• Anonym (Dilemma)

Träffa gammal kärlek

Ska träffa min första stora kärlek efter +30 år, han bor inte i Sverige så ingen man träffar hursomhelst. 
    Jag har varit öppen med min sambo om detta att vi chattar o ska träffas vilket han är ok med.  Mannen jag ska träffa har inte sagt något till sin fru, nu har hon sett en av våra chattar, tyvärr har mannen kallat mig hjärtat och älskling i dessa..så hans fru är arg och sårad. Med all rätt.

Så mitt dilemma ska jag strunta i att träffa mannen trots att jag såg gärna vill se honom o ingen av oss har ju tänkt vara otrogen bara ses o äta en bit mat.
    Eller träffa honom trots att hans fru är sårad..Han kommer förmodligen inte berätta för henne att vi ska ses..

• Svar på tråden Träffa gammal kärlek
  • molly50
    Anonym (Va...) skrev 2025-09-20 12:55:19 följande:
    Lugn, lugn....

Han har ju inte berättat för henne att de ska träffas, så nog verkar det lite konstigt att frun skulle reagera.  Har själv arbetat en hel del i engelskspråkiga länder och där är det väldigt vanligt att man använder "hjärtat" och "älskling" när man talar med gamla bekanta. Något vi här i sverige inte är vana vid
    Nej,det är just det. Han har inte berättat. Om han har ärliga avsikter med att träffa TS och bara ser henne som en vän så hade han väl kunnat berätta det för sin fru?
    Att han dessutom kallar TS för både älskling och hjärtat gör ju inte saken mindre misstänksam. Oavsett var han kommer ifrån.
  • Anonym (X)
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-19 18:47:16 följande:
    Eftersom vi bor i olika länder har vi inte rräffats sen dess.. hittade honom på Facebook..
    När var ni vänner då? Kände ni varandra långt innan ni blev tillsammans? När har ni alls hängt som bara vänner?
  • Anonym (Va...)
    Anonym (Hmmm..,,) skrev 2025-09-20 13:00:14 följande:
    Var står det att han är engelskspråkig?
    Det känns faktiskt så när man läser vad TS skrivit. 
    Det skulle lika gärna kunna vara en svensk som levt 30 år i ett engelskspråkigt samhälle. 

Vet själv hur lätt det är att komma in in jargongen de har. 
  • Anonym (Va...)

Varför hålla på och spekulera om något vi inte har ett dugg med att göra?

Jag kan förstå att TS, om hon är en frekvent besökare här på FL slänger ut frågan här men varför ifråga sätter ni hennes motiv att träffa det där gamla X:et?

Hon hittade honom på FB och tyckte det skulle vara kul att träffas i gen efter 30 år. Vi vet inte varför de gick skilda vägar och bör inte heller spekulera i det. 

Vi vet att hon reagerar på sätter han uttrycker sig på. Det är inte vanligt att vi i Sverige kallar varandra för Hjärtat och Darling, men i engelskpråkliga länder är detta väldigt vanligt. 

Hon har fått höra av sitt X att hans partner är svartsjuk och det kanske är ett problem för honom.  Men det är hans problem, inte TS eller vårt.

Jag tycker att många överreagerar och drar in moraliska och etiska synpunkter på TS helt i onödan.  Det verkar onekligen som om man vill klanka ner på andra och finner nöje i det. Detta ställer jag inte upp på

• Anonym (Dilemma)
    Anonym (Va...) skrev 2025-09-20 15:42:18 följande:

Varför hålla på och spekulera om något vi inte har ett dugg med att göra?

Jag kan förstå att TS, om hon är en frekvent besökare här på FL slänger ut frågan här men varför ifråga sätter ni hennes motiv att träffa det där gamla X:et?

Hon hittade honom på FB och tyckte det skulle vara kul att träffas i gen efter 30 år. Vi vet inte varför de gick skilda vägar och bör inte heller spekulera i det. 

Vi vet att hon reagerar på sätter han uttrycker sig på. Det är inte vanligt att vi i Sverige kallar varandra för Hjärtat och Darling, men i engelskpråkliga länder är detta väldigt vanligt. 

Hon har fått höra av sitt X att hans partner är svartsjuk och det kanske är ett problem för honom.  Men det är hans problem, inte TS eller vårt.

Jag tycker att många överreagerar och drar in moraliska och etiska synpunkter på TS helt i onödan.  Det verkar onekligen som om man vill klanka ner på andra och finner nöje i det. Detta ställer jag inte upp på

Någon som förstår mig!
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-20 18:11:27 följande:
    Någon som förstår mig!

Nej. Någon som är lika naiv. 

Du ställde frågan om du borde ställa in träffen eller träffas ändå trots att frun är ledsen och arg. 1 person av minst 10 håller med dig. Det är inte ett bevis på att du tänker rätt, utan att ni är två som tänker skevt. 

• Anonym (Hmmm..,,)
    Anonym (Hm) skrev 2025-09-20 19:55:32 följande:

Nej. Någon som är lika naiv. 

Du ställde frågan om du borde ställa in träffen eller träffas ändå trots att frun är ledsen och arg. 1 person av minst 10 håller med dig. Det är inte ett bevis på att du tänker rätt, utan att ni är två som tänker skevt. 

Exakt!
  • Anonym (l)

Varför skulle mannen fortfarande vilja träffa TS när hans fru redan blivit sårad och mår dåligt över detta, är inte frun värd mer än TS? Om nu inte detta skulle skett på en middag hos dom så TS inte är ett hot.

• Anonym (Va...)
    Anonym (l) skrev 2025-09-20 20:11:16 följande:

Varför skulle mannen fortfarande vilja träffa TS när hans fru redan blivit sårad och mår dåligt över detta, är inte frun värd mer än TS? Om nu inte detta skulle skett på en middag hos dom så TS inte är ett hot.

Nu är det inte det som var frågan TS ställde. Du är OT
    Vill du på något sätt straffa TS....? Du tycker tydligen att det är hennes fel att hans fru är svartsjuk, men du vet ju ingenting om detta.

Hans fru kanske har varit svartsjuk långt innan det här mad det här med TS. Det finns relationer där obefogad svartsjuka är ett stort problem.  Men det tänkte du kanske inte på.  Har själv levt i en sådan relation, och ärligt talat var det rena tortyren. Jag blev tillslut så isolerad att jag inte stod ut.  Att inte få umgås med vänner, arbetskamrater eller grannar utan att bli anklagad är inte särskilt trevligt.

Nu påstår jag inte att detta sker i TS X fall med det skulle kunna vara så och det vet varken du jag ,TS eller någon annan här på FL
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Va...) skrev 2025-09-21 00:07:55 följande:
    Nu är det inte det som var frågan TS ställde. Du är OT
    Vill du på något sätt straffa TS....? Du tycker tydligen att det är hennes fel att hans fru är svartsjuk, men du vet ju ingenting om detta.

Hans fru kanske har varit svartsjuk långt innan det här mad det här med TS. Det finns relationer där obefogad svartsjuka är ett stort problem.  Men det tänkte du kanske inte på.  Har själv levt i en sådan relation, och ärligt talat var det rena tortyren. Jag blev tillslut så isolerad att jag inte stod ut.  Att inte få umgås med vänner, arbetskamrater eller grannar utan att bli anklagad är inte särskilt trevligt.

Nu påstår jag inte att detta sker i TS X fall med det skulle kunna vara så och det vet varken du jag ,TS eller någon annan här på FL

Fast nu pratar vi om ett ex, en stor kärlek, inte grannar och arbetskamrater. 

vi pratar inte heller om en obefogat svartsjuk fru, utan en kvinna som har hjärna nog att förstå vad som eventuellt pågår och som vill sätta gränser för sitt äktenskap - där TVÅ personer ska må bra. 

Svar på tråden Träffa gammal kärlek