• Anonym (Reagera)

Reagera?

Sambo. Han vill begå självmord. Äter antidepressiv piller, dock intellectual. Ham vill ha barn. Bli fader.

Hur reagera? 

• Svar på tråden Reagera?
  • Anonym (D)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-09-30 18:30:14 följande:

Dessutom: Han säger att intimitet är bara för att göra en kvinna gravid. 

Inte annars. 

Han har konverterat från Islam till kristendomen 

Han verkar vara en förvirrad person och lite konstig person. 

Det kan bli svårt för dig att föda ett barn efersom du är 45 år. Vet hans mamma om det?  Vill du ens ha ett barn med honom?

Jag tror inte att han tycker så mycket om dig, för han säger att intimitet bara är för att göra en kvinna gravid. 

Så han är tillsammans med dig för att han vill att du ska föda ett barn åt honom. Mem du kan  inte ha ett barn med någon som boxar dig så att du får ont dagen efter. Tänk om han skulle boxa barnet?
  • Anonym (Reagera)

Intimitet är väll naturligt i en relation oavsett 20 år eller 80 år. Få ömhet och omtanke. 

Han säger att jag ska betala 5000 kr för att bo i hans minihus utan dokument som styrker min lilla rätt.

Dem dagen han kan sälja huset och ta pengarna när sanktioner stoppats lär jag nog aldrig mer se honom.

Sverige har ju numer strikta immigrationsreglar.
    Han har även sagt att kvinnor i Iran drömmer om att vara svenska som mig och leva här i Sverige. Om nu Sverige fortfande är så bra. 

• Anonym (Reagera)

Dessutom, han säger att jag utnyttjar honom
    som bor gratis i hans lilla fritidshus.

Sakem är att det är kallt på vintern. Kylan trängs in trots värme. Han är snål med varmvatten.

Jag betalar alla mina kläder själv och beställer billigt på nätet. Alla hygienprodukter och vissa inredningsaker till honom. Inget lyx men ändå.

Han har dolda tillgångar i husets värde och jag vet att han kommer dra til Iran vid första möjlighet när sanktioner och transaktioner är möjliga och leva som en Kung där.

Jag är nog trots allt en godtrogen och naiv blond svenska.

Han på allvar har velat göra mig gravid. . 

• Anonym (Reagera)

Iraniern har egentligen ingen starkposition i vårat svenska samhälle. Han jobbar som snickare och där betalas det dock bra 

• Anonym (D)

Jag tycker att du ska försöka stärka din egen position genom att försöka få ett arbete, om du inte redan har ett jobb. Det är den enda vägen till en egen bostad med ett riktigt eget kontrakt.

Om man tycker om varandra brukar man ha sex ibland. Därför misstänker jag att han inte tycker om dig på riktigt.

Skriv in dig på Arbetsförmedlingen om du inte redan  har ett arbete.

Man kan inte betala hög hyra om man inte får skriva sig på en bostad. Det är viktigt att ha en adress där man kan skriva sig. Har du ingen släkting eller som inte har bostadsbidrag eller bostadstillägg där du kan skriva dig?

Du behöver fundera på hur du kan ta dig ur situationen.

• Anonym (Reagera)

Som ni vet var jag gift med en svensk och blev emotionellt tilltufsad även där. Fult av denne iranier att tuffa till mig emotionellt än mer. 

Han säget att jag är en rik svenska men så är inte fallet. 

• Anonym (D)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-01 07:15:45 följande:

Som ni vet var jag gift med en svensk och blev emotionellt tilltufsad även där. Fult av denne iranier att tuffa till mig emotionellt än mer. 

Han säget att jag är en rik svenska men så är inte fallet. 

Han håller dig nere för att du ska bli svag.
  • Anonym (Reagera)
    Anonym (D) skrev 2025-10-01 07:24:04 följande:
    Han håller dig nere för att du ska bli svag.
    Fruktansvärt. Han har ju ingen egentligen rätt att vara i Sverige. Han sa att om du följer med mig till Migrationsverket kan det styrka min möjlighet i Sverige. Jag som är lång blond svenska. 
  • Maggena

Du trollar dåligt. Först skriver du att du är skriven på samma adress som mannen och i några inlägg efteråt så skriver du att mannen inte vill att du blir skriven där på grund av något bidrag. Skärpning! Ska du trolla så gör det bra!

• Anonym (D)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-01 07:29:34 följande:
    Fruktansvärt. Han har ju ingen egentligen rätt att vara i Sverige. Han sa att om du följer med mig till Migrationsverket kan det styrka min möjlighet i Sverige. Jag som är lång blond svenska. 
    Om han har verkställighetshinder så finns det saker som gör att myndigheten inte kan utvisa honom till Iran. Så han är fortfarande lagligt i Sverige, annars skulle de ta honom i förvar, tänker jag. Han har ju kontakt med Migrationsverket och besöker dem.

Men du måste tänka på din egen situation nu. Hur ska du ordna din tillvaro utan denne man? Skaffa bostad på egen hand. Du verkar ju inte ha det bra med honom.

Han är ju tillsammams med dig för att du ska föda ett barn till honom, för att han tror att han lättare ska få stanna i Sverige då. 

Kanske är det också för att han tror att han lättare ska få stanna som han har blivit kristen? Om man inte är så religös så spelar det ju ingen roll vilken religion som man officiellt tillhör.
Svar på tråden Reagera?