• Anonym (Hasseluring)

Manshat på FL

Känns som att ett par kvinnor på FL gått loss rejält på män just nu. Why?

• Svar på tråden Manshat på FL
  • Anonym (M)
    Tecum skrev 2025-11-27 19:17:12 följande:
    Men borde inte kvinnor då försvara sig mot just dessa män i de trådarna istället för att sprida åsikten att de flesta män är dåliga och farliga? Två fel gör inte ett rätt och dessa ständiga angrepp på män är ungefär samma som drabbar kvinnorna i de trådar du nämner. Det gynnar verkligen inte förståelsen mellan könen. Eller vill kvinnor ha könskrig? 

Välkommen till kvinnors värld där allt vi gör mäts utifrån vår könstillhörighet. Om en kvinna i en offentlig roll klantar sig så är det för att hon är kvinna, om en kvinna kör av vägen så är det också för att hon är kvinna etc. etc. 

En man i motsvarande situationer kritiseras för  inkompetens, inte för att han är man. 

Från det att kvinnors föds till att de dör bedöms allt de gör utifrån deras könstillhörighet och för all del utifrån deras uppfattade knullbarhet. 

Det är ett privilegium att få vara en person och inte en representant för sitt kön. 

Det känns förstås ovant och provocerande att behandlas så som man. Jag förstår det och anser att det är fel men lite ödmjukhet inför hur kvinnor har behandlats på samna sätt genom historien vore klädsamt. 

• Tecum
    Anonym (M) skrev 2025-11-28 13:18:45 följande:

Välkommen till kvinnors värld där allt vi gör mäts utifrån vår könstillhörighet. Om en kvinna i en offentlig roll klantar sig så är det för att hon är kvinna, om en kvinna kör av vägen så är det också för att hon är kvinna etc. etc. 

En man i motsvarande situationer kritiseras för  inkompetens, inte för att han är man. 

Från det att kvinnors föds till att de dör bedöms allt de gör utifrån deras könstillhörighet och för all del utifrån deras uppfattade knullbarhet. 

Det är ett privilegium att få vara en person och inte en representant för sitt kön. 

Det känns förstås ovant och provocerande att behandlas så som man. Jag förstår det och anser att det är fel men lite ödmjukhet inför hur kvinnor har behandlats på samna sätt genom historien vore klädsamt. 

Men tycker du det är rätt att kvinnor behandlats så eftersom du vill att män ska behandlas likadant? Nej det gör du inte! Varför gör då två fel ett rätt i din värld? För du utnämner alla män till representanter för sitt kön istället för individer, trots att du är emot den principen? Och agera då emot de män som bär sig illa åt, inte alla. Ska vi som lever idag straffas för det som hänt i historien?

Vill bara påpeka att jag håller med om att kvinnor i politiken behandlas sämre än män, det ser vi både nationellt och lokalt. Det är helt bedrövligt men där finns en hoper auktoritära män, ledartyper, verbala och sociala, som inte tål att bli motsagda. 
  • Anonym (M)
    Tecum skrev 2025-11-28 19:06:59 följande:
    Men tycker du det är rätt att kvinnor behandlats så eftersom du vill att män ska behandlas likadant? Nej det gör du inte! Varför gör då två fel ett rätt i din värld? För du utnämner alla män till representanter för sitt kön istället för individer, trots att du är emot den principen? Och agera då emot de män som bär sig illa åt, inte alla. Ska vi som lever idag straffas för det som hänt i historien?

Vill bara påpeka att jag håller med om att kvinnor i politiken behandlas sämre än män, det ser vi både nationellt och lokalt. Det är helt bedrövligt men där finns en hoper auktoritära män, ledartyper, verbala och sociala, som inte tål att bli motsagda. 
    Jag skrev inget av det du hävdar. Du får nog läsa om mitt inlägg. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Alla kvinnor?) skrev 2025-11-27 19:57:38 följande:
    Tecum skrev 2025-11-27 19:39:06 följande:
    Okej, vill kvinnor trappa upp det könskrig som några bittra Flashbackmän försöker dra igång?
    Könskrig är väl bara muppar som vill ha. Mer konstruktivt skulle vara om dom som gör fel tänker till vilka följder det kommer att få istället. Är kvinnor mindre intresserade av att dejta män numera? Skicka inga dick pics då, kom inte in på sexsnack direkt. Låt inte mamman till era barn ta hela lasset själv. Tänk vilken trevlig värld det skulle kunna bli.
    Anonym (Alla kvinnor?) skrev 2025-11-28 08:37:50 följande:
    Postman skrev 2025-11-27 20:23:17 följande:
    Ja det verkar vara en grupp som har en bestämd agenda här numera. Väldigt tråkigt men jag hoppas att sajten agerar till slut. 
    Hoppas att du har tagit på foliehatten, du verkar ha behov av den.

Jag tror istället att kvinnor har insett att det är mkt som är helt snett. När man har en egen bra inkomst så finns det en massa saker som går bort. Det är skilt från hat, det är ett lustigt emotionellt sätt att skruva till vad som inte accepteras längre.

Säg att du är med i ett fotbollslag, av nån orsak så anses det att det är du som ska fixa med vattenflaskorna, ditt namn kanske börjar på H och det är därför. Du säger att nej, det har inte jag lust med, vi kan turas om istället. Betyder det att du hatar dina lagkamrater? Nej, det gör det förmodligen inte. Nåt sånt.
    det finns några kvinnor på forumet som verkar ha som hobby att pissa på män, spela offer och låtsas prata för kvinnor.

"Skicka inga dick pics då,"
    "Låt inte mamman till era barn ta hela lasset själv"
    "kvinnor har insett att det är mkt som är helt snett."
  • ClumsySmurf
    Anonym (M) skrev 2025-11-28 13:18:45 följande:

Det kanske inte är en smickrande merit att vara knullbar för de som kullar allt som rör sej men det är värre för kvinnor som inte får knulla.

När det blir så svartvitt att det ena könet har behandlats könsneutralt genom historien är det något med privilegie mätningen som inte är särskilt könsneutral

Accepting that individual and group identities are a vital part of human psychology, and that different identities, voices and experiences can be unconsciously highlighted or hidden within certain cultures and narratives, we have proposed a new concept of cognitive bias called gamma bias (Seager & Barry, 2019). This builds on the existing concepts of alpha bias (the magnification of gender differences) and beta bias (the minimisation of gender differences) and shows that these two opposite distortions can operate simultaneously.

Gamma bias operates within a matrix of four possible judgments about gender: doing good (celebration), doing harm (perpetration), receiving good (privilege) and receiving harm (victimhood). The theory predicts that within mainstream western cultures, masculinity is highlighted only in the domain of 'privilege' and 'perpetration' but hidden in the domains of 'celebration' and 'victimhood'. This means for example that the heroism performed mainly by men (e.g. firemen) will be gender neutralised ('firefighters') by the inclusion of a small minority of women, whereas a much larger proportion of female perpetrators and male victims will be excluded from our highly gendered narratives and policies about sexual and domestic violence.

Such cognitive distortions, we believe, are leading to a systematic exaggeration of the negative aspects of men and masculinity within mainstream culture, and a minimisation of positive aspects. These embedded distortions could be having a significantly harmful impact on the psychological health of boys and men and therefore on our society as a whole, including the psychology profession. Ä

www.bps.org.uk/psychologist/gamma-bias-new-theory

• Anonym (M)
    ClumsySmurf skrev 2025-11-28 21:43:37 följande:
    Det kanske inte är en smickrande merit att vara knullbar för de som kullar allt som rör sej men det är värre för kvinnor som inte får knulla.

När det blir så svartvitt att det ena könet har behandlats könsneutralt genom historien är det något med privilegie mätningen som inte är särskilt könsneutral

Accepting that individual and group identities are a vital part of human psychology, and that different identities, voices and experiences can be unconsciously highlighted or hidden within certain cultures and narratives, we have proposed a new concept of cognitive bias called gamma bias (Seager & Barry, 2019). This builds on the existing concepts of alpha bias (the magnification of gender differences) and beta bias (the minimisation of gender differences) and shows that these two opposite distortions can operate simultaneously.

Gamma bias operates within a matrix of four possible judgments about gender: doing good (celebration), doing harm (perpetration), receiving good (privilege) and receiving harm (victimhood). The theory predicts that within mainstream western cultures, masculinity is highlighted only in the domain of 'privilege' and 'perpetration' but hidden in the domains of 'celebration' and 'victimhood'. This means for example that the heroism performed mainly by men (e.g. firemen) will be gender neutralised ('firefighters') by the inclusion of a small minority of women, whereas a much larger proportion of female perpetrators and male victims will be excluded from our highly gendered narratives and policies about sexual and domestic violence.

Such cognitive distortions, we believe, are leading to a systematic exaggeration of the negative aspects of men and masculinity within mainstream culture, and a minimisation of positive aspects. These embedded distortions could be having a significantly harmful impact on the psychological health of boys and men and therefore on our society as a whole, including the psychology profession. Ä

www.bps.org.uk/psychologist/gamma-bias-new-theory

Du verkar inte heller förstå vad jag skrev med tanke på citatet och ditt exempel när det gäller knullbarhet. Det handlar inte om individens möjligheter att få knulla utan om att få sitt värde mätt i knullbarhet, även i sammanhang som inte handlar om sex. 

Jag gissar att du är man. 

• Tyra myra

Något manshat eller för den del kvinnohat tror jag inte förekommer så ofta här.  Där emot tycks det finnas gott om olyckliga kvinnor och män som inte lever i jämlika och känslomässigt trygga relationer. 

Detta speglar sig i hur de uttrycker sig här.  

När de sen kommer i diskussion med någon av motsatt kön så spelar man över.

• ClumsySmurf
    Anonym (M) skrev 2025-11-28 22:11:59 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-11-28 21:43:37 följande:

Du verkar inte heller förstå vad jag skrev med tanke på citatet och ditt exempel när det gäller knullbarhet. Det handlar inte om individens möjligheter att få knulla utan om att få sitt värde mätt i knullbarhet, även i sammanhang som inte handlar om sex. 

Jag gissar att du är man. 

"Det handlar inte om individens möjligheter att få knulla utan om att få sitt värde mätt i knullbarhet, även i sammanhang som inte handlar om sex. "

hur känns det för kvinnor som inte är knullbara?

"'Om en kvinna i en offentlig roll klantar sig så är det för att hon är kvinna,"

"Det känns förstås ovant och provocerande att behandlas så som man"

"Du verkar inte heller förstå vad jag skrev med tanke på citatet"

The theory predicts that within mainstream western cultures, masculinity is highlighted only in the domain of 'privilege' and 'perpetration' but hidden in the domains of 'celebration' and 'victimhood'. 
    "Jag gissar att du är man."

👍
  • Anonym (M)
    ClumsySmurf skrev 2025-11-28 23:04:37 följande:
    "Det handlar inte om individens möjligheter att få knulla utan om att få sitt värde mätt i knullbarhet, även i sammanhang som inte handlar om sex. "

hur känns det för kvinnor som inte är knullbara?

"'Om en kvinna i en offentlig roll klantar sig så är det för att hon är kvinna,"

"Det känns förstås ovant och provocerande att behandlas så som man"

"Du verkar inte heller förstå vad jag skrev med tanke på citatet"

The theory predicts that within mainstream western cultures, masculinity is highlighted only in the domain of 'privilege' and 'perpetration' but hidden in the domains of 'celebration' and 'victimhood'. 
    "Jag gissar att du är man."

👍
    Du förstår fortfarande inte vad jag menar. 
  • Anonym (Anonym)

Jag har främst sett manshat i sextrådar där kvinnor anklagar män som saknar sex i sina förhållanden för att vara sexfixerade och potentiella våldtäktsmän. Dessa kvinnor utgör en slags kvinnlig motsvarighet till de kvinnohatande incelmän som också har för vana att ta över trådar med sitt personliga krig mot det motsatta könet.

Svar på tråden Manshat på FL