• Anonym (Hasseluring)

Manshat på FL

Känns som att ett par kvinnor på FL gått loss rejält på män just nu. Why?

• Svar på tråden Manshat på FL
  • Anonym (Precisså..)
    Mayjel skrev 2025-11-27 21:55:41 följande:

Tycker nästan att de som hänger i sexforumen förtjänar lite hatisk kritik, med tanke på hur de själva beter sig. 

Såna forum är inte till för snuskpellar som ska pma, skriva vulgära inlägg och ha sig. Jag vill kunna delta i såna trådar utan att vissa typer därinne ska behandla en som om man vore ett lättillgängligt fnask eller nåt. Inte särskilt trevlig kvinnosyn det. Är det konstigt att man blir trött på idioterna?

Undrar ibland om det är samma män som snuskar sig i sexforumet, låtsas vara kvinnor m.m. som ger uttryck för kvinnoförakt i andra trådar (som inte är sextrådar)-
  • Mayjel
    Anonym (Precisså..) skrev 2025-11-27 22:54:48 följande:
    Undrar ibland om det är samma män som snuskar sig i sexforumet, låtsas vara kvinnor m.m. som ger uttryck för kvinnoförakt i andra trådar (som inte är sextrådar)-
    Ja, det är jag ganska övertygad om.
  • Anonym (Bnm)
    Anonym (Precisså..) skrev 2025-11-27 22:54:48 följande:
    Ofta när man i sextrådarna har en annan åsikt än "Alla män är runkande snuskpellar och incels" så händer det att man blir anklagad för att vara man. 
    Undrar om det är samma kvinnor som ger uttryck för mansförakt även i andra trådar?
  • Anonym (Ronny)

Kan ni visa exempel på vad ni menar?

• Anonym (Alla kvinnor?)
    Postman skrev 2025-11-27 20:23:17 följande:
    Ja det verkar vara en grupp som har en bestämd agenda här numera. Väldigt tråkigt men jag hoppas att sajten agerar till slut. 
    Hoppas att du har tagit på foliehatten, du verkar ha behov av den.

Jag tror istället att kvinnor har insett att det är mkt som är helt snett. När man har en egen bra inkomst så finns det en massa saker som går bort. Det är skilt från hat, det är ett lustigt emotionellt sätt att skruva till vad som inte accepteras längre.

Säg att du är med i ett fotbollslag, av nån orsak så anses det att det är du som ska fixa med vattenflaskorna, ditt namn kanske börjar på H och det är därför. Du säger att nej, det har inte jag lust med, vi kan turas om istället. Betyder det att du hatar dina lagkamrater? Nej, det gör det förmodligen inte. Nåt sånt.
  • Anonym (Fredde)
    Anonym (Alla kvinnor?) skrev 2025-11-28 08:37:50 följande:
    Hoppas att du har tagit på foliehatten, du verkar ha behov av den.

Jag tror istället att kvinnor har insett att det är mkt som är helt snett. När man har en egen bra inkomst så finns det en massa saker som går bort. Det är skilt från hat, det är ett lustigt emotionellt sätt att skruva till vad som inte accepteras längre.

Säg att du är med i ett fotbollslag, av nån orsak så anses det att det är du som ska fixa med vattenflaskorna, ditt namn kanske börjar på H och det är därför. Du säger att nej, det har inte jag lust med, vi kan turas om istället. Betyder det att du hatar dina lagkamrater? Nej, det gör det förmodligen inte. Nåt sånt.
    Det betyder inte att alla fotbollsspelare är dåliga. Frågan man behöver ställa sig då är varför man gick med i ett lag med dåliga spelare. 

De som gnäller blundar för att det beror på att de bättre lagen inte vill ha dem och att de således är dåliga fotbollsspelare själva. Men istället för att rannsaka sig själva, träna hårdare och bli bra, är det enklare att klaga på sitt lag och sina lagkompisar. Så kan vederbörande fortsätta att inbilla sig att de är bra när de i praktiken är dåliga.
  • Anonym (Precisså..)
    Anonym (Älkää mollatko toisianne) skrev 2025-11-27 21:46:27 följande:

Har tittat lite på forumet och vet inte om avsikten är hat, eller bara för att få igång lite tjafs. Annars är det så att hat mot både etnisk och könslig tillhörighet finns, precis som det finns hat mot andra och annat. Det tar sig uttryck på olika vis och på olika plattformar. För en del är nog mer att man vill sätta dit varandra i sin övertygelse om att man är rationell och klok och har rätt. Inte så märkvärdigt eller så stor grej.Glad

Ingen som varit på forumet en längre tid kan ha undgått att se vilka uttryck kvinnohatet har tagit sig här, en anledning så god som någon för kvinnor att reagera. För en tid sedan hade vi en "stackare" till man som startade trådar i ett i ett om hur dåliga och elaka kvinnor var. Han fick MÄNGDER med råd och tips om hur han skulle göra för att lyckas attrahera kvinnor bättre, men tog inte fasta på NÅGOT, utan bara fortsatte spamma forumet med sina tyck-synd-om-mig-trådar.

Den aggressive mannen med bloggen ska vi inte tala om. Han kände sig "mobbad" av kvinnor på forumet och började kartlägga dem och hotade att hämnas på dem. Jag tror att flera polisanmälde honom men att det inte hade någon effekt. Det är inget man bara kan sopa under mattan som du förstår.
  • Anonym (Småjabbar)

Det känns som kvinnors små jabbar, halvt på skämt riktade mot män som grupp är något som tolkas som hat.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Alla kvinnor?)
    Anonym (Småjabbar) skrev 2025-11-28 12:40:03 följande:

Det känns som kvinnors små jabbar, halvt på skämt riktade mot män som grupp är något som tolkas som hat.

Jag tror inte det är på skämt faktiskt, även om jag ju bara kan tala för mig själv och i viss mån mina kvinnliga vänner. Utan det är saker som inte accepteras. Män är ju mer emotionella än dom vill framstå som så det är väl mer lättsmält på nåt vis att se det som hat än som saker som inte ses som ok längre. Då behöver man ju ta itu med det. Och FL har ju blivit en fristad för omodererad grälsjuka tyvärr, då passar man väl på.
Svar på tråden Manshat på FL