• Anonym (Reagera)

Reagera?

Sambo. Han vill begå självmord. Äter antidepressiv piller, dock intellectual. Ham vill ha barn. Bli fader.

Hur reagera? 

• Svar på tråden Reagera?
  • Anonym (Irani)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-01 07:15:45 följande:

Som ni vet var jag gift med en svensk och blev emotionellt tilltufsad även där. Fult av denne iranier att tuffa till mig emotionellt än mer. 

Han säget att jag är en rik svenska men så är inte fallet. 

Va? Du skriver ju själv alltid om din fina släkt och ditt fina boende på Lidingö. Men nu är du plötsligt inte rik?

Sedan har du själv ansvaret för ditt eget liv. Inte någon annans ansvar. Du är ju "lång blond svenska med svensk familj sedan generationer tillbaka". Vad är problemet liksom?
  • Anonym (D)
    Anonym (Irani) skrev 2025-10-01 12:43:29 följande:
    Va? Du skriver ju själv alltid om din fina släkt och ditt fina boende på Lidingö. Men nu är du plötsligt inte rik?

Sedan har du själv ansvaret för ditt eget liv. Inte någon annans ansvar. Du är ju "lång blond svenska med svensk familj sedan generationer tillbaka". Vad är problemet liksom?
    Alla kan råka ut för svårigheter, oavsett hur lång man är eller vilken hårfärg man råkar ha. 
  • Anonym (Irani)
    Anonym (D) skrev 2025-10-01 12:47:32 följande:
    Alla kan råka ut för svårigheter, oavsett hur lång man är eller vilken hårfärg man råkar ha. 
    Eftersom TS tar upp det i tråd efter tråd, så gissar jag att det är väldigt viktigt i den här situationen.
  • Anonym (Reagera)

Han säger att jag är en parasit trots att jag knappt använder vattnet i huset. Att Iranier kan vara kaxiga. 

• Anonym (D)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-02 12:13:08 följande:

Han säger att jag är en parasit trots att jag knappt använder vattnet i huset. Att Iranier kan vara kaxiga. 

Om man delar hus brukar man dela på de löpande kostnaderna, som vatten, avlopp, värme och underhåll av huset. Däremot när det gäller större ombyggnader, reparationer och byte av tak brukar husägaren stå för. 
    Man kan också betala en mindre hyra ovanpå hälften av de andra utgifterna. 

Problemet för din del är ju att du inte kan skriva dig där! Det blir ju inte riktigt ditt hem då.
  • Martins07

Jag tror du börjar bli sjuk också... Hur kan du fortsätta bo med en sån man? 
    Varför stannar du kvar där?
    Folk frågar dig för att råda dig bättre med du verkar ignorera och fortsätta skriva din historia. 

• Anonym (Reagera)

Ja jag ska uppsöka ngn att tala med. 

Han vill ha mig sin inneboende nu.

• Anonym (D)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-02 13:36:14 följande:

Ja jag ska uppsöka ngn att tala med. 

Han vill ha mig sin inneboende nu.

Jamen som inneboende brukar man ju få skriva sig på adresssen! Han kör någon ekonomisk grej som gör att du inte kan skriva dig där, det är konstigt. 

Man får skriva sig på den adress där man stadigt bor, det är någon grej han håller på med.

Så om du blir inneboende så ska du kräva att du får skriva dig där skattemässigt och ett skrivet kontrakt på att du hyr ett rum.
  • Anonym (Reagera)
    Anonym (D) skrev 2025-10-02 14:05:11 följande:
    Jamen som inneboende brukar man ju få skriva sig på adresssen! Han kör någon ekonomisk grej som gör att du inte kan skriva dig där, det är konstigt. 

Man får skriva sig på den adress där man stadigt bor, det är någon grej han håller på med.

Så om du blir inneboende så ska du kräva att du får skriva dig där skattemässigt och ett skrivet kontrakt på att du hyr ett rum.

Han säger att jag ska bara ge contribution till hans kostnader vi delar som elektricitet och vatten och mat. Mat etc. Bra rejäl mat. Han är en riktig arbetare. 

Att han vill ej ha en sambo bara en kvinna som föder hans barn. 

• Anonym (D)

Han tjänar pengar skattemässigt eller något liknande på att ha en inneboende. Det är helt lagligt att vara inneboende, så det behöver du inte vara rädd för. 

Det klart att det är bra att dela på kostnaderna för el, vatten, mat och värme.
    Det brukar man ju göra. 

Men kräv att få skriva dig där! Man ska vara skriven där man bor. 

Sedan är det jättebra att du ska gå och samtala med någon! 🌿 Är det en kurator på vårdcentralen eller en diakon i kyrkan?

Svar på tråden Reagera?