• Zozoi

BIM december 2025

Hej! Här är tråden för alla som försöker få barn och har BIM i december.

Skriv gärna en kort presentation om dig själv och lägg in dig på listan här nedan. 

Nu hoppas vi på massa magiska december plus. Lycka till ❤️

• Svar på tråden BIM december 2025
  • Zozoi

Jag tog ett test idag och jag är gravid 😭

Efter två års kämpande med att bli gravida med syskon så är jag äntligen gravid. Jag kan inte ens fatta detta. Känns så overkligt. Strecken kom snabbt och jag kände direkt, det är positivt. 

Jag är otroligt ödmjuk för att detta är väldigt tidigt i graviditeten och mycket kan hända. Men nu vill jag försöka njuta av lyckan ❤️

• FLundvall

Grattis till er!! Så fantastiskt! 

Zozoi skrev 2025-12-02 07:46:15 följande:

Efter två års kämpande med att bli gravida med syskon så är jag äntligen gravid. Jag kan inte ens fatta detta. Känns så overkligt. Strecken kom snabbt och jag kände direkt, det är positivt. 

Jag är otroligt ödmjuk för att detta är väldigt tidigt i graviditeten och mycket kan hända. Men nu vill jag försöka njuta av lyckan ❤️

• Hejasommaren

Hur tydligt som helst ju!! Världens största grattis ❤️
  • Hejasommaren
    FLundvall skrev 2025-12-02 07:39:21 följande:

Hej! Heter Filippa, 37 år. Har 3 pojkar sen innan, 9, 7 och snart 2. Vi fick missfall 10 okt, var då i vecka 12 men fostret hade redan avstannat i typ vecka 6-7. Har fått mens en gång efter missfallet och nu försöker vi igen. (Vi har inte skyddat oss sen minsta föddes, men har alltid haft långt uppehåll med mensen i nått år efter förlossningarna pga all amning)  

Så... är inte så inbiten i allt, försökte ta ägglossningstest men fick felmeddelnde på tre tester på raken så struntade i det. Fått lite molande värk i magen sen några dagar bakåt. OCH en nidblödning i går morse. Har haft nidblödning en gång tidigare med yngsta sonen, var exakt lika dant nu. Har BIM 5/12. Så tog testa tidigt med CB idag. Har haft svårt att testa tidigt förr så har inga höga förhoppningar att nått ska synas men "jag vet ju att jag är gravid" 😅 vill ju bara ha den där bekräftelsen. Kan det vara århundrandets svagaste streck eller är har jag bara önsketänkande? 

1/12 - Ayla ➖

4/12 - Zozoi
    4/12 - Anonym4042
    5/12 - Filippa
    5/12 - hejasommaren 
    6/12 - Anonym (Elen)
    7/12 - Lavi
    9/12 - Vallmo93
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9
    14/12 - Nemi
    14/12 - Elisand
    16/12 - Otålig!
    17/12 - Juliflicka
    17/12 - En som längtar
    17/12 - Längtar innerlig
    17/12 - Kattan93
    20/12 - Mioio
    20/12 - Bebo7890
    22/12 - Babysheep
    26/12 - Hemliganatta
    26/12 - Jullan00
    28/12 - Grönbär
    30/12 - Ayla
    Jag anar absolut ett streck där! 🤞🏻 håller tummarna! kul att vi har samma BIM också 🥰
  • Anonym (Elen)

Åh världens största grattis!! Det var er tur 😍 vilken fantastisk tidig julklapp 🎁❤️❤️
  • Rumpetrollet

Ja ja ja ja!!! 🥰❤️
    Så himla roligt! Jag blev så väldigt glad när jag såg ditt inlägg! Jag hoppas verkligen att det är din tur och att det håller hela vägen 🍀 plötsligt händer det!
  • isa94

Någon med erfarenhet av feber/sjukdom vid ägglossning? 
    Fick blinkande på fredagen, fast på söndagen, måndag morgon vaknar jag med sjukdomskänsla i kroppen, och senare på en feber 38.2. 

Håller tummarna på att jag inte blir mer sjuk än såhär, barnen har närmare 40 grader sedan natten till lördag respektive igår, samt att vi alla har extremt skällande hosta. 

Hade mys fredag, söndag o måndag ändå. Så LH toppen hade ju varit på söndagen så innan febern slog till, har ännu inte haft allt för hög feber. Kan ju inte tracka via tempen som att jag har feber, så kan inte se bekräftad ägglossning. 

Kan detta sabba allt nu? 😩

• Anonym (Nemi)

Åhh stort stort grattis! Vilken lycka!! 😍❤️❤️
  • Anonym (Virrpannan)

Stort grattis, världens bästa känsla, äntligen 😍🥳
  • Anonym (Otålig!!)
    Labella9 skrev 2025-12-01 21:48:45 följande:

Ägglossning har passerat och nu börjar man övertänka och ?känna efter?.. trots att man vet att det omöjligt uppstår symptom så snabbt. är man inte knäpp? Jag vet inte, men har sån dålig känsla bara. Huvudet snurrar-Borde man ha myst en dag till, borde man ha gjort det och det. Suck.

Redan inställd på att det inte tog sig. Känner mig så negativ kring detta just nu. Borde ju sprida pepp men allt detta är verkligen en berg och dalbana?Behövde nog bara skriva av mig. Skönt att ni finns här och läser :)

Svårt att inte bli helt galen efter ägglossningen... Man bara väntar haha! När mensen väl kommer har jag inga problem att tänka på annat och leva på som vanligt, men just väntan är hemsk!!Hjärta
Svar på tråden BIM december 2025