Anonym (Alla kvinnor?) skrev 2025-11-30 10:17:16 följande:
Anonym (Hasseluring) skrev 2025-11-29 15:02:46 följande:
Nu gäller inte det rakt av, men till viss del har du rätt. En kvinna bedöms mer efter sitt utseende. Vilket även kan vara en tillgång. Men en man måste prestera. En man som inte presterar är inte värd mycket. En kvinna har lite grundläggande ett värde bara genom att vara kvinna, en man har inget värde om han inte åstadkommer saker. Sen att kvinnans värde ökar enormt med graden av hur attraktiv hon är vet jag inte om det är en tillgång eller en förbannelse. Jag har ju aldrig varit kvinna =)*
Om vi nu kommer till politiker måste ju alla prestera, men vi har fler kvinnliga partiledare för tillfället, så skillnaden mellan män och kvinnor på just den positionen är väl rätt lika.
Ett vackert utseende kan med vara en belastning för en kvinna. Ja, det är faktiskt sant. Jag har några vänner som extraordinärt vackra, dom har en syn på män som inte är smickrande. I vissa perioder sätter dom dit profilbilder av nån blomma eller liknande på sociala medier för att få slut på strömmen av äckliga meddelanden från främmande män. En pratade om att det inte är kul att gå på uteställen för hon blir behandlad som en köttbit, så det undviker hon. Samma tjej pratade om det bitchface hon sätter på när hon rör sig genom städer, hon vill inte bli kontaktad av män när hon väntar på bussen eller står i kö.
Alla politiker behöver prestera på hög nivå men jag lovar att om det är det enda som gäller så är det bra. Att bli sedd enbart som en person är bara av godo, den lyxen har män.
Du är andra personen i tråden om "manshat" som påstår att män har lyxen att bli sedd enbart som en person.
det är ofta lite låg tröskel innan folk kallar något för "manshat" men de flesta har fattat att det är något som riktas mot män som grupp
Svaret du gav Tecum bygger på antagandet att skiten som kan kastas mot forumet alltid är befogad. Skicka inga dick pics då, som om det är han som har skickat eller att du riktas allt mot män som grupp när du diskuterar med individer
Jag har svårt att avgöra om du missförstått "manshat" eller om du tycker det är helt ok att kasta skit på män som grupp, det sistnämnda brukar kallas för könskrigande,
Anonym (Alla kvinnor?) skrev 2025-11-27 19:57:38 följande:
Tecum skrev 2025-11-27 19:39:06 följande:
Okej, vill kvinnor trappa upp det könskrig som några bittra Flashbackmän försöker dra igång?
Könskrig är väl bara muppar som vill ha. Mer konstruktivt skulle vara om dom som gör fel tänker till vilka följder det kommer att få istället. Är kvinnor mindre intresserade av att dejta män numera? Skicka inga dick pics då, kom inte in på sexsnack direkt. Låt inte mamman till era barn ta hela lasset själv. Tänk vilken trevlig värld det skulle kunna bli.