Manshat på FL
Känns som att ett par kvinnor på FL gått loss rejält på män just nu. Why?
Känns som att ett par kvinnor på FL gått loss rejält på män just nu. Why?
Klart man har upplevt, det har de flesta män gjort, mer eller mindre. Kvinnor är duktiga på att håna, kasta glåpord och sprida elaka rykten under radarn. Pojkar/män förväntas knyta näven i fickan, tiga, bita ihop och gå vidare.
Jag är dålig på att klappa mig på axeln, det är tvärtom, jag tror istället att det jag gör inte duger, att det aldrig är gott nog. Det kanske är det som ändå har varit min drivkraft. Som sagt, vi har alla våra bördor att bära, man som kvinna.
Något jag tror att kvinnor här på FL måste tänka på är att det som kallas kvinnoförtryck i den politiska diskussionen inte är enskilda män som förtrycker enskilda kvinnor utan är ett systemfel i samhället.
Feminismen är en reaktion mot systemet inte mot enskilda män.
Något jag tror att kvinnor här på FL måste tänka på är att det som kallas kvinnoförtryck i den politiska diskussionen inte är enskilda män som förtrycker enskilda kvinnor utan är ett systemfel i samhället.