• Anonym (Dilemma)

Träffa gammal kärlek

Ska träffa min första stora kärlek efter +30 år, han bor inte i Sverige så ingen man träffar hursomhelst. 
    Jag har varit öppen med min sambo om detta att vi chattar o ska träffas vilket han är ok med.  Mannen jag ska träffa har inte sagt något till sin fru, nu har hon sett en av våra chattar, tyvärr har mannen kallat mig hjärtat och älskling i dessa..så hans fru är arg och sårad. Med all rätt.

Så mitt dilemma ska jag strunta i att träffa mannen trots att jag såg gärna vill se honom o ingen av oss har ju tänkt vara otrogen bara ses o äta en bit mat.
    Eller träffa honom trots att hans fru är sårad..Han kommer förmodligen inte berätta för henne att vi ska ses..

• Svar på tråden Träffa gammal kärlek
  • Anonym (Man 49)

Hej TS, 

känns lite som du lever i någon slags förnekelse!! 99% av svaren du får avråder dig för att träffa honom men du fortsätter att försöka övertala (dig själv iallafall) att det inte betyder något. Jo men visst!

Du är långt från den enda som efter ett långt äktenskap drömmer sig tillbaka till ungdomstiden och kärleken man hade till andra. På den gamla goda tiden innan man behövde jobba mellan 8-16, betsla räkningar, skjutsa barn mm. 

Vad är det ni ska prata om? Ert gemensamma intresse av att samla frimärken?? Knappas, ni kommer prata om hur kära ni var och hur kul ni hade (Med andra ord prata sex.) Naturligtvis allt det roliga ni hade innan förpliktelse med barn och familj.

Din gubbe är lika naiv som du som ens tycker det är okej.

Nä du TS,  det finns inget positivt som kan komma utav att träffa honom igen. Låt det vara ett gammalt gott minne?

• Tyra myra

Det verkar vara ett genomgående tema här på FL, -att misstänka eller på annat sätt förstora detta med att två tidigare älskande träffas efter lång tid.

Jag anser nog att vuxna människor har mera koll på sina känslor än att de skulle hoppa isäng med en fd. efter 30 år.  Däremot förvånas jag över att man vill träffas och frågar varför vill man träffas?

Varför vill man gå 30 år tillbaka i tiden? Man ska ju gå framåt i livet

• Anonym (Klara)

Att han kallar dig älskling och hjärtat och inte hade tänkt berätta för sin fru är tydliga tecken på att du bör avbryta kontakten. Han är uppenbarligen inte bara ute efter en middag. Det är inte schysst mot någon att ses. Jag kan inte se att det kan bli annat är problem. 

• Krocko
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-17 17:42:03 följande:
    Nu tar jag ju inte åt mig av det, men han borde endast kalla sin fru för det.
    Tror du egentligen är smickrad av att han kallar dig älskling och hjärtat men låtsas obrydd. Lite patetiskt kan jag tycka Obestämd
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (Man 49) skrev 2025-09-17 18:40:22 följande:

Hej TS, 

känns lite som du lever i någon slags förnekelse!! 99% av svaren du får avråder dig för att träffa honom men du fortsätter att försöka övertala (dig själv iallafall) att det inte betyder något. Jo men visst!

Du är långt från den enda som efter ett långt äktenskap drömmer sig tillbaka till ungdomstiden och kärleken man hade till andra. På den gamla goda tiden innan man behövde jobba mellan 8-16, betsla räkningar, skjutsa barn mm. 

Vad är det ni ska prata om? Ert gemensamma intresse av att samla frimärken?? Knappas, ni kommer prata om hur kära ni var och hur kul ni hade (Med andra ord prata sex.) Naturligtvis allt det roliga ni hade innan förpliktelse med barn och familj.

Din gubbe är lika naiv som du som ens tycker det är okej.

Nä du TS,  det finns inget positivt som kan komma utav att träffa honom igen. Låt det vara ett gammalt gott minne?

Kommer knappast prata sex, det kan jag lova! Vill bara träffa honom om ens för 30 min bara för att se honom efter alla år.
  • Anonym (Dilemma)
    Krocko skrev 2025-09-17 19:14:37 följande:
    Tror du egentligen är smickrad av att han kallar dig älskling och hjärtat men låtsas obrydd. Lite patetiskt kan jag tycka Obestämd
    Nja, det håller jag inte med om.
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (Klara) skrev 2025-09-17 18:56:17 följande:

Att han kallar dig älskling och hjärtat och inte hade tänkt berätta för sin fru är tydliga tecken på att du bör avbryta kontakten. Han är uppenbarligen inte bara ute efter en middag. Det är inte schysst mot någon att ses. Jag kan inte se att det kan bli annat är problem. 

Vad han än är ute efter så blir det en middag. Endast. Punkt.
  • Anonym (Dilemma)
    Tyra myra skrev 2025-09-17 18:52:14 följande:

Det verkar vara ett genomgående tema här på FL, -att misstänka eller på annat sätt förstora detta med att två tidigare älskande träffas efter lång tid.

Jag anser nog att vuxna människor har mera koll på sina känslor än att de skulle hoppa isäng med en fd. efter 30 år.  Däremot förvånas jag över att man vill träffas och frågar varför vill man träffas?

Varför vill man gå 30 år tillbaka i tiden? Man ska ju gå framåt i livet

Tack, exakt..har inte den minsta tanke att hoppa i säng med honom. Jag vill träffa honom bara för att se honom en gång till..
  • Anonym (Daisy)
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-17 16:58:42 följande:
    Tack, ja jag tycker han får lösa det med henne.
    Men förstår att hon är arg..
    Min dotter är 19 år.
    Gå på middagen och prata gamla minnen, sedan sätter ni punkt.
    Och vad alla andra än säger så är hans fru inte din huvudvärk, så länge din sambo är ok med det så bara gör det.

Dottern lär ju iaf klara sig galant en kväll utan dig.
  • Anonym (Träffas!)
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-17 06:55:17 följande:
    Träffa gammal kärlek

Ska träffa min första stora kärlek efter +30 år, han bor inte i Sverige så ingen man träffar hursomhelst. 
    Jag har varit öppen med min sambo om detta att vi chattar o ska träffas vilket han är ok med.  Mannen jag ska träffa har inte sagt något till sin fru, nu har hon sett en av våra chattar, tyvärr har mannen kallat mig hjärtat och älskling i dessa..så hans fru är arg och sårad. Med all rätt.

Så mitt dilemma ska jag strunta i att träffa mannen trots att jag såg gärna vill se honom o ingen av oss har ju tänkt vara otrogen bara ses o äta en bit mat.
    Eller träffa honom trots att hans fru är sårad..Han kommer förmodligen inte berätta för henne att vi ska ses..

Jag tror på att träffas men vill gärna rekommendera en film som berör ett liknande tema där en gift kvinna efter många år får oväntat besök av sin barndomsförälskelse. Filmen heter Past Lives och var Oscarsnominerad 2024. Den lämnar mycket att fundera över särskilt kring vad som kunde ha varit. Skulle jag ha varit i din situation skulle jag ha velat se filmen innan mötet.  

Svar på tråden Träffa gammal kärlek