Postman skrev 2025-11-30 13:53:37 följande:
Jag är över medel i lön ja men det är något jag långsiktigt har fått arbeta mig till under många, många år med både med och motgångar på vägen. Jag har under väldigt många år befunnit mig under medel också samtidigt som jag har plågats av både psykiska och fysiska åkommor. Alla människor får kämpa med sina liv, en del har det säkert lättare än andra och en del svårare, de flesta män åker inte på någon räkamacka genom livet liksom.
Ja, många människor får kämpa! En del killar har det jättetufft pga av sin uppväxt eller sjukdom. En del tjejer har det bra på det hela taget under uppväxten och är friska.
Skolan har inte heller tagit hänsyn till att pojkar ofta mognar långsammare rent psykiskt och har lagt för stora krav på egen styrning och planering alltför tidigt.
Genom att ta bort raster ochh köra långlektioner så blir killarna oftast mer motoriskt oroliga också. (Men det finns även en del flickor som inte klarar detta.)
MEN män premieras i de flesta sammanhang.
En del pojkar kan härja med tjejerna i klassen utan att någon sätter stopp och följer upp. De stör på lektionerna för att de ska vara tuffa.
Får mer service och bättre läkemedel/vård. Det forskas inte heller lika mycket på kvinnor när det gäller sjukvård och träning. Bättre träningstider i hallarna. Män har högre löner i förhållande till utbildning och ansvar i olika sektorer på arbetsmarknaden.
Kvinnor använder mer tid i genomsnitt till hemarbete ( medräknat bilvård o. dyl.). Blir mer misshandlade av sin partner. Mer våldtagna och mer stalking.
Om det är jämt i en skolklass när det gäller vilka som talar mellan flickorna och pojkarna, så uppfattar människor det som att flickorna pratar mycket mer. Säger en del om vilket svängrum som finns för flickor.
Kvinnor får mycket mer skit om de engagerar sig politiskt (alla får skit i politiken, men kvinnor får mer). Bedöms hårdare om de är chefer. Omöjlig uppgift, är de tydliga så är de för hårda och är de mjuka så lever de inte upp till rollen som chef.
Kvinnor förväntas göra en massa extra på arbetsplatsen, fånga upp en massa lösa trådar. Killar kan mer hålla sig till huvuduppgiften.
Män får mer hemtjänst när de är gamla.
Nu har det dessutom kommit en massa konstiga influencers som propagerar för mansideal som är superkonstiga. Kvinnor ska exploateras enligt dem. Många unga killar går på det, uttrycker åsikter som är direkt kvinnofientliga.
Porren blir allt grövre och nu har alltså strypsex blivit vanlig!?
Fler män än kvinnor tror att klimatförändringarna är hittepå.
Och så vidare.
Det klart att man blir förbannad. Vanligtvis undviker jag de här diskussionerna för de leder ändå ingenstans.