• Anonym (Reagera)

Reagera?

Sambo. Han vill begå självmord. Äter antidepressiv piller, dock intellectual. Ham vill ha barn. Bli fader.

Hur reagera? 

• Svar på tråden Reagera?
  • Anonym (Reagera)
    Anonym (D) skrev 2025-10-02 14:05:11 följande:
    Jamen som inneboende brukar man ju få skriva sig på adresssen! Han kör någon ekonomisk grej som gör att du inte kan skriva dig där, det är konstigt. 

Man får skriva sig på den adress där man stadigt bor, det är någon grej han håller på med.

Så om du blir inneboende så ska du kräva att du får skriva dig där skattemässigt och ett skrivet kontrakt på att du hyr ett rum.
    Ja men det är 33 kvd med ett pyttelitet sovrum och sedan ett litet mat/vardagsrum. Där vi båda bor och han har att att han är inkluderad som kärlekspartner. 
  • Anonym (Reagera)

Han har sagt rakt ut att om jag inte blir gravid så måste jag betala för att bo med honom, men om jag blir gravid så betalar han allt. Jag måste säga att det här känns extremt skevt. Det är som om han vill knyta mig till sig genom ett barn i stället för att bygga en jämlik relation. För mig är det en jättestor varningsflagga ? både ekonomiskt och känslomässigt. 

• Anonym (Irani)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-02 15:49:22 följande:

Han har sagt rakt ut att om jag inte blir gravid så måste jag betala för att bo med honom, men om jag blir gravid så betalar han allt. Jag måste säga att det här känns extremt skevt. Det är som om han vill knyta mig till sig genom ett barn i stället för att bygga en jämlik relation. För mig är det en jättestor varningsflagga ? både ekonomiskt och känslomässigt. 

Att han vill ha hyra av dig är helt normalt. Varför skulle du slippa betala?

Tror inte han vill knyta sig till dig alls, det är väl han ändå väldigt tydlig med. Däremot vill han ju ha ett barn.
  • Anonym (Reagera)
    Anonym (Irani) skrev 2025-10-02 16:12:41 följande:
    Att han vill ha hyra av dig är helt normalt. Varför skulle du slippa betala?

Tror inte han vill knyta sig till dig alls, det är väl han ändå väldigt tydlig med. Däremot vill han ju ha ett barn.
    Hyra och att jag ska älska med honom? 
  • Anonym (Irani)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-02 16:17:49 följande:
    Hyra och att jag ska älska med honom? 
    Eh, ja? Eller menar du att du ska ligga för att få bo gratis? Det blir ju prostitution.
  • Xenia
    Anonym (Reagera) skrev 2025-09-27 17:17:44 följande:
    Reagera?

Sambo. Han vill begå självmord. Äter antidepressiv piller, dock intellectual. Ham vill ha barn. Bli fader.

Hur reagera? 

Han duger inte till pappa om han är självmordsbenägen. En far ska alltid finnas till för sina barn, han får inte fly genom självmord.

Eller så är det bara tomt hot för att få sin vilja fram. Men en sån man skulle jag inte heller vilja ha som far till mitt barn.
  • Anonym (iranier)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-02 12:13:08 följande:

Han säger att jag är en parasit trots att jag knappt använder vattnet i huset. Att Iranier kan vara kaxiga. 

Det stämmer
  • Anonym (Reagera)
    Anonym (Irani) skrev 2025-10-02 17:03:24 följande:
    Eh, ja? Eller menar du att du ska ligga för att få bo gratis? Det blir ju prostitution.
    Vi har ju varit ett par och till och med besökt gynekolog för att se om jag kan bli gravid.
  • Lönnsirap

Nu har jag inte läst alla svar du fått, men jag, självklart bör man reagera på att en person talar om självmord och att skaffa barn i samma period av livet, om man är "sambo".

Vid psykisk ohälsa är det inte alltid så lätt att veta vad som är vad, och lägger du också till att komma ifrån en annan kultur kan det naturligtvis bli än svårare att tolka.

MEN med detta sagt. Man bör verkligen inte ha sex och göra barn med människor som faktiskt inte är i en fas där barn är lämpligt. Vilka tankar du har om föräldraskap vet jag förstås inte, men personligen tycker jag att INTE vara suicidal är ett grundläggande krav. Likaså att inte vara snål och behandla sin partner tveksamt!

Så, ja, jag tänker att du behöver reagera, eller snarare AGERA för att INTE få barn med denna människa. Och faktiskt helt överväga om denna person är sund ens som livspartner.

• Anonym (Reagera)
    Lönnsirap skrev 2025-10-02 18:07:08 följande:

Nu har jag inte läst alla svar du fått, men jag, självklart bör man reagera på att en person talar om självmord och att skaffa barn i samma period av livet, om man är "sambo".

Vid psykisk ohälsa är det inte alltid så lätt att veta vad som är vad, och lägger du också till att komma ifrån en annan kultur kan det naturligtvis bli än svårare att tolka.

MEN med detta sagt. Man bör verkligen inte ha sex och göra barn med människor som faktiskt inte är i en fas där barn är lämpligt. Vilka tankar du har om föräldraskap vet jag förstås inte, men personligen tycker jag att INTE vara suicidal är ett grundläggande krav. Likaså att inte vara snål och behandla sin partner tveksamt!

Så, ja, jag tänker att du behöver reagera, eller snarare AGERA för att INTE få barn med denna människa. Och faktiskt helt överväga om denna person är sund ens som livspartner.

Bra reflekterande svar. Att göra barn i desperation med en mycket deprimerad iranier är inte bra. 

Vem är snål tycker du? Iraniern eller jag som svenskan? 

Svar på tråden Reagera?