• Anonym (Reagera)

Reagera?

Sambo. Han vill begå självmord. Äter antidepressiv piller, dock intellectual. Ham vill ha barn. Bli fader.

Hur reagera? 

• Svar på tråden Reagera?
  • Jemp
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-02 15:49:22 följande:

Han har sagt rakt ut att om jag inte blir gravid så måste jag betala för att bo med honom, men om jag blir gravid så betalar han allt. Jag måste säga att det här känns extremt skevt. Det är som om han vill knyta mig till sig genom ett barn i stället för att bygga en jämlik relation. För mig är det en jättestor varningsflagga ? både ekonomiskt och känslomässigt. 

Varför lyssnar du inte på den varningsflaggan?
  • Anonym (Reagera)
    Jemp skrev 2025-10-03 16:59:27 följande:

Varför lyssnar du inte på den varningsflaggan?

Jo, vad hade han kunnat göra om jag hade blivit gravid?
    Löjligt att han inte kan betala el och vatten i sitt mini hus. 

Han  är möbelmonterare och tjänar bra och tar svart betalt dessutom. Tar företagets kunder?.

• Anonym (D)

Varför lägger du ut personliga uppgofter här? Det ska man inte göra.

Varför vill du bo med en man som bara vill vara ihop med dig om du får ett barn? 
    Leta upp en man som vill vara ihop med dig som person!

• Anonym (Irani)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-03 17:03:10 följande:

Han  är möbelmonterare och tjänar bra och tar svart betalt dessutom. Tar företagets kunder?.

Löjligt att du inte betalar för dig.
  • Jemp
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-03 17:03:10 följande:

Men du är ju inte livegen. P-medel, gör slut (du verkar ju öht inte tycka om honom) osv.

Att dela på utgifterna är inte konstigt i sig, men ungefär allt annat.
  • Anonym (Reagera)

trasig ugn, sliten spis hämtad från ngn återvinning, dock fräscht badrum, digt isolerat och kallt badrum på vintern, minimalt anvande av varmvatten. Sköna sängen enda som är bra.

Som nu vet vill Iraniern: Ägaren vill att jag ska betala utgifter men jag får ej vara hans sambo eller stå skriven här.

Han säger att han ej få ett heltidsjobb trots att han söker.

I natt lade han sig bredvid mig i bäddsoffan och kramade mig. Han köpte en bra madrass att ha i bäddsoffan. 

Älskar området här på landet och han är den ende utlänningen här och talar inte med ngn. 

Bara svenska flaggor. 

• Anonym (Reagera)

Han är själv ej skriven på huset. Skumt.  Han är skriven på en hyresrätt med sin systerdotter. 
    Han har ju verkställhinder hos Migrationsverket. 

• Anonym (Reagera)

Från att vara kall till att jag sagt att jag kanske betalar utgifter blir han varm och vill dela säng.

Han växlar personligher samtidigt som han säger: Vad  skulle du göra om jag ej var här imorgon. 

• molly50
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-05 10:14:55 följande:

Från att vara kall till att jag sagt att jag kanske betalar utgifter blir han varm och vill dela säng.

Han växlar personligher samtidigt som han säger: Vad  skulle du göra om jag ej var här imorgon. 

Då kan du bara svara att du skulle bli glad.
  • Anonym (D)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-04 13:39:56 följande:

trasig ugn, sliten spis hämtad från ngn återvinning, dock fräscht badrum, digt isolerat och kallt badrum på vintern, minimalt anvande av varmvatten. Sköna sängen enda som är bra.

Som nu vet vill Iraniern: Ägaren vill att jag ska betala utgifter men jag får ej vara hans sambo eller stå skriven här.

Han säger att han ej få ett heltidsjobb trots att han söker.

I natt lade han sig bredvid mig i bäddsoffan och kramade mig. Han köpte en bra madrass att ha i bäddsoffan. 

Älskar området här på landet och han är den ende utlänningen här och talar inte med ngn. 

Bara svenska flaggor. 

Der är dåligt.med arbete nu, arbetslösheten är över 10 %, så han kanske inte kan få heltid.

Men vill du verkligen vara tillsammans med honom?

Han vill ju bara ha dig för att få ett barn och för att betala hyran, nu när han har dåligt med pengar. 

Jag tycker att du ska betala en del för att du får bo där.

Men jag tycker inte att du ska bo där, för att du får inte skriva dig där. Man behöver en riktig adress att skriva sig på. 

Detr något konstigt, för även om man bara hyr ett rum hos någon, så brukar man få skriva sig där. 

Jag tror att du skulle må bättre om du skapade ett eget liv med ett jobb och en egen bostad.
    Börja sök jobb om du inte redan har ett!
Svar på tråden Reagera?