• Anonym (Anonym)

💔💔💔

Hej! Skrivit med en kille lite fram och tillbaka i några år vi är från samma stad och flera gemensamma bekanta. Han valde att flytta från vår stad pga av jobb. Vi bor 6 h från varandra. Han hade förhållande från december 2023- mars 2025, i maj 2025 skriver han till mig på snapchat och vi flörtar ett tag sen försvinner han ett tag och sen hör han av sig till mig igen i augusti vi har pratat lite några gånger i veckan men inte varje dag. Han skrev nästan direkt när vi började skriva igen att han ville träffa mig och det var flörtig stämning mellan oss i augusti och september. Nu idag skrev han att han har börjat träffa en tjej där han bor men dom är inte tillsammans men dom hade tydligen inte träffats så länge. Jag blev väldigt ledsen för jag trodde han var intresserad av mig och ville träffas men nu vet jag inte hur det blir han har inte sagt att han inte vill träffas men det blir svårt med hans jobb för han jobbar nästan varje dag som chef på restaurang och sen blir det svårt med avståndet mellan oss . Han säger förlåt för att han sårade mig och attdet inte är något fel på mig jag hoppas egentligen att han kommer ändra sig och inse att han vill ha mig istället för henne men jag förstår honom också att det är jobbigt med distansförhållande hon bodde närmare honom men det gör ont just nu. Jag förstår inte varför han valde att ta kontakt med mig två gånger fast han visste att jag bodde långt bort det är HAN som har valt att ta kontakt med mig båda gångerna dessvärre så verkar det inte som att han kommer flytta tillbaka på flera år men han har familj i samma stad som jag bor i jag hoppas att han väljer att flytta tillbaka nån gång och att vi kommer träffas då just nu verkar det som att det är avståndet mellan oss som gör det svårt att dejta och ha ett förhållande. Kommer vara ledsen ett tag nu hade hoppats på att träffas i höst eller vinter men så blir det bara skit 💔 Är det helt kört eller ? Kommer aldrig komma över honom är helt förstörd just nu 💔 

• Svar på tråden 💔💔💔
  • Lynx123
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-02 22:04:15 följande:
    Nähe men jag tycker inte ni så kallade normala är så snälla mot oss personer som har npf diagnoser heller så.. , det är väldigt många "normala" som har massa förutfattade meningar och åsikter om personer med funktionsnedsättning och det gillar inte jag
    Vad har jag gjort mot dig som inte är snällt? 
  • Anonym (Herakles)

Det här är inte ett friskt beteende. Försök få hjälp innan du förstör andras och ditt eget liv. Ni har inte träffats. Han har berättat att han träffat en annan men ändå blir du helt fixerad och skickar t.om. meddelanden till hans tjej. Inte okej. Om du inte förstår det så prata med en psykolog så att du kan vända på din nedåtgående spiral.

• Anonym (Quinny)

Samma loopar om och om igen. Samma pajkastande på dem som försöker hjälpa dig. Samma mönster hela tiden och du vill inte se det. 

Sagt det förr men prata med dem du har runt dig. Visa tråden för dem. Eller trådarna. De innehåller samma sak. Du måste ha hjälp. Du har ju inte förmågan att se det själv. 

Enkelt förklarar så ser det ut så här: 
    Kontakt med kille på nätet. Du blir tokförälskad, attraherad osv. Du har inte träffat honom, FaceTimeat eller pratat i telefon. Han lovar guld och gröna skogar och går på allt. När han drar sig ur blir du förbannad. Skickar meddelande om hur sjukt sårad du är, förkrossad osv. Snokar upp hans andra dejter och skriver till dem för att du ska hämnas och de ska veta sanningen. 

Känner du igen mönstret? Ta hjälp för att förändra ditt beteende. 

• Anonym (Soja)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 04:39:12 följande:
    Jag skrev aldrig till den tidigare killens ex . Jag vet att jag inte vinner nåt på det men hon förtjänar att veta sen får hon göra vad hon vill med den informationen det är sanning iaf jag kan skicka screenshot till henne också som bevis om hon inte skulle tro mig , det står både hans förnamn och efternamn och hans profilbild där så då blir väldigt svårt för han att ljuga.. Nähe men då är jag hellre ensam hela livet, jag är en ärlig människa punkt slut och jag hade uppskattat ärlighet tillbaka om det var min kille som hade skrivit med andra tjejer då hade jag velat att tjejerna berättade för mig även om det skulle göra ont.
    Du har skickat till tjejen? 

Hade jag börjat träffa en kille och nån brud han skrivit med skickat detta till mig så hade jag inte dissat honom. Det är inget konstigt att man har skrivit med någon annan i ett väldigt tidigt dejringstadie. Han har dessutom sedan informerat dig om att han träffat någon och avböjer sig dig. Ger du henne den information också eller ger du henne bara det andra? 

Du förstör ju bara för dem och dig själv när du sjunker så lågt. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Soja) skrev 2025-10-03 10:34:15 följande:
    Du har skickat till tjejen? 

Hade jag börjat träffa en kille och nån brud han skrivit med skickat detta till mig så hade jag inte dissat honom. Det är inget konstigt att man har skrivit med någon annan i ett väldigt tidigt dejringstadie. Han har dessutom sedan informerat dig om att han träffat någon och avböjer sig dig. Ger du henne den information också eller ger du henne bara det andra? 

Du förstör ju bara för dem och dig själv när du sjunker så lågt. 
    Ja och jag ångrar mig inte.  Nähe kul för dig då. Jag anser att man skriver inte eller träffar andra när man börjar dejta någon oavsett hur tidigt det är. Det enda jag skrev till henne var : Hej ****! Jag känner inte dig men jag såg i ett inlägg på din fb att du och ***** ********** verkar ha dejtat sen i slutet av augusti ? Jag vill bara att du ska veta att han skrev till mig 25/9 på messenger, vi hade skrivit med varandra i lite mer än 1 månad. Jag hade inte skrivit med honom om jag visste att ni dejtade eller var tillsammans, jag fick reda på det först i måndags.. Förlåt jag ville bara att du skulle veta det här. Mvh ****** och sen skickade jag en screenshot på meddelandet han skickade 25/9 nu får hon göra vad fan hon vill med informationen
  • Anonym (Anonym)

Och nej jag har inte stalkat varken henne eller honom  , jag såg på hans fb att hon hade gillat hans profilbild och då gick jag in på hennes profil och hittade den kommentaren som hade skrivit till henne 

• Anonym (Hmmm..,,)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 11:08:34 följande:

Och nej jag har inte stalkat varken henne eller honom  , jag såg på hans fb att hon hade gillat hans profilbild och då gick jag in på hennes profil och hittade den kommentaren som hade skrivit till henne 

Hur vet du att det är just henne han dejtar? Du har sett ETT meddelande från honom på fb och skapar världens drama i ditt huvud med helt galna fantasier.

Men bra, nu är han garanterat borta ur ditt liv. Ditt nästa drag lär väl vara att skriva i fb gruppen om vilken sk*t denna kille är också. Du måste ju få hjälp med detta osunda beteende. 
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 03:06:53 följande:
    Jo jag vill hitta nån som gör mig lycklig men det är svårt många killar nuförtiden säger att dom är singlar fast dom inte är det... Nu har jag iaf skickat ett meddelande till tjejen han har börjat träffa kanske var idiotiskt men jag kände att hon behövde få veta för jag tycker inte han har betett sjysst varken mot mig eller henne . Nu lär väl han bli skogstokig på mig och börja bråka också men nu är det som det är sanningen kommer fram förr eller senare ändå.. 
    Varför i helvete har du skickat meddelande till tjejen han dejtar???? 

Inte betett sig schysst mot någon av er? Hans har helt ärlig med dig att han dejtar en annan tjej och att det aldrig kommer bli ni två. 

Han chattar med dig, små flörtar lite och det är vakren fel eller oschysst när man dejtar andra. Finns många som gör det.
    Kan mycket väl vara så att tjejen han dejtar vet om att han chattar med dig ibland.
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 02:23:42 följande:
    Usch får ont i magen av allt det här såg nyss på fb att han hade kommenterat hennes status i slutet av augusti att hon skulle flytta: skönt att vi äntligen kommer bo närmare varandra ❤️ han hade kontaktat mig typ 20/8 sen hade vi kontakt flera gånger i veckan i lite mer än 1 månad när han uppenbarligen redan hade träffat henne han hörde av sig till mig senast 25/9 när han var kåt.. 
    Förstår verkligen inte du skillnaden mellan att chatta och småflörta lite jämfört mot att dejta? Det två vitt skilda saker. 
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 03:06:53 följande:
    Jo jag vill hitta nån som gör mig lycklig men det är svårt många killar nuförtiden säger att dom är singlar fast dom inte är det... Nu har jag iaf skickat ett meddelande till tjejen han har börjat träffa kanske var idiotiskt men jag kände att hon behövde få veta för jag tycker inte han har betett sjysst varken mot mig eller henne . Nu lär väl han bli skogstokig på mig och börja bråka också men nu är det som det är sanningen kommer fram förr eller senare ändå.. 
    Vilket sanning är det som ska komma fram? Att han pratar via snap med dig? Det vet hon förmodligen redan. 
Svar på tråden 💔💔💔