

TS partner verkar vara mer än lovligt naiv och godtrogen. Så även TS.

• Anonym (Dilemma)
    Anonym (Va...) skrev 2025-09-18 15:01:13 följande:

Men Herre Gud !

Vem har sagt att X:et är TS stora kärlek?  Har TS sagt detta? eller är det era fantasier som spökar?

Det hela är bara så ljöligt! Vuxna människor kan träffa varandra utan att ställa till scener eller drama.  Vi ni ha detta får ni väl streama någon populär fiction serie.

Ja detta har ju spårat ur..
Svar på tråden Träffa gammal kärlek