• Anonym (Reagera)

Reagera?

Sambo. Han vill begå självmord. Äter antidepressiv piller, dock intellectual. Ham vill ha barn. Bli fader.

Hur reagera? 

• Svar på tråden Reagera?
  • molly50
    Anonym (Irani) skrev 2025-10-06 15:19:21 följande:
    Ja, det tror jag. Det står även i inlägget du citerade:  han har tjatar på mig att blivit gravid och varje gång jag fått min mens har han sagt att kan jag ej bli gravid ska jag ut ut hans hus
    Då tycker jag att du ska flytta. Varför vill du ens stanna kvar med honom?
    Tycker du inte att du förtjänar bättre än så?
  • Anonym (D)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-05 22:44:25 följande:
    Betala f?r att bo i en kall sommarstuga, snålt med varmvatten, en Iranier som hotar med självmord och starkt depressiv aom besöker Psykiatiker 
    Du behöver ställa dig i bostadskön I Stockholm och alla kommuner runt omkring.

Och i privata bostadsbolags köer också. Alla bolag  har inte egna köer. Det finns en lista på hyresgästföreningens hemsida med olika privata värdar i olika kommuner. 

När det gäller hyresvärdar som bara har riktigt få lägenherer behöver man kontakta dem direkt. Genom att skriva eller ringa. 

För att få en lägenhet behöver man ha ett jobbb, men det kanske du redan har.

Ett annat sätt är att hyra ett rum bara, med tillgång till badrum och kök. Akta dig för att hyra av en ensam man. 
  • Anonym (Reagera)

Han vill bara utnyttja mig som ?rik blond svenska?. Att vara ansvarig för honom med verkställighetshinder trots att han tjänar mer som Möbelmontör än mig. 

• Anonym (Irani)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-07 09:35:34 följande:

Han vill bara utnyttja mig som ?rik blond svenska?. Att vara ansvarig för honom med verkställighetshinder trots att han tjänar mer som Möbelmontör än mig. 

Lägg ner. Du är inte utnyttjad för att han vill att du betalar för boende. Varför tjänar du mindre än någon som inte ens får vara i landet? Du borde ju ha alla möjligheter att tjäna betydligt mer. Istället utnyttjar du en stackars invandrare. 
  • molly50
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-07 09:35:34 följande:

Så varför stannar du kvar med honom? Du svarar inte på det.
    Du har inte räknat upp många positiva saker med honom. Och de få saker du har räknat upp överväger inte de dåliga.
    Så varför stannar du kvar?

Och vad vill du egentligen med den här tråden? Du har startat flera trådar om samma ämne och du har fått samma svar i alla. Att du borde lämna honom.
    Och du lär inte få andra svar om du startar fler trådar då ingen människa med sunt förnuft tycker att du ska stanna kvar med en sådan person.
  • Anonym (Reagera)
    Anonym (Irani) skrev 2025-10-07 11:22:07 följande:
    Lägg ner. Du är inte utnyttjad för att han vill att du betalar för boende. Varför tjänar du mindre än någon som inte ens får vara i landet? Du borde ju ha alla möjligheter att tjäna betydligt mer. Istället utnyttjar du en stackars invandrare. 

Bo i ett sommarhus på vintern med minimalt med varmvatten, dåligt isolerat hus, långt till mataffär och pendeltåg. 

Ändå betala? 

• Anonym (Igen!)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-07 13:35:15 följande:

Bo i ett sommarhus på vintern med minimalt med varmvatten, dåligt isolerat hus, långt till mataffär och pendeltåg. 

Ändå betala? 

Ditt val
  • Krocko

Ändå betala? 

Du är väl där helt frivilligt antar jag? Så två val: gör rätt för dig eller flytta .
  • Anonym (Irani)

Ändå betala? 

Tror du att boende är gratis eller? Flytta om det inte passar. Varför flyttar du inte tillbaka till fina Lidingö?
  • Xenia

Ändå betala? 

Ja, då borde summan inte bli så hög. Du kunde förhandla "jag lagar mat och städar mot mat och husrum''.

Har du ingen egen bostad? Eller pengar så du kan skaffa en bättre bostad?
Svar på tråden Reagera?