• Anonym (Hasseluring)

Manshat på FL

Känns som att ett par kvinnor på FL gått loss rejält på män just nu. Why?

• Svar på tråden Manshat på FL
  • Anonym (Alla kvinnor?)
    Tecum skrev 2025-11-27 19:37:20 följande:
    Hur menar du? Vad i mitt inlägg var krigiskt? Jag skrev ju att två fel inte gör ett rätt. Eller tycker du det är riktigt och givande att anklaga alla män för vad några stollar gör? Och vad är felet i att bemöta dem i just de trådarna istället?
    Du gör tankefelet så många män gör, att det man hör talas om är dom där 1%-en av stollar till män. Det är grundläggande fel på majoriteten män, i varierande grad. En liten andel verkar ha blivit tillräckligt starka att vara vettiga människor.
  • Anonym (Kålsupare)
    Tecum skrev 2025-11-27 19:37:20 följande:
    Hur menar du? Vad i mitt inlägg var krigiskt? Jag skrev ju att två fel inte gör ett rätt. Eller tycker du det är riktigt och givande att anklaga alla män för vad några stollar gör? Och vad är felet i att bemöta dem i just de trådarna istället?
    Det jag menade är det jag fetstilade. Du skrev " Det gynnar verkligen inte förståelsen mellan könen. Eller vill kvinnor ha könskrig?"

I ena stunden skriver du att kvinnor ska försvara sig mot just dessa män i de trådarna istället för att sprida åsikten att de flesta män är dåliga och farliga och i nästa stund har du buntat ihop alla kvinnor och frågar dig om de vill ha könskrig. Gillar inte stilen att låtsas vara förstående och klok, men samtidigt smyga in lite negativitet mot kvinnor i det.
  • Anonym (Alla kvinnor?)
    Tecum skrev 2025-11-27 19:39:06 följande:
    Okej, vill kvinnor trappa upp det könskrig som några bittra Flashbackmän försöker dra igång?
    Könskrig är väl bara muppar som vill ha. Mer konstruktivt skulle vara om dom som gör fel tänker till vilka följder det kommer att få istället. Är kvinnor mindre intresserade av att dejta män numera? Skicka inga dick pics då, kom inte in på sexsnack direkt. Låt inte mamman till era barn ta hela lasset själv. Tänk vilken trevlig värld det skulle kunna bli.
  • Tecum
    Anonym (Kålsupare) skrev 2025-11-27 19:53:06 följande:
    Det jag menade är det jag fetstilade. Du skrev " Det gynnar verkligen inte förståelsen mellan könen. Eller vill kvinnor ha könskrig?"

I ena stunden skriver du att kvinnor ska försvara sig mot just dessa män i de trådarna istället för att sprida åsikten att de flesta män är dåliga och farliga och i nästa stund har du buntat ihop alla kvinnor och frågar dig om de vill ha könskrig. Gillar inte stilen att låtsas vara förstående och klok, men samtidigt smyga in lite negativitet mot kvinnor i det.
    Tål inte kvinnor lite negativitet mot sig själva? Är kvinnor perfekta?

Jag ser inget fel i att försvara sig mot de som angriper, men det blir totalt fel när man angriper de som är oskyldiga men låter förövarna slippa undan. Som Trump gör med Putin. Då eskalerar kriget.
  • Anonym (Hasseluring)

Så logiken är:

När män beter sig illa är det kvinnornas fel och när kvinnorna beter sig illa är det männens fel? Det verkar som att båda könen skyller på varandra.

• Tecum
    Anonym (Alla kvinnor?) skrev 2025-11-27 19:51:42 följande:
    Du gör tankefelet så många män gör, att det man hör talas om är dom där 1%-en av stollar till män. Det är grundläggande fel på majoriteten män, i varierande grad. En liten andel verkar ha blivit tillräckligt starka att vara vettiga människor.
    Det är bra att du tar bladet från munnen och visar ditt manshat tydligt.
  • Anonym (Kålsupare)
    Tecum skrev 2025-11-27 20:12:36 följande:
    Tål inte kvinnor lite negativitet mot sig själva? Är kvinnor perfekta?

Jag ser inget fel i att försvara sig mot de som angriper, men det blir totalt fel när man angriper de som är oskyldiga men låter förövarna slippa undan. Som Trump gör med Putin. Då eskalerar kriget.
    Och nu gör du det igen.
  • Postman
    Anonym (Abc) skrev 2025-11-27 19:29:25 följande:

Det är fel på världen.

På Flashback finns kvinnohatarna och på familjeliv finns manshatarna.

Som tur är så är de flesta människor i mitten och hatar inte någon för dess kön.

Ja, kan känna att du har en poäng här. Utvecklingen verkar gå bakåt på en del grupper tydligen.
  • Anonym (Hasseluring)
    Anonym (Abc) skrev 2025-11-27 19:29:25 följande:

Det är fel på världen.

På Flashback finns kvinnohatarna och på familjeliv finns manshatarna.

Som tur är så är de flesta människor i mitten och hatar inte någon för dess kön.

Du är nog rätt nära sanningen.
  • Postman
    Anonym (Hasseluring) skrev 2025-11-27 18:53:22 följande:
    Manshat på FL

Känns som att ett par kvinnor på FL gått loss rejält på män just nu. Why?

Ja det verkar vara en grupp som har en bestämd agenda här numera. Väldigt tråkigt men jag hoppas att sajten agerar till slut. 
Svar på tråden Manshat på FL