• Anonym (Reagera)

Reagera?

Sambo. Han vill begå självmord. Äter antidepressiv piller, dock intellectual. Ham vill ha barn. Bli fader.

Hur reagera? 

• Svar på tråden Reagera?
  • Anonym (iranier)
    Lönnsirap skrev 2025-10-02 18:07:08 följande:

Så, ja, jag tänker att du behöver reagera, eller snarare AGERA för att INTE få barn med denna människa. Och faktiskt helt överväga om denna person är sund ens som livspartner.

Ts kan inte få barn enligt alla andra miljoner trådar. Skönt.
  • Anonym (D)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-02 15:49:22 följande:

Han har sagt rakt ut att om jag inte blir gravid så måste jag betala för att bo med honom, men om jag blir gravid så betalar han allt. Jag måste säga att det här känns extremt skevt. Det är som om han vill knyta mig till sig genom ett barn i stället för att bygga en jämlik relation. För mig är det en jättestor varningsflagga ? både ekonomiskt och känslomässigt. 

Ja, det är jättekonstigt! Han vill bara att du ska få ett barn med honom, men inte att ni ska vara ett kärlekspar. Han struntar egentlkgen i dig. Han tror att han ska få stanna i Sverige om han har ett barn här,
    men han verkar inte tycka om dig som partner.

Försök att ta dig ifrån honom!
  • Anonym (Reagera)
    Anonym (D) skrev 2025-10-02 19:06:53 följande:
    Ja, det är jättekonstigt! Han vill bara att du ska få ett barn med honom, men inte att ni ska vara ett kärlekspar. Han struntar egentlkgen i dig. Han tror att han ska få stanna i Sverige om han har ett barn här,
    men han verkar inte tycka om dig som partner.

Försök att ta dig ifrån honom!
    Hans mamma i Iran tjatar på honom i videosamtal att han (hennes son) måste få ett barn minst. Kanske han är mammas pojke?
  • Anonym (Irani)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-02 17:24:59 följande:
    Vi har ju varit ett par och till och med besökt gynekolog för att se om jag kan bli gravid.
    Och om man är ett par behöver man inte betala hyra? Eller el och vatten?
  • Anonym (D)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-02 19:10:58 följande:
    Hans mamma i Iran tjatar på honom i videosamtal att han (hennes son) måste få ett barn minst. Kanske han är mammas pojke?
    De flesta kvinnor vill väl bli farmödrar. Kanske tänker hon också att han då lättare ska få stanna i Sverige.
  • Lönnsirap
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-02 19:02:26 följande:

Bra reflekterande svar. Att göra barn i desperation med en mycket deprimerad iranier är inte bra. 

Vem är snål tycker du? Iraniern eller jag som svenskan? 

Jag tycker att frågan gällande snålhet är väldigt irrelevant i sammanhanget. Jag personligen ser det hela som en dåligt dynamik mellan man och kvinna, där det troligen finns massor av grundläggande konflikter emellan er.

Snålhet och sparsamhet ligger rätt nära varandra och det är fullständigt naturligt att tycka olika. Med detta sagt har ni något olösligt emellan er, där det mående faktiskt påverkar resonemangen. Att ens överväga barn i en situation där man inte tycker sig ha råd med värme och där man får bredvid döden är i min värld ett tydligt tecken på psykisk ohälsa. 
  • Anonym (Reagera)
    Lönnsirap skrev 2025-10-03 07:07:56 följande:
    Jag tycker att frågan gällande snålhet är väldigt irrelevant i sammanhanget. Jag personligen ser det hela som en dåligt dynamik mellan man och kvinna, där det troligen finns massor av grundläggande konflikter emellan er.

Snålhet och sparsamhet ligger rätt nära varandra och det är fullständigt naturligt att tycka olika. Med detta sagt har ni något olösligt emellan er, där det mående faktiskt påverkar resonemangen. Att ens överväga barn i en situation där man inte tycker sig ha råd med värme och där man får bredvid döden är i min värld ett tydligt tecken på psykisk ohälsa. 
    Kan inte vara roligt att ha all släkt i Iran. 
  • Anonym (Irani)

Av ren nyfikenhet, varför tycker du inte att du ska betala för dig? Har aldrig stött på en medelålders person som inte fattat att det kostar att leva. 

• Anonym (Reagera)
    Anonym (Irani) skrev 2025-10-03 10:48:32 följande:

Av ren nyfikenhet, varför tycker du inte att du ska betala för dig? Har aldrig stött på en medelålders person som inte fattat att det kostar att leva. 

När vi träffades sade han att bara jag blir gravid så kan jag bli hemmafru. Men inte tala med grannar eller utan vara tyst.
    Jag blev aldrig gravid och om
    vi ska fortsätta måste jag betala för mig men inte vara skriven hos honom. 

Dessutom begränsat med varmvatten och om jag betalar för hans utgifter som el och vatten och mat kommer han dricka vodka igen. 

• Anonym (Irani)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-03 12:32:49 följande:

När vi träffades sade han att bara jag blir gravid så kan jag bli hemmafru. Men inte tala med grannar eller utan vara tyst.
    Jag blev aldrig gravid och om
    vi ska fortsätta måste jag betala för mig men inte vara skriven hos honom. 

Dessutom begränsat med varmvatten och om jag betalar för hans utgifter som el och vatten och mat kommer han dricka vodka igen. 

Fattar fortfarande inte. Du är en vuxen människa. Du är dessutom varken mamma till hans barn eller hemmafru. Har du ingen inkomst? Är det därför du är med honom?
Svar på tråden Reagera?