• Anonym (Dilemma)

Träffa gammal kärlek

Ska träffa min första stora kärlek efter +30 år, han bor inte i Sverige så ingen man träffar hursomhelst. 
    Jag har varit öppen med min sambo om detta att vi chattar o ska träffas vilket han är ok med.  Mannen jag ska träffa har inte sagt något till sin fru, nu har hon sett en av våra chattar, tyvärr har mannen kallat mig hjärtat och älskling i dessa..så hans fru är arg och sårad. Med all rätt.

Så mitt dilemma ska jag strunta i att träffa mannen trots att jag såg gärna vill se honom o ingen av oss har ju tänkt vara otrogen bara ses o äta en bit mat.
    Eller träffa honom trots att hans fru är sårad..Han kommer förmodligen inte berätta för henne att vi ska ses..

• Svar på tråden Träffa gammal kärlek
  • Lynx123

Frågan är väl om du vill träffa en person som gör så mot sin livspartner. Om din är okej med att han kallar dig hjärtat och älskling så är det ju er ensak, men hur exet är med sin är deras. Trots det så hade jag tyckt att det skulle kännas olustigt att träffa honom bakom ryggen på hustrun.

• Anonym (X)

Vet din sambo hur ni pratar med varandra?

• Anonym (Dilemma)
    Lynx123 skrev 2025-09-17 07:05:13 följande:

Frågan är väl om du vill träffa en person som gör så mot sin livspartner. Om din är okej med att han kallar dig hjärtat och älskling så är det ju er ensak, men hur exet är med sin är deras. Trots det så hade jag tyckt att det skulle kännas olustigt att träffa honom bakom ryggen på hustrun.

Jo det känns ju inte bra i magen och veta att en annan kvinna mår dåligt, samtidigt ska vi ju träffas som gamla vänner och inte mer med det.
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (X) skrev 2025-09-17 07:30:09 följande:

Vet din sambo hur ni pratar med varandra?

Hur vi pratar med varandra..Ja gamla minnen..

Jo det känns ju inte bra i magen och veta att en annan kvinna mår dåligt, samtidigt ska vi ju träffas som gamla vänner och inte mer med det.
  • Anonym (Hmmm..,,)

Ta med din sambo och hans fru. Om du inte vill det så tycker jag du ska lägga ner er dejt! Då är det nåt som inte stämmer. 

• beli
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-17 08:26:51 följande:

Frågeställaren menade nog om din partner vet att den andre kallar dig hjärtat och älskling.
  • Lynx123

Tycker också att ni kan ta med er era respektiva för att avdramatisera det hela.

Fast vet din nuvarande verkligen om att ditt ex kallar dig hjärtar och älskling? Låter väldigt gränsöverskridande i mina öron.

• Fjäril kär
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-17 08:26:51 följande:

Tycker verkligen Exet samma sak om att det bara är en bit mat med tanke på vad han kallar dig? 

Du låter antingen oerhört naiv eller så vill du mörklägga att det finns känslor. 
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (Hmmm..,,) skrev 2025-09-17 08:33:49 följande:

Ta med din sambo och hans fru. Om du inte vill det så tycker jag du ska lägga ner er dejt! Då är det nåt som inte stämmer. 

Inte så lätt då han bor i ett annat land och jag och min dotter reser dit för en veckas semester. 
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-17 10:32:46 följande:
    Inte så lätt då han bor i ett annat land och jag och min dotter reser dit för en veckas semester. 
    Känslor efter 30 år. Nej det tror jag inte.  Jag känner inga såna känslor för honom. Bara kul o ses.
Svar på tråden Träffa gammal kärlek