• Anonym (Dilemma)

Träffa gammal kärlek

Ska träffa min första stora kärlek efter +30 år, han bor inte i Sverige så ingen man träffar hursomhelst. 
    Jag har varit öppen med min sambo om detta att vi chattar o ska träffas vilket han är ok med.  Mannen jag ska träffa har inte sagt något till sin fru, nu har hon sett en av våra chattar, tyvärr har mannen kallat mig hjärtat och älskling i dessa..så hans fru är arg och sårad. Med all rätt.

Så mitt dilemma ska jag strunta i att träffa mannen trots att jag såg gärna vill se honom o ingen av oss har ju tänkt vara otrogen bara ses o äta en bit mat.
    Eller träffa honom trots att hans fru är sårad..Han kommer förmodligen inte berätta för henne att vi ska ses..

• Svar på tråden Träffa gammal kärlek
  • Anonym (Va...)
    Anonym (F) skrev 2025-09-18 19:03:50 följande:
    Frågan var ställd till TS och kräver inget svar, snarare en eftertanke.
    Utlläggningen om varför du träffar folk från förr behöver vi inte känna till.
    Då ber jag väl så mycket om ursäkt för att jag la mig i din konversation med TS.
  • Anonym (jury)

Om TS verkligen har så ärbara avsikter med det planerade mötet på tu man hand i främmande land, är det nog en risk att mötet blir en antiklimax för henne. Hon riskerar att möta en halvgammal gubbe med tvivelaktig karaktär som pressar på för att han bara har en sak i huvudet. Kanske inte den värdiga slutscenen som hon hade hoppats på, om hon nu kanske mer tänker sig att det skall vara belevat som i en fransk film..

Är det detta som hon vill skall bli avsluts minnet av hennes första stora kärlek?

• Anonym (Ali)
    Anonym (jury) skrev 2025-09-18 22:08:49 följande:

Om TS verkligen har så ärbara avsikter med det planerade mötet på tu man hand i främmande land, är det nog en risk att mötet blir en antiklimax för henne. Hon riskerar att möta en halvgammal gubbe med tvivelaktig karaktär som pressar på för att han bara har en sak i huvudet. Kanske inte den värdiga slutscenen som hon hade hoppats på, om hon nu kanske mer tänker sig att det skall vara belevat som i en fransk film..

Är det detta som hon vill skall bli avsluts minnet av hennes första stora kärlek?

Kan bli så. Tror han har runkat duktigt mycket och är helt inställd på knull.
  • Anonym (Daisy)

Nåja, ts lär ju vara en "halvgammal" tant också i så fall. Flört

Det var inte dåligt vad negativ du vär.
    Kan ju bli jättekul att återses.
  • Krocko
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-18 18:09:22 följande:
    Ja frun har absolut inget att oroa sig över.
    En kram kommer han kanske att få men inte mer.
    Tycker det är synd att hon ska känna sån oro över detta.  Hon är väldigt arg tydligen.
    Inte så konstigt att hon är arg när hennes man kallar andra kvinnor för älskling och hjärtat. Inget jag hade uppfattat om min man gjorde iallafall.
  • Krocko
    Krocko skrev 2025-09-19 08:30:47 följande:
    Inte så konstigt att hon är arg när hennes man kallar andra kvinnor för älskling och hjärtat. Inget jag hade uppfattat om min man gjorde iallafall.
    * uppskattat
  • Lynx123
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-18 21:05:56 följande:
    Hur han är mot henne har jag ingen aning om..
    Jag är iallafall uppriktigt mot min sambo.
    Fast du vet ju en del - hur han inte berättat för henne och vad han kallar andra kvinnor än sin hustru. Det säger väl en hel del...
  • Anonym (Dilemma)
    Lynx123 skrev 2025-09-19 15:42:45 följande:
    Fast du vet ju en del - hur han inte berättat för henne och vad han kallar andra kvinnor än sin hustru. Det säger väl en hel del...
    Jo det är ju inte. Snällt
  • Anonym (Dilemma)

Jag vet hur han ser ut nu..så det blir ingen överraskning..
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-09-19 05:08:13 följande:
    Nåja, ts lär ju vara en "halvgammal" tant också i så fall. Flört

Det var inte dåligt vad negativ du vär.
    Kan ju bli jättekul att återses.
    Ja vi är halvgamla båda två ;)
Svar på tråden Träffa gammal kärlek