• Anonym (Hasseluring)

Manshat på FL

Känns som att ett par kvinnor på FL gått loss rejält på män just nu. Why?

• Svar på tråden Manshat på FL
  • Anonym (Krister)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-29 08:32:23 följande:

Jag har främst sett manshat i sextrådar där kvinnor anklagar män som saknar sex i sina förhållanden för att vara sexfixerade och potentiella våldtäktsmän. Dessa kvinnor utgör en slags kvinnlig motsvarighet till de kvinnohatande incelmän som också har för vana att ta över trådar med sitt personliga krig mot det motsatta könet.

Då ska du se kvinnohatet på Flashback. Det är enormt. Inte för att jag får intrycket att det är dom smartaste männen som samlas där.

Det cirkulerar just nu en tråd om hur kvinnor som väljer bort män och relation samt barn. Att det är ett problem. Det sjukaste är att, till och med gifta män verkar ha problem detta. Jag som man själv, förstår inte riktigt vad dom har med dessa kvinnors liv att göra och hur dom lever. Antar att det handlar om kontrollbehov.

Någon skyllde klent på att det handlade om samhällsutvecklingen. Men det är ju inte upp till dessa kvinnor att lösa. Ungefär som att dom skulle skaffa barn med vilken man som helst, enbart för att öka födelsetalen eller rädda kommuner liksom. Man undrar vad det är för slags kvinnor som valt denna typ av män som ser på kvinnor på detta vis.  

Angående det du skriver så beror det  ju lite på situation. Bara för att man är gift har man inte rätt till någon annans kropp eller till sex. Det är hu fortfarande i samförstånd emellan två personer. Jag vill ju inte ligga med min fru, om hon inte är sugen eller inte vill ligga med mig. Det skulle kännas som tvång. Och jo, partners, gifta kan faktiskt begå våldtäkt med. Om det är emot den andras vilja 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Krister) skrev 2025-11-29 10:06:04 följande:

Då ska du se kvinnohatet på Flashback. Det är enormt. Inte för att jag får intrycket att det är dom smartaste männen som samlas där.

Det cirkulerar just nu en tråd om hur kvinnor som väljer bort män och relation samt barn. Att det är ett problem. Det sjukaste är att, till och med gifta män verkar ha problem detta. Jag som man själv, förstår inte riktigt vad dom har med dessa kvinnors liv att göra och hur dom lever. Antar att det handlar om kontrollbehov.

Någon skyllde klent på att det handlade om samhällsutvecklingen. Men det är ju inte upp till dessa kvinnor att lösa. Ungefär som att dom skulle skaffa barn med vilken man som helst, enbart för att öka födelsetalen eller rädda kommuner liksom. Man undrar vad det är för slags kvinnor som valt denna typ av män som ser på kvinnor på detta vis.  

Angående det du skriver så beror det  ju lite på situation. Bara för att man är gift har man inte rätt till någon annans kropp eller till sex. Det är hu fortfarande i samförstånd emellan två personer. Jag vill ju inte ligga med min fru, om hon inte är sugen eller inte vill ligga med mig. Det skulle kännas som tvång. Och jo, partners, gifta kan faktiskt begå våldtäkt med. Om det är emot den andras vilja 

Jag håller självklart med om att samtycke gäller även inom äktenskap och att man inte ska ha sex mot sin vilja.
    Det jag menar är att det förekommer trådar där män bli anklagade för att vilja begå våldtäkt enbart för att de uttrycker saknad efter sex med sin fru eller sambo, utan att de överhuvudtaget uttryckt något om att det skulle vara en skyldighet att ha sex med sin partner.
  • ClumsySmurf
    Anonym (M) skrev 2025-11-29 00:31:34 följande:
    Du förstår fortfarande inte vad jag menar. 
    vad är det jag inte förstår?

Towards a 'More Perfect' Rhetorical Fortress!
  • Anonym (Pi)
    Anonym (M) skrev 2025-11-28 22:11:59 följande:

Du verkar inte heller förstå vad jag skrev med tanke på citatet och ditt exempel när det gäller knullbarhet. Det handlar inte om individens möjligheter att få knulla utan om att få sitt värde mätt i knullbarhet, även i sammanhang som inte handlar om sex. 

Jag gissar att du är man. 

Fast män bedöms väl också utifrån knullbarhet? En attraktiv man behandlas bättre än en oattraktiv. En attraktiv man tas mer på allvar. Även i sammanhang som inte handlar om sex.

En oattraktiv tönt är inte mycket värt i samhället och har inte något som helst privilegium egentligen. Eller?
  • Anonym (Alla kvinnor?)
    Anonym (Pi) skrev 2025-11-29 11:18:55 följande:
    Fast män bedöms väl också utifrån knullbarhet? En attraktiv man behandlas bättre än en oattraktiv. En attraktiv man tas mer på allvar. Även i sammanhang som inte handlar om sex.

En oattraktiv tönt är inte mycket värt i samhället och har inte något som helst privilegium egentligen. Eller?
    Jag förstår precis vad M menar. Se på politiker t ex, manliga och kvinnliga. En man kan ses som en bra person och ledare, en kvinna bedöms även utifrån sin attraktivitet. Göran Persson som kvinna? Hm ja, inga kommentarer.

Jo en oattraktiv man har ett värde, en oattraktiv kvinna får vara extremt bra på annat för att ha ett värde. Har läst hur transpersoner har beskrivit det, efter att ses som man så blev den personen helt förvånad över hur det gick att tala till punkt helt plötsligt utan att bli avbruten. Så att vara man har ett inneboende värde som du inte är medveten om eftersom du inte upplevt ngt annat.
  • Tukt
    Anonym (Hasseluring) skrev 2025-11-27 18:53:22 följande:
    Manshat på FL

Känns som att ett par kvinnor på FL gått loss rejält på män just nu. Why?

Inte bara kvinnor - jag hatar också män på Familjeliv. Sådana som du skämmer ut oss män.
  • Anonym (Pi)
    Anonym (Alla kvinnor?) skrev 2025-11-29 11:37:14 följande:
    Jag förstår precis vad M menar. Se på politiker t ex, manliga och kvinnliga. En man kan ses som en bra person och ledare, en kvinna bedöms även utifrån sin attraktivitet. Göran Persson som kvinna? Hm ja, inga kommentarer.

Jo en oattraktiv man har ett värde, en oattraktiv kvinna får vara extremt bra på annat för att ha ett värde. Har läst hur transpersoner har beskrivit det, efter att ses som man så blev den personen helt förvånad över hur det gick att tala till punkt helt plötsligt utan att bli avbruten. Så att vara man har ett inneboende värde som du inte är medveten om eftersom du inte upplevt ngt annat.
    Fast en oattrakriv osäker tönt kanske inte får så mycket luft i ett rum med attraktiva män och kvinnor.

Detsamma gäller väl kvinnor.

Men min poäng är att alla bedöms hela tiden. Transpersonen bedöms utifrån vilken grupp och sammanhang den befinner sig i.

Likadant med egentligen alla människor på jorden.

En tönt kan vara en "kung" i ett annat sammanhang med andra oattraktiva töntar.

"Kungen" av attraktiva män är bara "kung" så länge inte någon annan man är attraktivare vilket också beror på vilket sammanhang.

Gäller kvinnor också...
  • ClumsySmurf
    Anonym (Alla kvinnor?) skrev 2025-11-29 11:37:14 följande:

blandade upplevelser beroende på situation

www.washingtonpost.com/news/local/wp/2018/07/20/feature/crossing-the-divide-do-men-really-have-it-easier-these-transgender-guys-found-the-truth-was-more-complex/
  • Anonym (Tea)
    Anonym (Alla kvinnor?) skrev 2025-11-27 19:57:38 följande:
    Könskrig är väl bara muppar som vill ha. Mer konstruktivt skulle vara om dom som gör fel tänker till vilka följder det kommer att få istället. Är kvinnor mindre intresserade av att dejta män numera? Skicka inga dick pics då, kom inte in på sexsnack direkt. Låt inte mamman till era barn ta hela lasset själv. Tänk vilken trevlig värld det skulle kunna bli.
    Men om han har mycket pengar. Då kan hon väl tänka sig att dejta honom? Kvinnor vill inte dejta merparten av männen, men om han har pengar blir det nog ett annat. En fundering bara eftersom det är sällan en rik man är singel. Kan man rucka på sina behov då och leva i ett förhållande som inte är särskilt jämställt? Verkar som det. Det har man ju sett rätt ofta.
  • Anonym (Alla kvinnor?)
    Anonym (Tea) skrev 2025-11-29 12:30:28 följande:
    Men om han har mycket pengar. Då kan hon väl tänka sig att dejta honom? Kvinnor vill inte dejta merparten av männen, men om han har pengar blir det nog ett annat. En fundering bara eftersom det är sällan en rik man är singel. Kan man rucka på sina behov då och leva i ett förhållande som inte är särskilt jämställt? Verkar som det. Det har man ju sett rätt ofta.
    Då skulle det krävas att man får pengar från den där mannen. Säg att jag från mitt jobb får ut 50'/månad och att jag som singel skulle ha 30' kvar efter utgifter. Om jag levde i ett förhållande där jag ska sköta hemmet och barnen så kommer jag att halka efter ekonomiskt. Så jag hade behövt få dom där 30' + vad jag missar i pension från honom. Har inte tänkt tanken men om det var som exemplet här så skulle jag tänka efter. Men det skulle ändå vara ett nerköp eftersom förhållandet kan ta slut idag, då kommer jag att få en sämre lön än som singel när jag ska ta tag i karriären igen. Om jag då inte fått ett antal miljoner på nåt vis från honom, då kan man ju ha en sämre lön ett tag.

Dom som kan tänka sig att leva i ett ojämställt förhållande antar jag får pengar av mannen eller om dom själva saknar förmågan att dra in ok med pengar. Så dom lever nu och tar smällen senare om dom separerar.
Svar på tråden Manshat på FL